התשובות לכל השאלות לפני הדרבי של מנצ'סטר

הדרבי של מנצ'סטר
הדרבי של מנצ'סטר | צילום: gettyimages

מהמאבק בין מוריניו לפפ ועד תוצאת הסיום. איינשטיין, זלצר ושכנר עונים

(גודל טקסט)

מצד אחד ז'וז'ה מוריניו על תקן המארח, בצד השני פפ גווארדיולה האורח. לשניים יש חתיכת היסטוריה של יריבויות, זכר לימיהם בספרד. אבל עכשיו בפרמייר-ליג, במוקד הדרבי של מנצ'סטר, הסיפור שונה לגמרי. וזה עוד לפני שדיברנו על השחקנים שירוצו על הדשא. 

זלאטן איברהימוביץ' ופול פוגבה, השחקן הכי יקר בעולם, מהצד האדום. שורת רכש של האורחים מנגד. העיר בה הוציאו הכי הרבה על העברות בקיץ החולף – 338 מיליון ליש"ט (סיטי 181 מיליון, ויונייטד 157 מיליון). יש המון סיבות להתרגשות, אז תפסנו את מאיר איינשטיין, זאביק זלצר ולירן שכנר עם כמה שאלות בוערות. 

למוריניו יש יתרון על פפ בזכות הניסיון שלו בפרמייר-ליג? 

איינשטיין: "לא, למוריניו אין יתרון לקראת הדרבי הזה כי הוא מגיע לקבוצה חדשה. בעניין הזה אין לו שום יתרון. בנוסף, פפ גווארדיולה ידוע כאיש מקצוע יסודי". 

זלצר: "ברמות האלה אין יתרון לאף מאמן. גם פפ מכיר את הקבוצות האנגליות. בתקופה שהוא אימן את ברצלונה ובאיירן מינכן הוא התמודד גם נגד מנצ'סטר יונייטד ונגד קבוצות אנגליות אחרות. לאורך עונה אולי למוריניו יהיה יתרון בזה שהוא מכיר את הפרמייר-ליג, לגבי משחק אחד אין לאף אחד שום יתרון". 

שכנר: "אין למוריניו שום יתרון בזה שיש לו ניסיון באנגליה. זה קבוצה מול קבוצה אין לזה שום קשר. בסגלים הנוכחיים אין לו שום יתרון על פפ. לדעתי, סיטי תיקח אליפות".


מוריניו. שום יתרון, מלבד הביתיות (gettyimages)

מי בנה את הסגל שלו טוב יותר טוב?

איינשטיין: "אפשר יהיה לראות את זה לאורך זמן, אבל נדמה לי ששני המאמנים בנו סגלים עמוקים עם מחליפים ראויים. אם לוקחים בחשבון שיונייטד בליגה האירופית וסיטי בליגת האלופות, אז תשובה ברורה לעניין הזה אפשר יהיה לתת רק בחלוף זמן". 

זלצר: "על פי מה שנראה לי, מוריניו בנה את הסגל שלו בצורה טובה יותר. הוא חיזק את נקודות התורפה של מנצ'סטר יונייטד בשחקנים המתאימים והביא גם שחקנים מאוד משפיעים על המשחק כמו זלאטן איברהימוביץ' ופול פוגבה. אריק ביילי, שהגיע מוויאריאל, נראה מצוין. פוגבה נהדר בקישור ואפילו לוק שואו שחוזר מפציעה נראה מצוין. ליונייטד יש שחקנים שבהחלט נראים טוב בפתיחת העונה. נכון לתקופת הזמן הזאת, מוריניו בנה את הסגל שלו יותר טוב יותר".

"לעומת זאת, מהשחקנים שפפ גווארדיולה הביא חלק פצועים ולא משחקים. הוא הביא את גונדואן שהיה אמור להשפיע על המשחק של סיטי, אבל אף אחד לא יודע מתי הוא יחזור לשחק. הוא ויתר על יא יא טורה שהיה שחקן מרכזי וברגע שהקשר מחוף השנהב לא משחק זה יוצר התמרמרות בתוך הקבוצה. הוא ויתר על בוני, אגוארו מושעה ואין לו מחליף ראוי בעמדה הזאת".  

שכנר: "פפ לא ממש בנה סגל, הוא הביא פה ושם חיזוקים. הוא קיבל סגל די מוכן, הכוכבים הם אותם כוכבים.  מוריניו ממש בנה סגל חדש. אני חושב שסיטי יותר מאורגנת. אמנם לשתי הקבוצות יש חלוץ מוביל, אך מבחינתי הקישור של סיטי הרבה יותר טוב. השיטה של פפ בנויה על מעורבות של הרבה שחקנים – דה בריינה, סילבה, סטרלינג ונוליטו. לדעתי, זה יעבוד הרבה יותר טוב. לעומת זאת, למוריניו יש הגנה מאוד בינונית. בקישור יש לסיטי יתרון. אמנם פוגבה שחקן ענק, אבל מלבדו אני לא רואה שחקנים יותר טובים מדה בריינה או סילבה".


גווארדיולה. בנה או השלים פאזל? (gettyimages)

מה פפ יכול לעשות כדי להתגבר על החסרון של אגוארו? 

איינשטיין: "הוא בבעיה גדולה בעניין הזה, כי אגוארו מבחינת מנצ'סטר סיטי להבדיל אלפי הבדלות הוא מה שכריסטיאנו רונאלדו בשביל ריאל מדריד ומסי בשביל ברצלונה. לפפ אין סקורר ברמה הזו. אחד הדברים היותר מסקרנים לקראת הדרבי הוא איך פפ יתמודד עם החסרון". 

זלצר: "אין לו תחליף ראוי לאגוארו. זה לא מתבטא רק בשערים, זה בחוכמת המשחק והחזקת הכדור. ואני לא רואה היום בסיטי תחליף ראוי לקון. הוא יצטרך להתבסס יותר על שחקני הכנף כמו ראחים סטרלינג וחסוס נבאס. במרכז הוא ינסה לעצור את יונייטד, אבל הכוח שלו יהיה בכנפיים". 

שכנר: "זה חסרון ענק, זה מוריד לפחות 25 אחוז מהערך של הקבוצה. הוא שחקן שמבקיע שליש מהשערים. פפ ישחק עם נוליטו בחוד, סטרליג ונבאס או סילבה בכנפיים ויעבה את הקישור".


אגוארו, חסרון משמעותי (gettyimages)

איזה מאמן צריך להתאים את עצמו ליריב?

איינשטיין: "על פי ניסיון העבר, מוריניו הוא מאמן שנוטה יותר להתאים או לסגל שיטה ליריבה מולה הוא מתמודד. פפ בדרך כלל דבר משחק על פי הפילוסופיה שלו, אם כי הוא בטח יעשה התאמות נקודתיות. אצל מוריניו נראה דברים שונים בהשוואה למה שראינו עד עכשיו במנצ'סטר יונייטד".   

זלצר: "מאמנים ברמה הזו לא משנים שיטה לגבי משחק אחד. הם גם בנו את הסגל לפי שיטה מסוימת. אם מישהו צריך לשנות שיטה, זה פפ בגלל החסרון של אגוארו". 

שכנר: "מוריניו יצטרך להתאים את עצמו לפפ גווארדיולה, כי הוא אף פעם לא משנה את השיטה. הוא בונה את הקבוצה אותו דבר. למרות החסרון של קון, הוא ישחק באותה שיטה. אני חושב שמוריניו ישחק יותר הגנתי ויפתח עם אנדר הררה, פלאיני ופוגבה – שלושה שחקני אמצע. זלאטן ורוני ישחקו מקדימה".


יצטרכו להתאים את עצמם? (gettyimages)

מי השחקן שצריך לסגור אצל היריבה כדי לנטרל אותה? 

איינשטיין: "מבחינת מנצ'סטר יונייטד הם צריכים לפקוח עין על דה בריינה וסילבה, שני השחקנים היצירתיים שיש לגווארדיולה. אם יצליחו לסגור אותם, לסיטי תהיה בעיה גדולה. גווארדיולה צריך להתרכז בניסיון לנטרל את פוגבה, הוא הציר המרכזי של יונייטד –  שחקן שתורם גם בצד ההתקפי וגם בצד ההגנתי. וראינו את היכולת המצוינת שלו במשחק של נבחרת צרפת מול איטליה". 

זלצר: "ביונייטד יש כמה שחקנים שצריך לנטרל אותם, בראשם כמובן איברהימוביץ' ופוגבה. אבל יש שחקנים אחרים שיעשו את העבודה כי הקבוצה נמצאת בכושר טוב. בסיטי סילבה הוא איש המפתח, הרבה יהיה תלוי בו". 

שכנר: "ביונייטד יצטרכו לעצור את סילבה כי הוא בכושר מדהים וכבש בשבוע האחרון 4 שערים בנבחרת ספרד. הוא הפך להיות השחקן שמסביבו בנויה הנבחרת. אם ביונייטד יצליחו לסגור אותו, סיטי תהיה בבעיה גדולה. מנגד יצטרכו לסגור את זלאטן, כמובן. מה שראינו עד עכשיו זה שמוריניו מאוד תלוי ביכולת של השבדי. אם הוא לא קיים, ליונייטד קשה לכבוש שערים".


זלאטן, דרבי ראשון שלו במנצ'סטר (gettyimages)

מי ינצח? 

איינשטיין: 1:1

זלצר: "היתרון הוא של מנצ'סטר יונייטד, היא גם ביתית וגם משתפרת ממשחק למשחק. לסיטי יש הרבה בעיות. 0:2 ליונייטד".

שכנר: 1:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי