ווסטהאם תסייע למשטרה בחקירה נגד אוהדיה

פחד ואימה מחוץ לאפטון פארק
פחד ואימה מחוץ לאפטון פארק | צילום: gettyimages

יונייטד בהלם מהמתקפה ומההפסד. ואן חאל: "עדיין יש לנו סיכוי לצ'מפיונס"

(גודל טקסט)

יום רע מאוד עבר על מנצ'סטר יונייטד מחוץ למגרש ועל כר הדשא באפטון פארק, בו התקיים משחק הפרמייר-ליג האחרון בהיסטוריה.

 

השדים האדומים הפסידו 3:2 לווסטהאם מחזור לסיום העונה, ומשמעות ההפסד היא שהסיכויים שלהם לשחק בליגת האלופות העונה הבאה נפגעו משמעותית, לאור העובדה שמנצ'סטר סיטי מקדימה אותם בשתי נקודות. סיטי תלויה בעצמה, אבל יש לה משחק חוץ לא קל מול סוונזי סיטי שפירקה 1:4 את ווסטהאם במשחק הקודם. יונייטד תמתין באולד טראפורד לבורנמות'.

 

 

עדיין יש סיכוי. ואן חאל (gettyimages)

 

"אמרתי עוד לפני המשחק שההתרגשות של משחקי הפרידה מאפטון פארק ישפיעו על תוצאת המשחק וצדקתי", אמר בסיום המאמן לואי ואן חאל. "אוהדי ווסטהאם שרו מהשנייה הראשונה ותמכו בקבוצתם וזה השפיע עלינו, אבל קבוצה כמו יונייטד צריכה לדעת להתגבר על כך. גם האירועים לפני המשחק השפיעו. כשאתה מוביל 1:2 עשרים דקות לסיום המשחק אתה צריך לדעת לשמור יותר על הכדור. עשינו הרבה עבירות, הזמנו הרבה כדורים חופשיים וספגנו משתי נגיחות".

 

למרות ההפסד, ואן חאל עדיין משוכנע: "המקום הרביעי עדיין אפשרי עבורנו, אבל זה כבר לא בידיים שלנו וזה ההבדל".

 

ליגת האלופות מתרחקת. רוני (AFP)

 

יונייטד נאלצה לעזוב את המגרש באוטובוס חלופי אחרי אירועים שלא נראו שנים לפני שריקת הפתיחה. פרחחים וחוליגנים אוהדי ווסטהאם זרקו על האוטובוס של הקבוצה בקבוקים, פחיות ומכל הבא ליד. בתוך המגרש השוער דויד דה חאה כמעט נפגע משני בקבוקים שנזרקו עליו מיציע האוהדים השרופים בובי מור (בו עומדים כל המשחק 90 דקות). אחרי שווינסטון ריד כבש את שער הניצחון, אוהד של ווסטהאם פלש לכר הדשא והראה לו אצבע משולשת.

 

ההתאחדות לכדורגל תפתח בחקירה על ההתקפה נגד האוטובוס שגרמה לאיחור של 45 דקות בפתיחת המשחק כשמחוץ למגרש נראו מראות מטורפים. שחקני יונייטד צילמו בעצמם מה שקרה וחלקם נראה שוכב על רצפת האוטובוס מפוחד מחשש שייפגע מהבקבוקים שנזרקו לעברם. ג'סי לינגארד נראה מפוחד וצעק: "או שיט, שיט",  ובהמשך גם שם את ידו על פיו וצעק גם: "אימל'ה, אימל'ה". לידו ישב קמרון בורת'וויק-ג'קסון שנראה רגוע באופן מוזר והתעסק בנייד שלו.

SUN SPORT: Carnage #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/nN3scIeXoq

— Neil Henderson (@hendopolis) May 10, 2016

לא מחזה מלבב (AFP)

 

ואן חאל אמר על כך: "הוידאו מדבר בעד עצמו. זו לא הדרך לקבל קבוצה אורחת". יונייטד הגיעה שוב באיחור כמו שהיה במשחק נגד טוטנהאם. אחד משני הבעלים של ווסטהאם, דיוויד סאליבן, טען שלא היתה התקפה על האוטובוס: "התגודדו לידו אנשים, אבל לא נגרם לאוטובוס כל נזק", טען. למרות דבריו קצין משטרה ומתנדב נפצעו. הצילומים הראו שסאליבן פשוט לא יודע על מה הוא מדבר. חלונות קטנים באוטובוס נותצו והייתה פגיעה בשלד.

 

סאליבן הוסיף: "לא מבין למה יונייטד לא יכלה להגיע לכאן בסביבות השעה 16:00. הם ידעו שיהיה מטורף ושזה משחקנו האחרון. אם זה היה תלוי בי הייתי מקדים את שעת המשחק". אוהד אחד נראה המנסה לנגוח באוטובוס שעצר כ-150 מטרים מהאצטדיון.

 

… We will work closely with both clubs and the Metropolitan Police to fully investigate these matters.

— The FA (@FA) May 10, 2016

פרשני המשחק גרהאם סונס וג'יימי רדנאפ גינו בחריפות את האירועים ואמרו: "שוטי הכפר של ווסטהאם צריכים לדעת שראו את המראות האלה בכל העולם. מה יגידו על הפרמיירליג שהיא הכי נצפת בעולם? יראו את התמונות האלה בכל העולם וידברו רק על זה". רדנאפ אמר: "הייתי בטוח שעידן החוליגנים באנגליה עבר מהעולם ושוב חזרנו לזה". 

 

בהודעה רשמית שפרסמה ווסטהאם במהלך הלילה היא כתבה שאמנם 99% מאוהדיה התנהגו למופת, אבל היא כן לקחה אחריות על כך שחלק מאוהדיה התנהגו בצורה לא הולמת. "זה בלתי מתקבל על הדעת ואנחנו נעבוד יחד עם המשטרה כדי לזהות את האחראים למעשה, ולהשעות אותם עד סוף החיים", נכתב.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי