וילה נמכרה לבעלות סינית, די מתיאו יאמן?

אוהדי וילה מוחים
אוהדי וילה מוחים | צילום: gettyimages

היורדת רואה עתיד ורוד: הבעלים החדש מתכנן לעלות לפרמייר-ליג ורוצה צמרת

קבוצות: אסטון וילה
(גודל טקסט)

הדור הבא של הבעלים של קבוצות באנגליה יהיו תוצרת סין. אסטון וילה שירדה לצ'מפיונשיפ בתום עונה חשלה מאוד נמכרה על ידי הבעלים היהודי שלה, רנדי לרנר האמריקני לדוקטור טוני ג'יאנגטון קסיה הסיני תמורת 60 מיליון ליש"ט. לאוהדי וילה המיואשים יש עכשיו קרן אור חדשה לאחר שהבעלים החדש הצהיר שהכוונה שלו היא לא רק להחזיר את הקבוצה תוך עונה לפרמייר-ליג אלא להפוך אותה לקבוצת צמרת.

 

הוא רוצה כמנג'ר את האיטלקי רוברטו די מתיאו שזכה עם צ'לסי בליגת האלופות. הסיני הצהיר: "המטרה הראשונית תהיה לחזור לפרמייר-ליג ואחר כך למצב את הוילה כאחת משש הגדולות של אנגליה". מטרה נוספת שלו היא להפוך את אסטון וילה לקבוצה אהודה בסין וליצור לה קבוצת אוהדים גדולה בסין.

 

הרוכש החדש מסין היה כדורגלן בעצמו עד שהתחיל ללמוד בקולג' וכעת יש לו חברות ב-75 מדינות המעסיקות 35,000 עובדים. הוא עוסק בתיירות וחברות לפנאי ובעעצמו אוהד של אסטון וילה. 

 


די מתיאו, יאמן את הווילאנס? (Gettyimages)

 

עד כה המעורבות של הסינים בכדורגל האנגלי היתה כאשר מצ'סטר סיטי מכרה העונה 13 אחוז ממניותיה לחברה סינית. הבעלים הקודם של הווילאנס, רנדי לרנר, טען שהשקיע בקבוצה 200 מיליון ליש"ט בעונות האחרונות שירדו לטמיון. לרנר שנפרד עם מכתב בין 580 מילה לאוהדים רכש את המועדון ב-2006.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי