ז'וזה מוריניו בורח מאחריות

מחשב את הקץ?
מחשב את הקץ? |

"המיוחד", שכבר הספיק להסתכסך עם שחקני יונייטד, סובל מטראומת פרגוסון

(גודל טקסט)

מי יכול לרפא את מנצ'סטר יונייטד או נכון יותר מי יכול להיכנס לנעליים של סר אלכס פרגוסון? מאז עזב הסר האגדי את הקבוצה היא נידונה לקללה מסתורית או שמא חוסר הצלחה משווע. שלושה מנג'רים כבר ניסו וזה עדיין לא עובד. דיוויד מויס (והמחליף שלו ריאן גיגס), לואי ואן חאל ועכשיו אפילו ז'וזה מוריניו.

 

נדמה שבתיאטרון החלומות יכולים רק לחלום על חזרה לימים הגדולים. אם המיוחד יפסיד ב-21:45 (ישיר בספורט1) בגביע הליגה לנורת'המפטון זו תהיה הפעם הראשונה בקריירה שלו כמאמן שהוא צובר ארבעה הפסדים רצופים. אז מה הסיבות לכישלון?

 

 

"איבד את זה, לא מודה בטעויות"
לא מעט ציפיות נשפכו ביונייטד הקיץ. לא רק ההגעה של זלאטן אלא בעיקר העובדה שמוריניו הגיע כשם נוצץ, כזה שמשך כוכבים והנחית השחקן היקר בכל הזמנים, פול פוגבה חזרה באולד טראפורד.

 

ציפו מיונייטד לשוב לכתוש, להציג כדורגל מלהיב, בטח עם הרכש היקר שלה, אך בדומה לקודמיו, הפתיחה נראית לא מעודדות. יונייטד שהשקיעה 514 מיליון ליש"ט מאז שעזב הסקוטי, סכום שלא הועיל להחזיר אותה לפסגת הכדורגל העולמי.

 


לא כותש ובעיקר מתרץ (AFP)

 

מוקדם אולי להספיד את מוריניו, אבל מאחורי הקלעים יש כבר מי שטוען כי לא ישוב להיות מה שהיה ואיבד את הקסם. הוא כבר מפגר בשש נקודות ממנצ'סטר סיטי שפתחה את העונה בצורה מושלמת והקבוצה שלו נראית פשוט רע. המיוחד כבר ביחסים מעורערים עם חלק מהשחקנים שלו והזהיר את כולם שאף אחד לא חסין. ינואר באופק וההנהלה מוכנה לתת יד לכל קפריזה שלו אם שחקן זה או אחר לא יספק את הסחורה.

 

נדמה שמוריניו איבד את הווינריות שאיפיינה אותו וזה קרה מהקיץ הקודם. מתוך 12 מנג'רים שנותרו בפרמייר-ליג מהעונה שעברה רק אחד עם נתונים גרועים יותר משל מוריניו, אדי האו מבורנמות'.

 

יונייטד שלו ממש לא משכנעת, בטח בפן ההתקפי. הקבוצה שביעית בליגה במאזן כיבוש שערים, במקום ה-11 בלבד בבעיטות לשער, במקום 12 באחוז שערים לעומת בעיטות, רק מקום 14 במסירות לרחבה, רק 13 בתיקולים ו-12 בחסימות וחטיפות כדור.

 


רחוק מלענות על הציפיות (AFP)

 

הנתון הבא אולי מעיד יותר מכל על השחיקה של מוריניו. השחקנים כבר לא רצים עבורו כמו פעם ולראייה שחקני יונייטד מדורגים הרחק מליברפול בפער של 60 קילומטרים למשחק.

 

כריסטוף דוגרי ששיחק בברצלונה עונה אחת כשמוריניו היה מתורגמן בקבוצה לא ממש מאוהב בו: "הפעם האחרונה בה הוא הצליח טקטית היתה עם אינטר בגמר האלופות מול ברצלונה בעונת 2009/10, אבל נראה לי שמאז הוא איבד את זה. הוא חושב שהוא גדול יותר מהקבוצות שלו. יונייטד שינתה את הסגל, אבל נשארה אותה קבוצה המנטליות כמו אצל ואן חאל".

 

חלוץ נבחרת צרפת שזכה במונדיאל 1998 הוסיף: "הבעיה העיקרית של מוריניו שהוא לא יודע יותר לבקר את עצמו. כשהוא מפסיד הוא תמיד מאשים את השופטים או את המזל הרע שלו, אבל אף פעם לא את ההחלטות של עצמו".

 


השאיר את יונייטד עם אותה מנטליות (AFP)

 

רוני יסופסל, פוגבה על הכוונת: כדור השלג בדרך?
מוריניו כאמור כבר הספיק להסתכסך עם מספר שחקנים. עם וויין רוני הוא דווקא לא הגיע למצב כזה. רוני הוא המנהיג ומוריניו אוהב אותו, אבל היכולת החלשה שלו כקשר גורמת לפורטוגלי לנסות להושיב אותו על הספסל. ייתכן כבר בשבת מול לסטר. 92 אחוז מהואהדים תומכים על פי סקרים בספסולו של הקפטן שכבר מזמן מעבר לשיא. השאלה איך הוא יתמודד אם ייאלץ לשבת על הספסל? ואם תהיה זו תחילתו של מאבק חדש?

 

לוק שואו הוא הכדורגלן האחרון שהסתסכך עם ה"מיוחד" שזעם עליו שלא סגר נכון בשער השני שספגה יונייטד מול ווטפורד בהפסד 3:1. מסתבר שכמו במתקפה ההיא על רופאת צ'לסי, אווה קרניירו, גם הפעם הוא מיהר להסיק מסקנות ויצא נגד שחקן פצוע שייעדר שלושה שבועות.

 

כאן הבעיות לא נגמרות. הנריך מחיטריאן שהגיע ככוכב נוצץ מהבונדסליגה מתוסכל מהעמדה בה הוא משחק עד כה. אנתוני מרסיאל הפסיק לכבוש וגם ילד הפלא מרכוס ראשפורד ירד לספסל למעט המשחק עם ווטפורד.

 


המאבק כבר בדרך? (Gettyimages)

 

ויש אחד עם תג מחיר משוגע של 89 מיליון ליש"ט. מוריניו לא למד את הטעות שעשו עימו בנבחרת צרפת. פוגבה לא מספק סחורה כשקשר אמצע ואם הלחץ ימשיך לחלחל אל תתפלאו אם גם כאן יתפתח לו כדור שלג שיהיה קשה לעצור אותו.

 

בינתיים מוריניו כבר מכין רשימת רכש לינואר אבל ספק אם זה מה שיציל אותו ואת מעמדו הנשחק. מלבד איסקו עליו דווח אפורסם שגם דני דרינקווטר מלסטר, תוצר מחלקת הנוער של יונייטד על הכוונת. מוריניו לא צריך להתעסק ברכש כי גם שם הוא לא פגע, הוא צריך להתעסק בהחזרת המותג לתחיה – גם שלו וגם של יונייטד. משימה אפשרית?

 


ובינתיים הוא יכול להמשיך לחייך, אין מי שמצליח להחליפו (Gettyimages)

עוד באותו נושא: וויין רוני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי