חלוץ והצלה: לוקאס פרס עשוי להציל את ונגר

פרס. אט אט יתבסס ב-11 של ונגר?
פרס. אט אט יתבסס ב-11 של ונגר? | צילום: Gettyimages

אלכסיס הולך לאיבוד? ז'ירו לא מקבל קרדיט? זה הזמן לשלוף שפן חדש

(גודל טקסט)

ארסנל וצ'לסי ייפגשו בשבת באצטדיון האמירויות לדרבי שיהווה מאבק על העתיד שלהן בצמרת הפרמייר-ליג (19:30, ישיר בספורט2). בעוד שהבלוז יגיעו מצוידים באחד משחקני ההתקפה הטובים בליגה, דייגו קוסטה שכובש, נלחם, מכניס מוטיבציה לחברים וגם מוכן להתלכלך עבור עוד שלוש נקודות בקופה, אצל ארסנל, פעם ספינת הדגל של החלוצים, מחפשים עדיין את השחקן המתאים.

 

התותחנים היו אחראים על רצף ארוך של החתמת החלוצים הטובים באנגליה. איאן רייט (1991-1998) כבש בכל המפעלים 185 שערים, תיירי הנרי (1999–2007) היה שיאן השערים עם 228 ורובין ואן פרסי (2004-2012) כבש 132 לפני שעבר למנצ'סטר יונייטד.

 

 

ארסן ונגר חתום על הסבתו של הנרי משחקן אגף אומלל ביובנטוס לאחד מחלוצי הרחבה הטובים בעולם כשזכה ארבע שנים רצופות בתואר מלך השערים. אוהדי ארסנל יכולים היום רק להתגעגע לימים האלה, שבהם היה להם חלוץ שמכריע משחקים.

ונגר, שפתח את העונה ה-20 שלו בתותחנים, משתמש היום באלכסיס סאנצ'ס הצ'ילאני בעמדת ה-"9 המזויף" ומנסה למכור לאוהדים שהוא המסי והרונאלדו של הפרמייר-ליג.

 

בינתיים מדובר אומנם בשחקן מצוין שיכול לככב בכל קבוצת צמרת באירופה, אבל השאלה אם הוא זה שצריך לקחת את מלאכת הכיבוש על גבו. סאנצ'ס הוא מלך השערים של ארסנל העונה עם שלושה כיבושים, אבל הוא נראה הולך לאיבוד, שלא לומר מתבזבז בעמדת החלוץ.

 

אלכסיס. מתבזבז בשפיץ של התותחנים (Gettyimages

 

רבים בטוחים שהסיבה היחידה שוונגר משחק עם סאנצ'ס בחוד היא שאין לו אמון באוליבייה ז'ירו, שרשם העונה רק שתי הופעות כמחליף בליגה ושיחק רק 41 דקות. קצת קשה להבין מה קרה לאמון בין המאמן לחלוץ, שכבש בעונה שעברה 16 שערים בליגה ו-19 בכל המפעלים.

 

מבקריו של ונגר יגידו שהסיבה לשינוי בטקטיקה היא ניסיון לחקות את פפ גווארדיולה, שהציב בזמנו את ליאו מסי בברצלונה בעמדה דומה. "פעם ונגר היה המאמן המחדש שממנו לומדים. היום הוא נגרר אחרי אחרים", טוענים המבקרים. הדבר נובע פחות מראיית משחק שהשתנתה, ויותר בגלל העקשנות שלו לא לרכוש שחקנים בכסף גדול.

 

ז'ירו על הספסל. צריך להתרגל לסיטואציה (Gettyimages)

 

ארסנל רדפה הקיץ אחרי חלוצים גדולים. אלכסנדר לקאזט היה על הכוונת, אבל התותחנים תמיד מציעים סכומים נמוכים יותר מהמבוקש וארסן ונגר לא מוכן להיגרר למסיבת הרכש הענקית ששברה העונה כל שיא אפשרי. זו הפילוסופיה של ונגר, וחוץ ממקרים בודדים כמו רכישת סאנצ'ס ומסוט אוזיל, אף כוכב גדול לא הגיע לתותחנים בשנים האחרונות.

 

למרות הכל, ונגר מאמין ביכולתו לשלוף עוד שפן מהכובע. הוא שילם רק 17 מיליון ליש"ט על חלוץ דפורטיבו לה קורוניה לוקאס פרס, שבתחילת הקיץ קיבל עליו דוחות סקאוטינג שטענו כי מדובר בחלוץ העתיד.

 

פרס, שהגיע ביום האחרון של ההעברות, הוא בן 28 ולא מתאים לפרופיל השחקנים הצעירים שוונגר אוהב לרכוש. נראה ש-17 השערים שהבקיע בדפורטיבו בעונה שעברה שכנעו את ונגר לחרוג ממנהגו, אולי בעקבות תובנה מאוחרת שההתקפה שלו תקועה.

 

אחרי ששותף כבר בשני משחקי ליגה ולא כבש, הראה פרס שיש לו פוטנציאל בניצחון 0:4 בגביע הליגה על נוטינגהאם פורסט. הוא הבקיע צמד (אחד בפנדל) וזכה למחמאות מהבוס: "לפרס רגל שמאלית טובה. הוא אולי השתמש בה יותר מדי, אבל הוא הרשים אותי. הוא נחוש ומהיר. הוא לא רק שחקן שמחפש את השער, אלא גם אחד שמשתתף בהתקפות ובמשחק הקבוצתי".

 

פרס מניף את רגל שמאל. הרשים את ונגר (Gettyimages)

 

פרס יכול להיות גלגל ההצלה של ארסנל בחוד ואולי היורש של החלוצים הגדולים ששיחקו לפניו. כשקיבל את ההצעה מארסנל אמר לאוהדי לה קורוניה: "אי אפשר לומר לא להצעה מארסנל, וגם אם עדיין לא מכירים אותי באנגליה זה לא מפריע לי. גם כשהגעתי ללה קורוניה לא הכירו אותי. מעטים היו אומרים להם לא".

 

בינתיים, מי שעדיין מנסה לפלס את דרכו להרכב של ונגר הוא ז'ירו. "אין לי שום בעיה עם פרס", הכריז, הצרפתי, אבל הבין במהרה שהספדי מקדים אותו ברוטציה. האינטליגנציה של פרס עם הכדור ובלעדיו עולה על זו של ז'ירו, והסיפור לו מזכיר מעט את ג'יימי וארדי מלסטר: הוא החל את דרכו בקבוצה השלישית של אתלטיקו מדריד, שיחק בקבוצה השנייה של ראיו וייקאנו, נסע לאוקראינה וליוון ורק בגיל מאוחר החל את הפריצה הגדולה.

 

את ההצלחה שהחזירה אותו לספרד עשה בפאוק סלוניקי בעונת 2013/14, כשכבש עשרה שערים ורשם 15 בישולים. בכל הקבוצות שבהן שיחק כבש פרס 53 שערי ליגה בסך הכל. ונגר רמז שז'ירו עשוי להחמיץ את המשחק נגד צ'לסי בגלל בעיות בבוהן רגלו, וייתכן מדובר בהכשרת הקרקע להצבתו של פרס בהרכב הפותח באצטדיון האמירויות. 

 

חילוף שנראה עוד הרבה העונה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי