יונייטד, שוויתרה על מוריניו ב-2013 לא זקוקה לו גם כעת

מוריניו. איך בובי צ'רלטון יסביר את המינוי שלו?
מוריניו. איך בובי צ'רלטון יסביר את המינוי שלו? |

השדים האדומים יקבלו מאמן הנוטה להסתכסך ולפגוע במועדון תדמיתית

(גודל טקסט)

הדיווחים על כך שמנצ'סטר יונייטד אכן עומדת להחתים את ז'וזה מוריניו הם לא פחות ממדהימים. אפשר אמנם להבין את ההתלהבות העצומה בתקשורת הבריטית מהמהלך, אך לפי ההיגיון הבריא השידוך הזה פשוט לא יועיל לאף אחד מהצדדים.

 

קודם כל צריך לשאול את השאלה מדוע לא השדים האדומים על המיוחד בעיתוי הגיוני וטבעי הרבה יותר – קיץ 2013? אלכס פרגוסון בדיוק סיים את קדנציית האימון המפוארת באנגליה והמאמן הפורטוגלי סיים את דרכו בריאל מדריד וחלם על מעבר למנצ'סטר. לפי הדיווחים, כאשר דייויד מויס הועדף על פניו, מוריניו פרץ בבכי ותהה לגבי הג'ינג'י: "מה הוא כבר עשה בחיים?" ובכן, בדיעבד ברור כי מויס נכשל, אבל היה לו יתרון אחד ברור על פניו מוריניו – לא הייתה כל סכנה שיפגע במועדון תדמיתית.

 

 

נכשל, אך לא פגע בתדמית המועדון. מויס (gettyimages)

 

סכנת ההרס התדמיתי לא רק שקיימת אצל מוריניו, היא מוחשית וקרובה לוודאות. הפורטוגלי מביא עמו רזומה עשיר בהתקפות על שופטים, יריבים, התאחדויות, שחקנים, ובעצם על כל מה שזז. ההתקפות לא היו נעצרו רק בפה, ואף היו לעיתים פיזיות. האצבע שדחף המיוחד לעינו של טיטו וילאנובה פסלה אותו מבחינה מוסרית לעבור לאולד טראפורד, כך הסביר סר בובי צ'רלטון ב-2013. ריאל מדריד לא הרגישה נוח עם כרסום התדמית המלכותית של המועדון, ויונייטד פשוט לא יכולה להרשות זאת לעצמה.

 

האם הרקורד של המיוחד השתפר בשנתיים וחצי שחלפו מאז? לא רק שהתשובה לשאלה זו היא שלילית, אלא שניתן להבחין במגמה ברורה עם החרפת התופעה במהלך העונה החולפת בצ'לסי, ממנה כזכור פוטר מוריניו במהלכה. האירועים המבישים החלו כאשר הפורטוגלי כינה את רופאת המועדון אווה קרניירו "בת זונה" לעיני המצלמות במהלך משחק, ולאחר מכן ביזה אותה בראיון וגרם להדחתה. מעניין כיצד יסביר הפעם צ'רלטון את העובדה שעונה מאכזבת תחת לואי ואן חאל הביאה את מועדון הפאר להצניח את מוריניו, שצפוי לדרדר אותו לשפל חסר תקדים מבחינה תדמיתית.

 

ביזה אותה. קרניירו (gettyimages)

 

הפורטוגלי איבד בצ'לסי את חדר ההלבשה. האם חדר ההלבשה ביונייטד יקבל אותו בזרועות פתוחות? אפשר לומר בוודאות שחואן מאטה, אותו זרק מוריניו מכל המדרגות בצ'לסי, לא ישן בשקט בימים האחרונים. גם שחקנים אחרים יחששו מאוד. הם הולכים לקבל את הגרסה החדשה של מוריניו שגובשה בימיו במדריד: חשדן, ביקורתי ולא מהסס לבקר את שחקניו באמצעי התקשורת. בימיו בפורטו, באינטר ובקדנציה הראשונה בצ'לסי המיוחד גיבש את השחקנים סביבו, היום הוא משוכנע בגאונותו ומאשים את כל העולם בכישלונותיו. ואן חאל לא היה איש פשוט, אבל אותו שחקני יונייטד לפחות למדו להכיר.

 

כאשר מתבוננים במכלול השיקולים, המסקנה די ברורה: מנצ'סטר יונייטד, שלא רצתה אותו בגרסה המוצלחת יותר ב-2013, לא זקוקה לו כיום כשהוא חבול.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי