מוריניו סיכם את שכרו ביונייטד, גם זלאטן יצטרף

איבהימוביץ' ומוריניו. יאחדו כוחות
איבהימוביץ' ומוריניו. יאחדו כוחות | צילום: Gettyimages

מחלוקת סביב חלוקת כספי המרצ'נדייז מונעת חתימה רשמית. גיגס יעזוב?

(גודל טקסט)

ז'וזה מוריניו יהיה מאמן מנצ'סטר יונייטד. עם זאת, ההכרזה הרשמית מתעכבת בשל סעיפים שלא נסגרו בחוזה, כמו חלוקת הרווחים על מוצרים הנושאים את שמו של המיוחד. נושא השכר כבר סגור, כאשר מוריניו ירוויח 20 מיליון ליש"ט לעונה בחוזה לשלוש.

 

הנושא סבוך יותר משחשבו בהתחלה משום שגם ליונייטד וגם למוריניו יש הסכמים מסחריים נפרדים שאף צד לא רוצה לסכן אותם. לשני הצדדים הסכמים נפרדים עם אדידס כשהשדים האדומים מקבלים מהם 750 מיליון ליש"ט לעשר שנים. בעיה אחרת היא שלמיוחד יש הסכם פרסום עם חברת המכוניות יגואר ואילו ליונייטד עם שברולט.

 

 

בתוך כך, מסתמן כי  זלאטן איברהימוביץ' יחתום לעונה אחת, כנדוניה של מוריניו, עם אופציה לעונה נוספת. השבדי ירוויח 10 מיליון ליש"ט לעונה, בנוסף למענק חתימה של 8 מיליון ליש"ט שישולם לו בתשלומים בשנתיים הקרובות. הוא גם יקבל את החולצה מספר 9, ששייכת לאנטוני מרסיאל. הצרפתי יקבל חולצה מספר 7 שהיתה של ממפיס דפאי שעתידו לא ברור.

 

מרסיאל. יוותר על החולצה בשביל זלאטן (gettyimages)

 

אגב, כרגע לא ברור איזה שם יופיע על חולצתו של השבדי. ההתאחדות מתירה רק 10 אותיות ולכן שמו יוכל להיות זלאטן, איברה או במקרה הטוב Ibrahimovi'.

 

מוריניו גם לא מעוניין לראות את ריאן גיגס עוזב ויציע לו, עם תמיכת המועדון, לקבל את משרת המאמן עד גיל 21 של המועדון. רוי פאריה עוזרו של מוריניו בכל קבוצות בהן אימן יהיה גם העוזר שלו ביונייטד, כך שגיגסי לא יוכל להמשיך בתפקיד אותו ביצע בשנים האחרונות.

 

שוער העבר של היונייטד, פיטר שמייכל, קרא למוריניו לעבוד ביונייטד תחת המסורת של הקבוצה ולהטמיע אותה בתוכו. "הוא הסתכסך עם מנהל כדורגל, בעלים ורופאה בצ'לסי. הוא עשה דברים שהם לא הדרך של יונייטד. אני בטוח שאלכס פרגוסון ובובי צ'רלטון דיברו איתו על הנושאים האלה ובלי הסכמתם הוא לא היה מוחתם על חוזה".

 

GUARDIAN SPORT: Mourinho mulling free swoop for Ibrahimovic as United spearhead #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/ptMhBtWfCk

— Neil Henderson (@hendopolis) May 24, 2016

 

רונאלד דה בור, עוזר מאמן אייאקס לשעבר ושחקן ברצלונה בתקופה שמוריניו היה עוזר מאמן, אמר בראיון כי הצעירים של יונייטד יסבלו מהגעתו של המיוחד: "הוא אוהב שחקנים מוכרים שיש להם כבר ניסיון. אם הבעלים רוצים תוצאות מידיות מוריניו הוא האיש, אבל הוא לא יטפח את הנוער. אני הייתי חושש לגורל האקדמיה של היונייטד".

 

לדברי דה בור גם מעמדו של מרכוס ראשפורד, שרבים נוטים לו קרדיט להצלת העונה של יונייטד, לא יהיה ברור אם זלאטן איברהימוביץ' סיכם בקבוצה. "הוא יקבל הרבה פחות דקות משחק. ההתקדמות שלו עלולה להיעצר".

 

במקביל, מייקל קאריק שחוזהו היה אמור להסתיים והוא היה בדרך החוצה עשוי להישאר לאחר שמוריניו אמר להנהלה שהוא רוצה אותו. הקשר בן ה-34 יקבל הצעה לחוזה לעונה נוספת. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי