מזל של מתחילים: 1:2 לסיטי בבכורה של פפ

שלוש נקודות בבכורה. פפ
שלוש נקודות בבכורה. פפ | צילום: AFP

עצמי של מקנייר (87) העניק לספרדי ניצחון. אגוארו כבש ראשון, דפו איזן זמני

(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי ניצחה 1:2 את סנדרלנד בבכורה של פפ גווארדיולה, במחזור הפתיחה של הפרמייר-ליג.

 

התחלה חדשה. פפ (GettyImages)

 

השידוך הזה בין המאמן הקטלוני לבין התכולים ממנצ'סטר הבטיח ומבטיח הרבה. כבר נמצאים שחקנים איכותיים, כבר הוצא לא מעט על רכש ועדיין נותר הרבה כסף לבזבז. ועדיין, הבכורה אולי הסתיימה עם שלוש נקודות – וזה הכי חשוב – אך עדיין לא הרשימה, ונזקקה לשער עצמי אומלל של החתולים השחורים, בדקה ה-87, כדי לנצח.

 

 

ההרכב הראשון של גווארדיולה כבר הצביע על מהפכה. ג'ו הארט הוותיק איבד המקום בין הקורות לווילי קבאז'רו (שהיה טוב), בעוד יאיא טורה כלל לא היה בסגל. ג'ון סטונס, שרק השבוע חתם בקבוצה, פתח בלב ההגנה לצד אלכסנדר קולארוב, שבימים כתיקונם משמש כמגן שמאלי.

 

בנוסף, הקישור היה אחר מזה שהורגלו אליו באיצטדיון האיתיחאד. לאחר שנים בהם משחקים לפחות שני קשרים אחוריים, פפ פתח רק עם פרננדיניו במרכז המגרש, כאשר לפני דויד סילבה, קווין דה בריינה, ראחים סטרלינג, נוליטו ואגוארו. ובכל זאת, הכישרון ההתקפי האדיר הזה לא בא מספיק לידי ביטוי.

 

 

הארט. הודח מההרכב (Getty)

 

נותר מאוכזב. אוהד של טורה (GettyImages)

 

ההתחלה הייתה מבטיחה. כבר בדקה הרביעית סטרלינג הוכשל ברחבה ואגוארו לא התקשה כדי לכבוש את הראשון שלו העונה וה-18 ב-19 משחקי ליגה בשנת 2016. אך ההמשך היה אחר. סיטי שלטה ללא עוררין, אך התקשתה להגיע למצבים.

 

בדקה ה-71 ג'רמיין דפו איזן את התוצאה אחרי בישול יפה של ג'ק רודוול – אקס סיטי – ודייויד מויס יכול היה קצת לחייך בבכורה האישית שלו על הקווים של החתולים השחורים. אבל החיוך הזה לא נמשך הרבה זמן, ולמנג'ר הג'ינג'י יש חלק בכך.

 

שער מהיר. אגוארו (AFP)

 

שבע דקות לסיום הסקוטי החליט לדלל את ההתקפה, להוציא את דפו ולהכניס במקומו את פאדי מקנייר. בדקה ה-87 הוא שילם על כך כאשר מקנייר, שרק השבוע הגיע ממנצ'סטר יונייטד, כבש שער עצמי אומלל שהכריע את התוצאה.

 

"אוי לי, מה עשיתי?", מאת דייויד מויס (GettyImages)

 

גווארדיולה ביצע מיני-מהפכה, לקח שלוש נקודות אבל היה רחוק מלהרשים. כבר בשלישי מחכה לסיטי סטיאווה בוקרשט בפלייאוף ליגת האלופות, למפגש בו באמת רק התוצאה חשובה והיכולת פחות. למזלו של פפ.

 

שלוש נקודות בפתיחה. שחקני סיטי (AFP)

 

ג'נטלמן. הארט מפרגן לקבאז'רו (AFP)

 

הרכבים

מנצ'סטר סיטי: ווילי קבאז'רו, באקרי סאניה, ג'ון סטונס, אלכסנדר קולארוב, גאאל קלישי (קלצ'י איהנאצ'ו 80), פרננדיניו, דויד סילבה (פביאן דלף 64), קווין דה בריינה, נוליטו (חסוס נבאס 59), ראחים סטרלינג, סרחיו אגוארו.

 

סנדרלנד: ויטו מאנונה, דונלד לאב, יונאס קאבול, לאמינה קונה, פטריק ואן אנהולט; ג'ק רודוול, ג'ון אושיי, דאנקן ווטמור (וואבי חאזרי 65), לינדן גוץ' (עדנאן ינוזאי 65), פאביו בוריני, ג'רמיין דפו (פאדי מקנייר 83).

 

מהלך המשחק:

דקה 4:

0:1 סיטי: סטרלינג חודר לרחבה מאגף ימין, ואן אנהולט מכשיל אותו בבירור והשופט מצביע אל עבר הנקודה. אגוארו לא מתקשה מול מאנונה ופותח את החשבון שלו ושל קבוצתו לעונה החדשה.


חד כתמיד. אגוארו (GettyImagaes)

דקה 41

הזדמנות לסנדרלנד: כדור מעט מקרי מגיע לדפו ברחבה, החלוץ מפגין גמישות מרשימה וממשיך מהאוויר, אבל קבאז'רו במקום.

דקה 60 

הזדמנות למנצ'סטר סיטי: התכולים לוחצים, סילבה מנסה בעיטה ברחבה, הכדור נהדף לאגוארו שמשישה מטרים בועט בסיבוב אבל מחמיץ את המסגרת. אפשר לצפות ממנו ליותר.

דקה 71

סנדרלנד משווה ל-1:1: רודוול מזהה את התנועה של דפו ומכניס לו כדור יפה דרך המרכז, החלוץ נשאר לבד מול קבאז'רו ולא מתקשה למצוא את הרשת.

דקה 87

1:2 מנצ'סטר סיטי: נבאס מעביר רוחב חזק ומסוכן מאגף ימין, מקנייר שרק נכנס לא מצליח להתחמק ונוגח אל שערו שלו.


מקנייר מביט בתדהמה (GettyImages)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי