מכשול לא צפוי: נפתחה חקירת הונאה נגד לסטר

צל על ההצלחה?
צל על ההצלחה? | צילום: Gettyimages

מוליכת הפרמייר-ליג נחשדת בהפרת תקנות הפייר-פליי. האליפות בסכנה?

(גודל טקסט)

בעוד שכל העולם מהלל את לסטר שדוהרת לאליפות אנגליה, הסינדרלה בכחול נכנסת לצרות. ב"גארדיין" דווח שנערכת חקירה נגד המועדון בחשד שעבר על חוקי הפייר-פליי הפיננסי של איגוד הליגות הנמוכות בעונת 2013/14, אז עלתה הקבוצה לפרמייר-ליג. 

החקירה מתמקדת בהסכם שערך המועדון עם חברת "טרסטלר" על מנת לשווק אותו בבריטניה והמזרח הרחוק, חוזה שהכניס עוד 11 מיליון ליש"ט לקופה והפחית את הפסדי הקבוצה ל-34 מיליון ליש"ט. לסטר מכרה את זכויות השימוש בשמה, שמות השחקנים על החולצות ושם האיצטדיון בחזרה לבעלי איצטדיון "קינג פאואר" והקבוצה עצמה, וישאי סריבדהאנפרבה, שבבעלותו רשת חנויות דיוטי פרי בנמלי תעופה במזרח הרחוק. התאילנדי הכניס לקופת לסטר 100 מיליון ליש"ט לאחר שרכש אותה ב-2010. 

הבעיה היא שסריבדהאנפרבה כבר היה הספונסר על החולצות והאיצטדיון בעונת 2012/13, שילם 5.2 מיליון ליש"ט וההכנסות קפצו ב-16 מיליון ליש"ט לאחר המכירה של חברת "טרסטלר". החשד הוא שבכך עברו השועלים על חוקי הפייר-פליי הפיננסי של ההתאחדות האנגלית בשל מכירה כפולה של זכויות החסות.

הבעלים התאילנדי עדיין טוען שחברת "טרסטלר" היא זו שסיפקה את הכסף ורק לאחר מכן מכרה את כל הזכויות לבעלים. התוצאה בכל אופן הייתה הפחתת הפסדים, כאשר מועדונים מהצ'מפיונשיפ באותה העונה טוענים שבכך היה ללסטר יתרון עליהם בגלל שהם נאלצו להוריד משכורות ולצמצם הוצאות והדבר בא לידי ביטוי גם על כר הדשא. 


ג'יימי וארדי, מה קרה שם עם הספונסר? (gettyimages)

בעונת העליה לפני שנתיים, לסטר הוציאה 36 מיליון ליש"ט על משכורות שחקנים כאשר הפסדיה עמדו על 5 מיליון ליש"ט. מתחקיר "הגארדיין" עולה כי חברת "טרסטלר", שהוקמה על ידי הבן והבת של דייב ריצ'ארדס, שימשה כחברת קש ללא מספר טלפון או כתובת אתר אינטרנט. עוד עולה כי ריצ'ארדס היה ביחסים קרובים עם סריבדהאנפרבה, הכיר את ראש ממשלת תאילנד לשעבר טקסין שינוואטרה, שהיה בעבר הבעלים של מנצ'סטר סיטי וב-2013 שימש כיועץ של לסטר. 

קבוצות הצ'מפיונשיפ טענו שכל העסקאות של לסטר חשודות כחלק מתרגיל שביצע הבעלים במסווה של הסכמים עם חברות אחרות. בנוסף, באנגליה העריכו שמכירת זכויות של שמות איצטדיונים בליגת המשנה זה דבר כמעט בלתי אפשרי שמכניס פחות ממיליון ליש"ט וגם מכירת חולצות מכניסה במקרה הטוב 500 אלף ליש"ט בלבד לעונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי