סנדרלנד ניצחה ושרדה, ניוקאסל ונוריץ' ירדו

החתולים השחורים. יותר מתשע נשמות
החתולים השחורים. יותר מתשע נשמות | צילום: GettyImages

0:3 מוחץ לאלרדייס על אברטון הכריע את התחתית. 1:1 בין צ'לסי לליברפול

(גודל טקסט)

מחזור אחד נותר בעונת הפרמייר-ליג, אך רק קרב אחד נותר להכרעה. זאת אחרי שסנדרלנד דרסה בביתה 0:3 את אברטון, הבטיחה לעצמה עונה נוספת בליגה הבכירה והורידה את ניוקאסל ונוריץ' לצ'מפיונשיפ. בנוסף, אדן הזאר הראה סממנים של חזרה לכושר, אך צ'לסי איבדה יתרון בתוספת הזמן באנפילד.

כל שנותר ביום ראשון לגלות הוא מי תהיה הקבוצה הרביעית בליגת האלופות, כאשר ניצחון של מנצ'סטר סיטי על סוונזי יספיק לה לדחוק את מנצ'סטר יונייטד החוצה.

סנדרלנד – אברטון 0:3

מסע ההיחלצות של סם אלרדייס הושלם. המאמן הוותיק, שנזרק בקיץ מווסטהאם, נקרא במהלך העונה להחליף את דיק אדבוקט, וכמיטב המסורת של סנדרלנד – הצליח להשאיר אותה בליגה במחזורי הסיום, לאחר פתיחה קשה. בדיוק כפי שעשו אדבוקט וגאס פויט לפניו. 

 

כמה שזה חשוב להם. אוהדי סנדרלנד (GettyImages)

 

החתולים השחורים ידעו כי ניצחון ביתי יסגור את הסיפור, ולא היו יכולים לבקש יריבה נוחה יותר מאברטון המתרסקת. הגיבורים הפעם היו קצת פחות צפויים בדמותם של קווין ואן אנהולט, שכבש בבעיטה חופשית, ולאמינה קונה שהוסיף צמד נדיר.

 

ג'רמיין דפו היתל בהגנת הטופיס והיה קרוב למצוא את הרשת מספר פעמים, אך נותר על 15 שערי ליגה. ובכל זאת, לאור כושרו המצוין לאחרונה והפציעה המצערת של דני וולבק, אולי דפו ימצא עצמו בחזרה במדים הלאומיים של נבחרת אנגליה.

 

דפו זוכר לחיבוקים. גם מהודג'סון? (GettyImages)

 

כך או כך, הוא, אלרדייס וסנדרלנד בוודאות יהיה בעונה הבאה בפרמייר-ליג. מזל טוב.

 

הם לא הולכים לשום מקום (GettyImages)

 

המושיע החדש של סנדרלנד. אלרדייס (GettyImages)

 

הרכבים:

סנדרלנד: ויטו מאנונה, דיאנדרה ידלין, לאמינה קונה, יונאס קאבול, פטריק ואן אנהולט; יאן קירשוף (סבסטיאן לארסון 70), לי קאתרמול (ג'ון אושיי 79), יאן אמווילה, וואחבי חאזרי (דאנקן ווטמור 86), פאביו בוריני; ג'רמיין דפו

 

אברטון: ג'ואל רובלס, ג'ון סטונס, לייטון ביינס, רמירו פונס מורי, מת'יאו פנינגטון; ג'יימס מקארתי, גארת' בארי, קווין מיראלס, רוס בארקלי (אהרון לנון 46), טום קלברלי (ליאון אוסמן 84); רומלו לוקאקו

 

מהלך המשחק:

דקה 38

0:1 סנדרלנד: כדור חופשי של החתולים השחורים מ-20 מטרים. ואן אנהולט לוקח, רובלס משום מה זז אל עבר הפינה השניה ומסתכל על הכדור מקפץ פעם אחת על הדשא ופוגע ברשת. שער מוזר מאוד.


לא נראתה בעיטה מאיימת (GettyImages)


מבינים את המשמעות. ואן אנהולט ואלרדייס (GettyImages)

דקה 42

0:2 סנדרלנד: אחרי עוד מצב נייח, קונה מוצא את עצמו חופשי ברחבה, וגם הכדור מוצא אותו. הבלם מסתובב ומפציץ את הרשת העליונה משלושה מטרים. הקהל באצטדיון האור כבר חוגג.


חגיגה באדום/לבן (GettyImages)

דקה 56

0:3 סנדרלנד: שוב כדור נייח, שוב קונה לבד ברחבה. ושוב הכדור מופגז לרשת. עניין של שגרה.


גם הוא יודע. חתום וגמור (GettyImages)

 

ליברפול – צ'לסי 1:1

בתחילת העונה, מפגש בין שתי הקבוצות הללו מחזור אחד לפני הסיום ודאי היה יוצר ציפיות ענקיות. אך המציאות השנה באנגליה היכתה את כולם בהפתעה.

 

האלופה היוצאת הגיעה לאנפילד כשאין לה על מה לשחק, למעט כבודה העצמי. אך לפחות זכתה לראות את אדן הזאר ממשיך בחזרה שלו לכושר עם גולאסו נפלא, זה בוודאות לא יספיק העונה לבלוז, אבל ודאי משחק את מארק וילמוטס ונבחרת בלגיה כשאנחנו כבר פחות מחודש מפתיחת אליפות אירופה.

 

זכרונות מהעבר. הזאר (GettyImages)

 

בצד השני, ליורגן קלופ נותר משחק אחד משמעותי העונה – גמר הליגה האירופית ברביעי הבא מול סביליה. ולפני כן, משחק לפרוטוקול בראשון מול ווסט ברומיץ'. בניגוד למשחק הליגה הקודם, קלופ דווקא החזיר הרבה משחקניו הבכירים להרכב, אולי כדי שיזכו לדחיפה משמעותית מהקהל במשחק הבית האחרון של האדומים העונה.

 

אך יכולת פושרת, של שתי הקבוצות, הביאה למשחק בינוני מאוד. לשמחת הקהל המקומי, לפחות הייתה דרמה בסיום כששלוש דקות בתוך תוספת הזמן כריסטיאן בנטקה – עוד בלגי – איזן מקרוב אחרי טעות של אסמיר בגוביץ'. ליברפול תקווה ליכולת ותוצאה טובה ביותר בדיוק בעוד שבוע.

 

יוצא מחוזק? קלופ (GettyImages)

 

הרכבים:

ליברפול: סימון מיניולה, נתניאל קליין, קולו טורה (אולואסיי אוג'ו 88), דיאן לוברן, אלברטו מורנו; ג'יימס מילנר (ג'ו אלן 75), אמרה צ'אן, אדם לאלאנה (כריסטיאן בנטקה 75), פליפה קוטיניו, רוברטו פירמינו; דניאל סטארידג'

 

צ'לסי: אסמיר בגוביץ', אסייר אספיליקווטה, גארי קייהיל, ג'ון אובי מיקל, באבה רחמאן; ססק פברגאס, נמניה מאטיץ', פדרו (רובן לופטוס צ'יק 90), וויליאן (קנדי 57), אדן הזאר; ברטראנד טראורה (טאמי אברהם 74)

 

מהלך המשחק

דקה 32

0:1 צ'לסי: אדן הזאר פירק לבדו את הגנת ליברפול, הטעה שלושה, חדר לרחבה ובחכמה בעט לפינה הרחוקה. יופי של ביצוע.


הזאר. מעט מדי מאוחר מדי, אבל יפה (AFP)

דקה 90+3

ליברפול משווה ל-1:1: בגוביץ' מסתבך עם הגבהה די סתמית לרחבה והודף את הכדור ישר לרגליו של בנטקה המחליף, החלוץ לא מתבלבל ומקרוב דוחק פנימה את השוויון.


הגיע בזמן, בנטקה (GettyImages)

נוריץ' – ווטפורד 2:4

 

בעקבות הניצחון של סנדרלנד, הקנריות נפרדו סופית מהפרמייר-ליג, אף לפחות עשו זאת עם קצת סטייל.  טרוי דיני, חלוץ ווטפורד, אמנם העלה אותה ליתרון כבר בדקה ה-11 עם שער קל מחמישה מטרים, אך נייתן רדמונד (15) ודיאומרסי אמבוקאני (18) הפכו במהירות את התוצאה. קרייג קאת'קארט הוסיף את השלישי עם שער עצמי אומלל בדקה ה-37.

 

שש דקות בתוך המחצית השניה אודין איגהלו שבר בצורת ארוכה וצימק ל-3:2 מבישול של דיני. אבל אמבוקאני החזיר את נוריץ' ליתרון כפול אחרי שהקפיץ מעל גומז עם צ'יפ נהדר בדקה ה-57.

 

האוהדים אוכלים את הלב (GettyImages)

גם שחקני נוריץ' מאוכזבים כמובן (GettyImages)

 

36 שערי ליגה לזלאטן, 24 דקות לביטון

 

צרפת: האלופה פאריס סן ז'רמן נעצרה אחרי חמישה ניצחונות ליגה רצופים ב-1:1 בבורדו. זלאטן איברהימוביץ' כבש את שער הליגה ה-36 שלו בדקה ה-59, אבל מגן המארחת ניקולה פאלוי השווה כעבור שש דקות.

 

סקוטלנד: האלופה סלטיק הפסידה 2:1 בחוץ לסט ג'ונסטון. ניר ביטון עלה כמחליף ורשם 24 דקות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי