קונטה ינסה להפוך את צ'לסי לטוטנהאם

קונטה. אוהב משמעת וכנות
קונטה. אוהב משמעת וכנות |

האיטלקי התרשם מדרכו של פוצ'טינו ומתכנן מהפכת צעירים בהשראתו

(גודל טקסט)

הפרמיירליג תהיה בעונה הבאה גן עדן לחובבי המאמנים. אחרי חתימתו של פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי, עכשיו גם צ'לסי עושה כותרות עם החתמתו של אנטוניו קונטה. התקשורת הבריטית כמובן נכנסה לסחרור והיא שמדווחת על כל פרט מגדול וקטן על המנג'ר החדש של הבלוז.

 

קונטה ירוויח 20 מיליון ליש"ט לשלוש עונות (6.5 בכל עונה) ויש לו גם בונוס של 5 מיליון ליש"ט אם יזכה בליגת האלופות. הוא סיכם עם המועדון על הבאת חמישה מעוזריו לקבוצה כולל אחיו ג'יאנלוקה שיהיה עוזרו האישי, עוזרי המאמן אנג'לו אלסיו, מאסימו קאררה, מאורו סנדריני ומאמן הכושר פארולו ברטלי. בשלב זה, לא ברור אם סטיב הולנד עוזר המאמן יישאר בתפקידו.

 

 

ככל הנראה, מי ששכנע אותו להגיע לאנגליה היה מנג'ר טוטנהאם, מאוריסיו פוצ'טינו, בזמן הביקור של קונטה אצלו בפברואר 2015. כידוע, יש שנאה גדולה בין המועדונים. הוא בילה יום במועדון ובמיתקן האימונים שלו ולהתרשם לטובה, במיוחד לאחר שיחה שערך עם הארגנטיני.

 

פוצ'טינו. תקע לעצמו מקל בגלגלים? (gettyimages)

 

הוא אמר: "רציתי לבדוק אפשרויות בכדורגל האנגלי במיוחד בלונדון, לבדוק מנג'רים שמצליחים ומה הסיבה לכך". הרמיזה היתה ברורה לכך שהוא מתכוון להשתמש יותר בשחקני הנוער של המועדון, שנדחקו החוצה בתקופת מוריניו, למרות שהם נחשבים לטובים בעולם לגילם.

 

עם זאת, אחת ההחלטות הראשונות שקונטה יהיה חייב לקבל היא האם להשאיר את ג'ון טרי בקבוצה. הקפטן, שחוזהו לא הוארך, נאלץ לחכות למינוי המנג'ר ובכך רומן אברמוביץ' נתן לאיטלקי את המילה האחרונה. צפויה פגישה ביניהם שתקבע את עתידו. לפי פרסומים הוא מעונין להשאיר את טרי, אבל יבהיר לו שהוא לא יהיה שחקן הרכב.

 

בגזרת הרכש, היעד שסימן לעצמו הוא גונסאלו היגוואין ועל פי הדיווחים הוא מנסה לשכנע את רומן אברמוביץ' לשלם את סעיף השחרור בחוזהו שעומד על 75 מיליון פאונד. שחקנים נוספים שנמצאים ברשימה: ג'ון סטונס ורומלו לוקאקו מאברטון, מיראלם פיאניץ', אנטוניו רודיגר וראדג'ה ניאנגולן מרומא. הוא גם מעוניין להחזיר מהשאלה את חואן קוואדראדו, אך ליובנטוס יש אופציה לרכוש אותו בסיום העונה.

 

MIRROR SPORT: Costa Banker #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/wyOzVd7Kup

— Neil Henderson (@hendopolis) April 4, 2016

 

מי שעלול לעזוב הם השוער טיבו קורטואה, שכבר הצהיר שלא בטוח שיישאר בלונדון ואדן הזאר שמבוקש בריאל מדריד. הוא גם צפוי להיפגש עם דייגו קוסטה במטרה לשכנע אותו להישאר במועדון.

לגבי סגנון האימון של קונטה יש בעיתונות אלפי מילים. אחד מאנשי יובנטוס אמר ל"דיילי מייל": "לאחר שיפגשו אותו, האוהדים יתחילו לכנות את ז'וזה מוריניו 'הרגוע'", אמר על המאמן שנחשב ל"מוריניו האיטלקי". קונטה אמר על עצמו: "אני אוהב משמעת וכנות. כבוד הדדי זה דבר חשוב מאוד עבורי. בכל הקשור למשחק אני אוהד של כדורגל התקפי ואת ה'קאטנצ'ו האיטלקי אפשר לזנוח". עם זאת, הדאגה העיקרית של רומן אברמוביץ' תהיה אירופה, שם נכשל האיטלקי, למרות שזכה בשלשו אליפויות רצופות עם יובנטוס.

 

מה אמרו עליו שחקנים? קרלוס טבס נשאל בעונה הראשונה על ההבדל בינו לאלכס פרגוסון ואמר: "הוא מאמן קשוח, אבל פנומנלי. עבורו כל משחק הוא גמר. הוא וורקוהוליק". לאונרדו בונוצ'י בלם יובה: "הוא פטיש אמיתי. הוא הנחיל לנו את ההקרבה והתחרותיות מהרגע הראשון". חלוץ סאות'המפטון גרציאנו פלה: "זו ליגה קשה, אבל אני בטוח שקונטה יצליח. אני מייעץ לו להיות עצמו ולא להשתנות, כי הוא ווינר מלידה וזה עובד בכל מקום".

 

אוהדי צ'לסי יגעגעו לרוגע של מוריניו? (gettyimages)

 

אגב, הוא מגיע לפרמיירליג כשעל גבו משפט על מכירת משחק כשהיה מאמן סיינה. למעשה הוא מואשם שידע, כי השחקנים יימכרו את המשחק ולא הגיב. בימים הקרובים יידע אם התובע במשפט יבקש לקנוס אותו או עונש מאסר, אך ההחלטה הסופית תהיה רק באמצע מאי. קונטה מכחיש את כל האשמות נגדו וטוען שהוא עייף מהמשפט.

 

לסיום רכילות קטנה. אם השיער של קונטה מרשים אותכם ואתם שואלים איך בגיל 46 הוא נראה כל כך צעיר אחת הסיבות היא שהוא עבר שלוש השתלות שיער. לוויין רוני יש עוד תקווה. אסור להתייאש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי