קלופ חייב לשנות מנטליות בליברפול

קלופ
קלופ | צילום: Gettyimages

הארכת החוזה של המנג'ר לא שווה אם הגרמני לא ידביק את אנפילד בווינריות

(גודל טקסט)

השמיני ביולי היה יום עצוב בגרמניה לאחר שלילה קודם לכן הנבחרת הפסידה לצרפת 2:0 בחצי גמר וסיימה את חלקה ביורו. אבל לגרמני אחד בשם יורגן קלופ היתה גם סיבה לשמוח לאחר שליברפול הודיעה על הארכת חוזהו עד 2022.

 

המהלך היה הבעת אמון בקלופ ובדרכו למרות שהגרמני הגיע לאנפילד רק תשעה חודשים קודם לכן ולמרות הכישלון בפרמייר-ליג (מקום שמיני בלבד ובלי כרטיס לאף מפעל אירופי). ברנדן רוג'רס נשלח הביתה על הרבה פחות מזה.

 

 

קלופ אמנם נכשל בליגה אבל הצליח להביא את המרסייידס לגמר גביע הליגה האנגלי (הפסד בפנדלים למנצ'סטר סיטי) ולגמר הליגה האירופית לאחר שעבר בדרך את דורטמונד הפייבוריטית ואת מנצ'סטר יונייטד. המאמן הגרמני גם נהנה מתדמית של ווינר ומצליחן – שתי אליפויות, גביע גרמני והופעה בגמר ליגת האלופות עם השוורצגלבן, הקבוצה מספר 2 בגרמניה.

 

בהודעה על הארכת החוזה החמיאו הבעלים של ליברפול לקלופ ("בעל חזון ומוניטין בקידום שחקנים, שואף תמיד להשתפר ושם את טובת הקבוצה לפני טובתו האישית") והוא מצדו הודה במלים אופטימיות ("הארכת ההתקשרות מבטיחה שנהיה מאוחדים וחזקים יותר וההצלחה תהיה מתוקה יותר לכולנו").

 

קרול. רשימה ארוכה של פלופים (Getty)

 

אלא שקלופ לא כובש שערים ולא עומד בשער. כמו כל מאמן הוא נזקק לשחקנים טובים ובעניין הזה הוא נדרש לערוך שינוי חד במדיניות הרכש של המרסיסיידס שהפכה לבדיחה בעשור האחרון (למעט לואיס סוארס). רשימה חלקית של שחקנים שנרכשו בכסף רב וסיפקו כלום ושום דבר על כר הדשא: רובי קין, אנדי קארול, סטיוארט דאונינג ואנדריי ורונין. ולא שכחנו את הפלופ של העונה החולפת: כריסטיאן בנטקה שנרכש ב-30 מיליון ליש"ט מאסטון וילה.

 

אחת הסיבות למדיניות הכושלת היא ההתעקשות של  ליברפול לרכוש שחקנים מקבוצות פרמייר-ליג. לכל ידוע שהשוק האנגלי סובל מאינפלציה בכל הקשור לתג מחיר. ועד כה נראה ששום דבר לא השתנה. סיידו מאנה מסאות'המפטון הוא קשר מצוין אבל לא במחיר של 32 מיליון ליש"ט.

 

הגיע הזמן שקלופ לא רק ידבר אלא גם יפעל. ינצל את הידע והקשרים שלו בכדורגל הגרמני כדי להביא משם שחקנים טובים וזולים יחסית.  ולא רק מגרמניה כמובן אלא מאירופה ודרום אמריקה. יוליאן וייגל מדורטמונד, קווין גמיירו מסביליה, אנדרסון מבנפיקה ולוקאס הרננדס מאתלטיקו מדריד הם שמות ריאלים אותם קלופ חייב לנסות להביא לליברפול ועליהם לבנות את השלד לשנים הבאות. המקרה של דימיטרי פאייה צריך להוות דוגמה: קשר מהליגה הצרפתית, שנרכש ב-10.5מיליון ליש"ט בלבד ושדרג את ווסטהאם.

 

פאייט. שדרג את ווסטהאם ב-10 וחצי מיליון ליש"ט (Getty)

 

קלופ גם חייב לשנות את המנטליות של ליברפול: הסבל והעצב הפכו לסוג של רומנטיקה ביציעי אנפילד. זה אולי מעורר אמפתיה כלפי המועדון, אבל לא יכול להחליף תארים. המנג'ר הגרמני חייב לגרום לכולם סביבו להאמין שאפשר לזכות בתארים למרות הכסף העצום שזורם בשתי המנצ'סטריות ובצ'לסי.

 

כבר 27 שנה שבאנפילד לא ראו אליפות. אם לחדד את זה יותר – אפס אליפויות בעידן הפרמייר-ליג, אחת פחות מלסטר ומבלקבורן. וליברפול הוא מועדון ששלט בכדורגל האנגלי בשנות ה-70 וה-80.  זה לא יהיה פשוט מול מאמנים כמו פפ גווארדיולה, ז'וז'ה מוריניו, אנטוניו קונטה וארסן ונגר, אבל קלופ חייב להראות שהוא בשורה אחת עמם.

 

הגרלת המשחקים זימנה לליברפול פתיחה רצחנית: שלושה משחקי חוץ בלונדון מול שלוש הגדולות (ארסנל, טוטנהאם וצ'לסי). ועדיין פתיחה טובה של העונה תוכל לתת רוח גבית אדירה לליברפול. קלופ בטוח יהיה בטירוף המוכר שלו, השאלה אם הוא יצליח להדביק את השחקנים בתשוקה ובאמונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי