רגע לפני שקיעה? כך לסטר מנסה להימנע מהנפילה שאחרי האליפות

ראניירי ו-וארדי. האם תהיה המשכיות לאגדה של לסטר?
ראניירי ו-וארדי. האם תהיה המשכיות לאגדה של לסטר? |

השועלים של ראניירי הדהימו את עולם הכדורגל, אך עוברים קיץ הפכפכך. בצל התקדים שיצרה בלקבורן, הכחולים יוצאים היום לדרך חדשה (17:50 בספורט1)

קבוצות: לסטר
(גודל טקסט)

לסטר זכתה בשנה שעברה לפרגון עולמי אחרי שהפכה לאחת הסינדרלות הבודדות בכדורגל העולמי. היא זכתה באליפות כנגד כל הסיכויים מול קבוצות ענקיות עם תקציבים מטורפים. אחרי עונה נפלאה, שלא תישכח זמן רב, השועלים חוזרים לפעולה מול מנצ'סטר יונייטד בגביע הקהילה. האם יש להם סיכוי להישאר בצמרת או שזו הייתה שנה אחת נפלאה, וזהו?

 

בשנה החולפת סוכנויות ההימורים ספגו הפסדים של 12 מיליון יורו בסך הכל למהמרים, שהשתגעו והחליטו להמר על לסטר כאלופים למרות יחס של 5,000 ל-1 בתחילת העונה. הסוכנויות החליטו להתנקם בקלאודיו ראניירי והציבו אותו במקום הראשון כמנג'ר שעומד להיות מפוטר. האיטלקי צחק עליהם בעונה שעברה, האם יעשה זאת שוב? 

 

 

ראניירי בטוח שיצחק אחרון גם הפעם. ערב המשחק נגד המנג'ר שלקח לו את הג'וב בצ'לסי אמר: "השחקנים שלי לא יתמוטטו לעולם כמו אלה שלך בשנה שעברה בצ'לסי". בפעם האחרונה כששני המנג'רים נפגשו על הקווים, לסטר ניצחה 1:2 ומוריניו האשים את שחקניו בבגידה.

 

המנג'ר האיטלקי הסימפטי היה עד לקיץ האחרון הלוזר הנצחי של הכדורגל האירופאי. הוא מעולם לא זכה באליפות לפני כן, אבל טוען שבאף קבוצה קודמת בה עבד מה שבנה לא נהרס: "בניתי בלסטר יסודות בריאים מאוד ועכשיו אנחנו בונים לאט קומה ראשונה. גם אם יהיו בעיות, היסודות קיימים. התזה שלי היא שהשחקנים צריכים לסבול אחד עבור השני. אני דורש את המקסימום מעצמי וגם מהשחקנים שלי". 

 

בעידן החדש של הכדורגל העולמי הסינדרלה הקודמת בפרמייר-ליג הייתה בלקבורן. בעונת 1994/5 המועדון הקטן הזה זכה באליפות, כאשר למרות הפסד במחזור האחרון לליברפול הרוברס הקדימו את מנצ'סטר יונייטד והשלימו סנסציה. אלן שירר היה אז הכוכב, טים שרווד הקפטן והמנג'ר קני דלגליש. השאלה הן מה קרה לבלקבורן בעונה לאחר מכן ומה זה יכול ללמד את לסטר? 

 

אם לסטר תלך בעקבות בלקבורן, היא כנראה תעבור עונה גרועה. וזה בלשון המעטה. בלקבורן פתחה את העונה אחרי האליפות גרוע מאוד ומצאה עצמה בחלק התחתון של הטבלה בחצי הראשון של העונה. גם בליגת האלופות הרוברס סיימו במקום האחרון בשלב הבתים עם 4 נקודות בלבד ומול קבוצות לא גדולות במיוחד כמו ספרטק מוסקבה, לגיה ורשה ורוזנבורג.


ראניירי. לא רוצה לחזור על הטעויות של בלקברן  (Gettyimages)
 

קלאודיו ראניירי יודע שהוא חייב להמציא את עצמו מחדש העונה. כבר במשחקי ההכנה לסטר הפסידה לגדולות באירופה – 4:0 לפ.ס.ז' ו-4:2 לברצלונה. רק 1:1 מול סלטיק וניצחון בודד על אוקספורד יונייטד (1:2) יכול לעודד אותם, אבל השועלים נהנים מהספק שמשחקי הכנה לא קובעים דבר. 

 

ובכל זאת, מה השתנה אצל השועלים? הם בכל זאת לא הצליחו להחזיק את כל הכוכבים בקינג פאוור סטדיום. ג'יימי וארדי, שעוד לא חזר מחופשת היורו שלו, החליט באמצע הטורניר לומר לא לארסנל. לעומתו, אנגולו קאנטה, שהיה גורם משמעותי במשחק הקישור ההגנתי, החליט לנסות מזלו בצ'לסי ששילמה עליו 32 מיליון ליש"ט. גם החבר השני בהתקפה ריאד מחרז, שהדהים בכדורגל הטכני שלו, עשוי לעזוב. ארסנל רוצה אותו וכך גם קבוצות אחרות. אם יישאר רק שחקן אחד ממשולש הקסם שהביא אליפות, לסטר בצרות. 

 

הבעלים התאילנדים של לסטר תכננו את העונה החדשה מראש. בידיעה שהם יצטרכו להילחם בשתי זירות ולנסות להצליח, החליטו במודע להרחיב את הסגל. לרכוש שחקנים כדי שבעמדות מפתח יהיו להם שניים על כל עמדה. 


וארדי. החליט על ההישארות בלסטר עוד בזמן היורו (Gettyimages)

 

עוד לפני שקאנטה עזב, נרכש נמפליס מנדי מניס ב-13 מיליון ליש"ט. הוא רשם 4 הופעות בנבחרת הצעירה, אבל לא שיחק בבוגרת. עכשיו שקאנטה עזב, הוא אמור להיות שחקן הרכב ודניאל אמרטי הגנאי, שהובא בשנה שעברה, יהיה מחליפו. 

 

לסטר המשיכה במדיניות הזו לאורך כל השדרה של שחקניה. לקספר שמייכל, שהאריך חוזה, הוצע שדרוג שכר למאה אלף ליש"ט בשבוע. כמו כן, הובא הגרמני רון רוברט זילר מהאנובר (3 מיליון ליש"ט) כשוער מתחרה. הפולני הצעיר ברטוש קאפוסטקה נרכש מקרקוביה על המשבצת של מארק אולברייטון ועלה 7.5 מיליון ליש"ט. זאת השקעה מצוינת לשנים הבאות, מאחר שמדובר בשחקן שיכול לשחק גם באגף שמאל. 

 

גם לג'יימי וארדי יש מחליף לא רע לגמרי. אחמד מוסא, חלוץ צסק"א מוסקבה ונבחרת ניגריה, נרכש ב-16 מיליון ליש"ט והוכיח שיהיה מתחרה רציני על חולצת ההרכב. אחרי שכבש צמד מול ברצלונה הבטיח: "עוד לא ראיתם הרבה ממני". הבלם-מגן לואיס הרננדס הגיע מספורטינג חיחון ולסטר עדיין מוכנה להשקיע ברכישת כוכב גדול. בכל זאת, יש לה 60 מיליון ליש"ט נוספים שהוקצו לרכש. 


מוסא. עוד לא ראינו ממנו כלום (Gettyimages)

 

בניית הסגל נראית טובה. השאלות הן אם ראניירי יצליח שוב להפתיע, האם לסטר תוכל להתמודד בהצלחה גם בליגה וגם באלופות ומה יהיה אפקט "השנה שאחרי"? למנטליות יש כאן תפקיד חשוב. האם לסטר תהיה בלקבורן החדשה או שתצליח לתקוע יתד בצמרת הליגה האנגלית גם השנה? אין ספק שהתחרות תהיה קשה יותר וסביר להניח שהשועלים לא יסיימו בין ארבעת המקומות הראשונים, אבל גם מקום בטופ 8 יוכיח שהכחולים עלו על הדרך הנכונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי