רשמי: יונייטד פיטרה את ואן חאל. מוריניו יחליפו?

הסתיימה תקופתו באולד טראפורד. ואן חאל
הסתיימה תקופתו באולד טראפורד. ואן חאל |

השדים האדומים הודיעו על עזיבתו של המנג'ר: "מאוכזב שלא אמשיך במועדון"

(גודל טקסט)

שעות רבות במנצ'סטר יונייטד סרבו לאשר זאת, אבל בשעת ערב מאוחרת זה קרה: השדים האדומים בישרו את הידוע ואישרו כי המנג'ר לואי ואן חאל פוטר מתפקידו.

 

לפי דיווחים בממלכה, לא מן הנמנע שעוד היום השדים האדומים יודיעו על מחליפו הצפוי, ז'וזה מוריניו שלא אימן מאז פוטר מצ'לסי במהלך העונה האחרונה.

לואי ואן חאל פרסם באתר האינטרנט של מנצ'סטר יונייטד מכתב תודה על השנתיים שלו במועדון: "אני גאה מאוד בכך שעזרתי לקבוצה לזכות בגביע האנגלי בפעם ה-12 בהיסטוריית המועדון. הייתה לי פריבילגיה לזכות בקריירה ב-20 תארים, אבל הזכייה בגביע היא רגע מיוחד שלא אשכח.

"אני מאוד מאוכזב שלא אוכל להמשיך את תכנית שלוש השנים שלי, אבל מאמין שבעלי הקבוצה יאפשרו למועדון להתקדם ולהגיע להישגים גדולים יותר", המשיך ההולנדי. "אימנתי בהולנד, ספרד וגרמניה, ותמיד היה לי הרצון לאמן גם בכדורגל האנגלי – ואני שמח שהתנסתי בחוויה, היא הייתה פנטסטית.

נפרד מתיאטרון החלומות. ואן חאל (AFP)

"אני רוצה להודות לשחקנים ומאחל להם הצלחה בעונה הבאה. זה היה לי העונג לעבוד איתם וזה היה מאוד מתגמל לראות צעירים רבים מקבלים הזדמנות, ואני מצפה לראות גם בעתיד את אותה מגמה של שילוב צעירים".

המנג'ר שעוזב המשיך במילות תודה: "אני רוצה להודות לבעלי המועדון על ההזדמנות לאמן במנצ'סטר יונייטד ולקהל שהוכיח שהוא הטוב בעולם. לסיום אני רוצה להודות גם לסר אלכס פרגוסון ולסר בובי צ'רלטון, שאפשרו לי ולמשפחתי להרגיש רצויים במשך התקופה שלי כמנג'ר מנצ'סטר יונייטד".

מוריניו צפוי להתמנות במקום ואן חאל

מי שיחליף את ואן חאל מאחורי הקווים במנצ'סטר יונייטד הוא ז'וזה מוריניו, כך לפחות בטוחים כל אתרי החדשות באנגליה. מינויו של המיוחד צפוי להיות מוכרז ב-48 השעות שלאחר פיטורי ההולנדי.

 

לפי הדיווחים, השחקן הראשון שיגיע לאולד טראפורד עם מוריניו הוא לא אחר מאשר זלאטן איברהימוביץ', שעם עזיבתו את פאריס סן ז'רמן הפך לשחקן חופשי. השבדי, שצפוי להרוויח 250 אלף ליש"ט בשבוע, יתאחד מחדש עם מוריניו שאימן אותו באינטר, ועדיין לא ברור האם ישמש גם כעוזר מאמן במקביל לתפקידו במגרש או שלא. במירור נכתב שאיברהימוביץ' סיכם על חוזה לשנה עם אופצייה של המועדון להארכה בשנה נוספת.

 

יתאחדו מחדש באולד טראפורד? זלאטן ומוריניו (gettyimages)

 

התקשורת האנגלית, שלא עוזבת את הנושא אף לא לרגע, צילמה הבוקר (שני) סבלים מוציאים ארגזים מביתו היוקרתי של מוריניו שנמצא בלונדון. יכול להיות שהיעד של החבילות הגדולות הוא צפונה – למנצ'סטר – שם יתאחדו מחדש עם הפורטוגלי לאחר שזה ימונה למאמן יונייטד. כלי תקשורת רבים ניסו להשיג את תגובתו של המיוחד כשיצא מביתו, אבל הדבר היחיד שהוא הסכים להגיד להם היה: "לכו הביתה, לכו הביתה".

 

Going somewhere Jose? Mourinho pictured as removal vans are spotted outside his London home https://t.co/VcuRug2NKZpic.twitter.com/sFGHskhAhT

— Mirror Football (@MirrorFootball) May 23, 2016

ימים עמוסים בדיווחים

לפני ואחרי הזכייה בגביע האנגלי, דיווחה התקשורת האנגלית בהרחבה על כך שהמשחק בוומבלי הוא שירת הברבור של ואן חאל, שיעזוב את יונייטד אחריו ויוחלף במוריניו. להולנדי הוצע לשמש כמנהל המקצועי של הפורטוגלי, אבל לפי הדיווחים שניהם סרבו. לפי דיווחים נוספים, אשתו של ואן חאל היא זו שבישרה למאמן על חגיגת התקשורת, לאחר שנחשפה אליה.

 

הבוקר (שני), הגיע ואן חאל למתחם האימונים של יונייטד לפגישה עם מנכ"ל המועדון אד וודוורד, במהלכה פיטר אדוורד את ההולנדי באופן פורמלי מבחינה משפטית. אגב, למרות כל הביקורת על ואן חאל באחוזי הצלחה הוא מדורג שלישי בכל הזמנים אצל השדים האדומים עם 51.3 אחוז. אלכס פרגוסון כמובן ראשון 65.2 אחוז.

כמו כן, צוות האימון שליווה את ואן נשלח הביתה גם הוא, כשסימן השאלה הגדול ביותר כרגע הוא סביב עתידו של עוזר המאמן ראיין גיגס, שנמצא במועדון מזה 29 שנים.

 

ואן חאל, פוטר כבר הבוקר (Gettyimages)

 

גיגס עצמו מאוכזב מהחלטת המועדון שלא לתת לו את המפתחות אחרי שהיה מנג'ר זמני לאחר שדיוויד מויס פוטר. חלק מהשחקנים רצו את גיגס כמנג'ר. מוריניו לפי דיווחים אחרים עשוי למנות לתפקיד שחקן עבר אחר של יונייטד, רוי קין.

 

לגבי המספרים והמועמדים, הדיווחים סותרים. "המירור" למשל פרסם שמוריניו יקבל 200 מיליון ליש"ט לרכש הקיץ ויחתום לשלוש שנים תמורת שכר של 30 מיליון ליש"ט. ה"דיילי מייל" מדווח כי הוא דווקא יחתום לחמש שנים עם שכר של 75 מיליון ליש"ט, אבל גם שם מדברים על 200 מיליון ליש"ט. לפי הדיווח יונייטד שילמה לו כבר 4 מיליון ליש"ט כדי שיחכה ולא יסגור באף קבוצה אחרת.

הפורטוגלי רוצה להתחיל לעבוד מיידית על רשימת שחקנים ולסגור את החתמתם כמה שיותר מהר אולי עוד לפני היורו. בין השמות שעלו: חאמס רודריגס (ריאל מדריד), מרקיניוס (פ.ס.ז'), ג'ון סטונס (אברטון), פייר-אמריק אובמינאג (דורטמונד) בנוסף לזלאטן.

 


גיגס, סוף עידן ביונייטד (Gettyimages)

 

באשר למוריניו, הוא עדיין צריך לשכנע את האוהדים וחלק מההנהלה שהוא האיש הנכון במקום הנכון. יש שחקנים ואוהדים שסבורים שגם הוא יהיה מנג'ר זמני עד שיימצא ליונייטד מישהו שיוכל לקחת אותה לתקופה ארוכה כפי שעשה פרגוסון. הם לפחות יכולים להתנחם בכך שמוריניו תמיד היה סיפור של הצלחה בעונה הראשונה שלו במועדון. 

 

בתוך כך, אנחת רווחה נשמעה ממתקן האימונים של יונייטד לאחר שנודע שפציעתו של מרכוס ראשפורד אינה חמורה כלל. ראשפורד, שנפצע בגמר הגביע נגד קריסטל פאלאס בדקה ה-72 והוחלף, היה בספק אפילו ליורו אבל תוצאות הבדיקה שלו מראות כי היא כלל אינה קשה, והוא אף יוכל לפתוח בהרכב נבחרת אנגליה במשחק הידיות נגד אוסטרליה ביום שישי (21:35, ישיר בספורט1).

 

הפציעה כלל אינה חמורה. ראשפורד (gettyimages)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי