שלושער לאגוארו, 0:3 לסיטי על צ'לסי

מובילים בקרב המליונריות. סיטי
מובילים בקרב המליונריות. סיטי | צילום: Gettyimages

החלוץ להט, קבוצתו עשתה צעד חשוב להבטחת מקום בטופ 4. ניצחון ליונייטד

(גודל טקסט)

האם ריאל מדריד צריכה לחשוש? מנצ'סטר סיטי, היריבה של כריסטיאנו רונאלדו וחבריו בחצי גמר ליגת האלופות, הביסה 0:3 את צ'לסי בסטמפורד ברידג' בזכות שלושער אדיר של סרחיו אגוארו. עוד לפני כן, מנצ'סטר יונייטד השיגה 0:1 על אסטון וילה הודות לכיבוש של ילד הפלא מרכוס ראשפורד.

במקביל, התחתית לוהטת. סנדרלנד הביסה בחוץ 0:3 את נוריץ' ונצמדה אליה בקו האדום עם נקודה אחת פחות. ניוקאסל השיגה ניצחון ראשון בעידן רפא בניטס והביסה 0:3 את סוונזי, והתקרבה אל השתיים עם שלוש נקודות פחות מהקנריות.

 

 

הצגה של אגוארו, 0:3 לסיטי אצל צ'לסי

מנצ'סטר סיטי ניצחה פעמיים בלבד ערב המחזור בסטמפורד ברידג' במסגרת הפרמייר-ליג, ומנגד חוס הידינק לא הפסיד בבית מאז שהחליף את ז'וזה מוריניו. תוצאה ידועה מראש? הצחקתם את סרחיו אגוארו.

 

חלוץ נבחרת ארגנטינה להט עם שלושער (שני שערים נפלאים ועוד אחד בפנדל), הגיע ל-21 שערי ליגה (99 בסך הכל בפרמייר-ליג) וקירב את התכולים להבטחת מקום בטופ 4, כלומר בליגת האלופות. סיטי כעת עם 60 נקודות, 4 יותר מאשר לחמישית בטבלה, כשלסיום נותרו 5 מחזורים בלבד. פפ גווארדיולה יכול להירגע. 

 

קוסטה התקבל בברכה (gettyimages)

 

הרכבים

 

צ'לסי: טיבו קורטואה; סזאר אספיליקווטה, גארי קייהיל, בראניסלב איבנוביץ', באבה רחמן; ססק פברגאס, ג'ון אובי מיקל (אסמיר בגוביץ'/79), רובן לופטוס צ'יק, וויליאן (קנדי/70); פדרו (ברנארד טראורה/70), דייגו קוסטה.

 

מנצ'סטר סיטי: ג'ו הארט; פאבלו סבאלטה (בקארי סאניה/67), ניקולאס אוטאמנדי, אליאקים מנגאלה, אלכסנדר קולארוב; יאיה טורה, פרננדיניו, סמיר נסרי (פביאן דלף/75), חסוס נבאס, קווין דה בריינה; סרחיו אגוארו (איגלו איהנאצ'ו/85).

 

מהלך המשחק

 

דקה 3

הזדמנות טובה לסיטי כבר בהתחלה! נבאס מצא את דה בריינה בכדור ענק בתוך הרחבה, הבלגי ניצל יציאה לא טובה של קורטואה ומצא את אגוארו, שמול שער חשוף אך שני שחקני הגנה נבלם לקרן.

דקה 6

איזו הזדמנות לצ'לסי! קוסטה מצא את עצמו מול הארט, הסתבך מעט אך השאיר את הכדור לפדרו, שהגיח בריצה מאחורה ובעט כדור אדיר שעבר את השוער, אך אוטמנדי הגיח משום מקום, התמקם טוב על קו השער, הגיב מהר וחילץ לקרן. איזה קצב!



הזדמנות אדירה. קוסטה, הארט ואוטמנדי (AFP)

דקה 22

הזדמנות לצ'לסי: קרן הגיעה לקייהיל, שבעט מהאוויר ברחבה, הכדור פגע בשחקן הגנה, הטעה את הארט אך חמק לקרן.

דקה 23

הזדמנות אדירה לדה בריינה! טורה הוציא מתפרצת, מצא בכדור פנטסטי את הבלגי, שדהר כל הדרך לעבר השער ומצא את עצמו באחד על אחד עם בלגי אחר, אך קורטואה הגיב טוב לבעיטה והדף לקרן.


נעצר אצל קורטואה. דה בריינה (gettyimages)

דקה 27

עוד הזדמנות טובה מאוד לסיטי: טורה מצא בעוד כדור נהדר את סמיר נסרי, שניצב לבד מול קורטואה אך הבעיטה החלשה שלו נהדפה ללא בעיה על ידי השוער.


איזה פספוס. נסרי מול קורטואה (AFP)

דקה 33

0:1 למנצ'סטר סיטי! מיקל איבד ברשלנות, דה בריינה ליקט את הכדור ודהר כמעט חצי מגרש עד הצד הימני של הרחבה, הוא חיפש במסירה למרכז את אגוארו שליווה אותו. המסירה פגעה באספילקווטה אך הגיעה לארגנטיני, שמחוץ לרחבה סידר לעצמו את הכדור ובעט בעיטה ששפשפה את הרגל של קייהיל והלכה בצורה מדויקת לפינה הרחוקה.





נעזר בקייהיל. אגוארו כובש (gettyimages)

דקה 45+2

ויליאן לקח בעיטה חופשית מעמדה לא רעה בצד ימין, אך הכדור הלך גבוה.


גבוה (AFP)

דקה 50

לופטוס-צ'יק השתחרר טוב משמירה צמודה ובעט חזק מחוץ לרחבה – הכדור הלך ליציע.

דקה 55

0:2 לסיטי! דה בריינה הוליך מתפרצת, מסר לנסרי שמצא בכדור טוב מבעד להגנה את אגוארו. קורטואה יצא והחלוץ לא התבלבל והשלים צמד.




בדרך לניצחון קליל (Gettyimages)

דקה 58

58. City are in control… Chelsea are making mistakes. #Mcfc have had 66% possession in the last five minutes #cfcvcity

— Manchester City FC (@MCFC) April 16, 2016

דקה 65

עוד הזדמנות נהדרת לסיטי. אגוארו מצא את נסרי בכדור נהדר בתוך הרחבה, אך הצרפתי שוב לא הצליח להכניע את קורטואה.

דקה 79

פרננדיניו פרץ לרחבה באין מפריע וכבר חלף על פני קורטואה, שהפיל את הקשר הברזילאי. השופט הצביע מיד על הנקודה הלבנה ושלף כרטיס אדום לשוער הבלגי.

דקה 80

0:3 לסיטי, שלושער לאגוארו. החלוץ לקח את הפנדל, שלח את בגוביץ' המחליף לפינה אחת ושם את הכדור בפינה הנגדית.

ראשפורד שוב הציל את ואן חאל

מי שכבש את שער הניצחון הוא מרכוס ראשפורד, שמסתמן כקלף המנצח העונה של לואי ואן חאל, ומי שאולי יציל לו את המשרה באולד טראפורד. הכישרון הצעיר כבש בדקה ה-32 את שערו השביעי ב-12 משחקיו בבוגרים, במה שהתברר בדיעבד כשער ניצחון. יונייטד, עם 56 נקודות, לא מוותרת על מקום בליגת האלופות – היא רחוקה 3 בלבד מארסנל הרביעית.

שער נוסף. פלאיני מברך את ראשפורד (AFP)

 

והיה גם צד שהפסיד. אסטון וילה ירדה רשמית במה שמתברר כעונה מביכה במיוחד. הוילאס, שזכו בגביע אירופה (הגרסה הקודמת של ליגת האלופות) ב-1982, שיחקו בליגה הבכירה באנגליה מאז 1989, עוד לפני שהוקמה הפרמייר-ליג. העתיד בבירמינגהם נראה כעת קודר מתמיד, לפחות האוהדים השלימו כבר מזמן עם הירידה.

Aston Villa fans on the way to Manchester today. #AVFCpic.twitter.com/72NiHqlF6t

— Football Away Days (@AwayDays_) April 16, 2016

הרכבים

 

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה; אנטוניו ולנסה, כריס סמולינג, דיילי בלינד, מרקוס רוחו; מורגן שניידרליין, מרואן פלאיני, חואן מאטה (תימוטי פוסו-מנסאה/90); ממפיס דפאי, וויין רוני (ג'סי לינגארד/67), מרכוס ראשפורד (אנטוני מרסיאל/76).

 

אסטון וילה: בראד גוזאן; אלן הוטון, קיארן קלארק, ג'וליאן לסקוט, עלי סיסוקו; אשלי ווסטווד, אידריסה גאנה, ליאנדרו באקונה, קיירן ריצ'ארדסון (רודי גסטדה/82), סקוט סיקלייר, ג'ורדן איוו.

 

אווירה טובה מחוץ לאולד טראפורד (gettyimages)

 

מהלך המשחק

 

דקה 6

אחרי פתיחה בשליטה מוחלטת של מנצ'סטר, דווקא וילה מגיעה ראשונה להזדמנות. ג'ורדן איוו ניסה את כוחו מחוץ לרחבה – הכדור הלך הרחק מהשער.

דקה 10

הזדמנות ראשונה ליונייטד. ממפיס הרים כדור חופשי מצד ימין, מרקוס רוחו התרומם גבוה ונגח – הכדור לא היה רחוק מהשער.

דקה 23

יונייטד שולטת אך לא מרוכזת ומתקשה לסכן. אחרי דקות רבות היא הגיעה למצב נוסף: מאטה פרץ מצד ימין, חדר לרחבה, היתל בשני שחקני הגנה ושחרר פצצה לעבר השער מעמדה נוחה, אך הכדור לא היה קרוב. 


לא היה קרוב. מאטה (gettyimages)

דקה 29

עוד הזדמנות לווילה. כדור חוזר מההגנה הגיע לריצ'רדסון, שניסה לבעוט משמאל מחוץ לרחבה – הכדור הלך ליציע.

דקה 32

0:1 למנצ'סטר! ומי כובש? מרכוס ראשפורד כמובן, שסיים חצי שעה מפוהקת ומנומנמת. החלוץ הצעיר נהנה ממסירה נהדרת של אנטוניו ולנסיה מצד ימין, ובמרחק של מטרים ספורים שלח את הכדור לרשת בחדות. שער שביעי של הכישרון הצעיר ב-12 משחקים בכל המסגרות, ובחמש הבעיטות האחרונות שלו לשער הוא כבש ארבע פעמים. מדהים.




לא מפסיק לכבוש. ראשפורד (gettyimages)

דקה 48

כמעט 0:2! מאטה השאיר כדור נהדר לראשפורד, שממצב טוב בתוך הרחבה בעט חלש – הכדור חלף קרוב מאוד לעמוד.


קרוב לצמד. ראשפורד (gettyimages)

דקה 57

פריצה סוחפת של ממפיס באגף שמאל, אך כדור הרוחב המסוכן שלו לא מצא אף רגל ידידותית.

דקה 63

הזדמנות ליונייטד: מאטה קיבל את הכדור במרחק של שני מטרים מגוזאן, אך זה הדף לקרן.

דקה 66

ממפיס לקח בעיטה חופשית מ-25 מטרים – הכדור הלך ליציע.

דקה 83

הזדמנות אדירה לאסטון וילה! רודי גסטדה הגיע למצב טוב ברחבה, ההגנה של יונייטד התקשתה להרחיק ומשני מטרים המחליף כמעט כבש.

דקה 84

שוב, רודי גאסטדה, שנכנס כמחליף רק לפני שתי דקות, הגיע להזדמנות נהדרת. הפעם הוא בעט מהאוויר כדור קרן – הכדור שלו ננעץ בקורה.

הפנים אומרות הכל (gettyimages)

.@AVFCOfficial have been relegated to the Championship after 28 consecutive years in the top-flight. pic.twitter.com/YfcXZvAm33

— BT Sport Football (@btsportfootball) April 16, 2016

ניוקאסל וסנדרלנד התקרבו לנוריץ'

אסטון וילה ירדה, אבל מלבדה מסתמן ששלוש קבוצות ייאבקו על ההישארות בפרמייר-ליג עד הרגע האחרון. בקרב הישיר בין שתיים מהן, סנדרלנד  השיגה ניצחון 0:3 קריטי בחוץ אצל נוריץ', וצימקה ממנה את הפער לנקודה בודדת.

ניוקאסל ניצלה את ההזמדנות והשיגה ניצחון ראשון בעידן רפא בניטס, עם 0:3 מרשים על סוונזי. ארבעה מחזורים לסיום העונה לקנריות יש 31 נקודות, לחתולים השחורים 30 ומשחק חסר, למגפייס 28 ומשחק חסר.

פאביו בוריני כבש את הראשון בדקה ה-41 לאחר שניצל שריקה מפוקפקת לפנדל. ג'רמיין דפו הכפיל בדקה ה-59, ולאחר שהמארחים שלחו את כל השחקנים קדימה דאנקן וייטמור סגר את הסיפור בדקה ה-90. ניוקאסל, עם 25 נקודותיה שמעניקים לה את המקום ה-19, תנסה להיצמד לשתיים האלו עם משחק בית נוח יחסית נגד סוונזי.

 

ניצחון קריטי. סנדרלנד חוגגת (gettyimages)

 

לאחר שני ההפסדים האחרונים, בניוקאסל כבר השלימו עם הירידה ובמהלך השבוע התקשורת המקומית התעסקה בעיקר בשחקנים שיבלו עם הקבוצה בצ'מפיונשיפ, לעומת אלו שמחפשים כבר עכשיו את הקבוצה הבאה שלהם. אולם, רפא בניטס לא אמר את המילה האחרונה והצליח להשיג ניצחון גדול על סוונזי, שאולי יעניק קצת רוח במפרשים של המגפייס, יגרום להם לנצל את הסגל האיכותי שלהם ויעזור להם להישאר בליגה. 

 

ג'מאל לסלס שחרר המון לחצים בסנט. ג'יימס פארק לאחר שכבש מקרוב בקרן בדקה ה-40. מוסא סיסוקו, עליו דובר רבות שיעזוב בקיץ, כבש את שער הליגה הראשון שלו העונה בדקה ה-83 ואנדרוס טאונסנד חתם בדקה ה-90. המבחן האמיתי של ניוקאסל יתקיים ביום שלישי, אז החבורה של רפא בניטס תארח במשחק החסר שלה את מנצ'סטר סיטי, ותוכל להשתוות לנוריץ' אם תנצח.

 

כמה לחץ השתחרר בניוקאסל (gettyimages)

 

תוצאות נוספות: אברטון – סאות'המפטון 1:1 (רמירו מורי 68 / סאדיו מאנה 76), ווסט ברומיץ' – ווטפורד 1:0 (סיידו בראהינו החטאת פנדל 68, סיידו בראהינו החטאת פנדל 87 / בן ווטסון 27).

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי