שנת האופי: רק קונטה יחזק מחדש את צ'לסי

קונטה
קונטה |

בעקבות עונת הנפילה, רומן אברמוביץ' ידע שעליו לאמץ סגנון ולשקם את השכונה

(גודל טקסט)

צעצוע של אוליגרך, כך עדיין מתייחסים לצ'לסי בחוגים מסוימים. בטח ביציעי אולד טראפורד או אנפילד. גם עשור של אליפויות, גביעים וכוכבים לא ישנה זאת. המשימה של רומן אברמוביץ', בניגוד לטייקונים מזדמנים אחרים, היא ליצור מותג חזק יותר,  עמיד ועצמאי. בשביל זה צריך אופי, של הבוס ושל הקבוצה. 

כדי להצליח בכך, לבלוז לא היו יותר מדי אפשרויות: חייבים סגנון מובחן. סימאונה דבוק לאתלטיקו, גווארדיולה תפוס, מוריניו הועסק בשתי קדנציות שונות, קלופ וטוכל בונים לטווח ארוך. אם רוצים מאמן מהטופ העולמי עם טביעת אצבע בולטת, הייתה רק עוד אופציה אחת: אנטוניו קונטה.

עם כל הכבוד למקסי אלגרי או לורן בלאן, סגל המאמנים עם טביעת אצבע אמיתית דליל. מעטים מאוד יוצרים תלכיד שיוצר אצל הצופה במבט ראשון את התחושה: זו בטוח קבוצה של X. מעטים יותר כבר הוכיחו את הצלחתם לאורך זמן במועדון גדול באחת הליגות המובילות. קונטה הוא לא רק הברירה הטבעית, אלא ההכרחית. 

אפשר להציף ספקולציות ולשער השערות מעכשיו ועד 31 באוגוסט לגבי הסגל שמתכוון אנטוניו קונטה לבנות בסטמפורד ברידג'. מה שבטוח הוא שהמאמן האיטלקי מאמין בארבעה עקרונות מובילים: א. ריבוי אופציות של קשרים יצירתיים עם אגרסיביות הגנתית. ב. חוליה אחורית מאסיבית וקבועה בעלת תיאום משובח. ג. שחקני אגף מהירים שמאפשרים לרווח את המשחק. ד. All around team: כולם תוקפים, כולם שומרים. 

העקרונות הללו לא בהכרח מיושמים בהצלחה בנבחרת איטליה הנוכחית בשל היצע השחקנים שעומד לרשותו של קונטה. בלונדון מדובר בסיפור שונה לחלוטין ולכן גם יהיה לו המקום להביא את האלמנט החמישי והחשוב ביותר: נחישות. 


קונטה, לא עושה הנחות (Gettyimages)

בדומה למאמנים כמו סימאונה, מוריניו וגווארדיולה, גם אנטוניו קונטה הוא מוטיבטור אדיר שסוחט משחקניו כל טיפת דם ויזע. הוא בוחר כך את שגריריו על המגרש, מאיץ בהם ללא הפסקה ומיטיב להעביר את תחושת הבהילות שכל כך חסרה העונה לרבות מהגדולות בפרמייר-ליג. 

אותה דחיפוּת, כך נראה, היא שמבדילה בעונה הזו בין הכרישים של אירופה לדגי הטונה של אנגליה. אלה וגם אלה שוקלים מאות קילוגרמים, אבל צד אחד נושך והאחר מוצא עצמו בקופסאות השימורים מהם מנשנשת לסטר. כי הדרייב שמציגות קבוצות כמו ברצלונה, ריאל ובאיירן בכל הזדמנות מאפשר להן להבדיל עצמן מדגי רקק עם חמישית או עשירית תקציב, מה שלא קורה בפרמייר-ליג. 

הרי אף אחד לא משלה עצמו שהסגל של סיטי, צ'לסי, יונייטד או ארסנל נופל מזה של לסטר או טוטנהאם. אף אחד לא משלה עצמו גם לטעון שסטוק לא תצא עם ארבע-חמש חתיכות ברשת מקאמפ נואו. אבל באנגליה משכילים חיילים צנועים עם רוח לחימה לפגוע במכונות מלחמה משוכללות וזחוחות. ואין סיבה שזה יקרה. לא מבחינת הגלייזרים, שייח' מנסור או רומן אברמוביץ'. ואין סיכוי שמישהו כמו קונטה ייתן לשאננות כזו לעבור אצלו בשקט. יש לו אופי, גם על המגרש.


צ'לסי צריכה אותו, גם הליגה האנגלית (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי