בדקה ה-94: מאנה העניק לליברפול 0:1 בדרבי

בא בזמן. מאנה
בא בזמן. מאנה | צילום: AFP

הסנגלי כיפר על החמצות של פירמינו. אברטון שוב יצאה בידיים ריקות

(גודל טקסט)

במשך 94 דקות נראה היה כי הדרבי הגדול של ליברפול יסתיים ב-0:0 מאכזב, ואז הגיע סאידו מאנה ושינה לחלוטין את התמונה, החזיר את יורגן קלופ למקום השני ועל הדרך שבר את ליבם את של אוהדי אברטון המקומיים.

מודה לאל. מאנה (AFP)

למרות שהטופיס שלטו לחלוטין בחצי הראשון, הניצחון בסופו של דבר מוצדק. ליברפול התעוררה בהמשך, רוברטו פירמינו החמיץ פעם אחר פעם, ואז הגיע מאנה.

היה זה הדרבי ה-227 בהיסטוריה של העיר, והתוצאה הפעם משקפת את הדומיננטיות של האדומים בשנים האחרונות. מאז 2010 אברטון לא הצליחה לנצח את יריבתה הגדולה, רצף אותו קיווה לשבור רונאלד קומאן אך כמו קודמיו בתפקיד, גם המנג'ר הזה לא הצליח במשימה הזאת. דרבי 12 ברצף בליגה שליברפול לא מפסידה, וניצחון חמישי באותו פרק זמן.

הניצחון הדרמטי, שהגיע שבוע לפני חג המולד, מחזיר את קלופ למקום השני בטבלה על חשבון סיטי. לאדומים 37 נקודות, בעוד לשחקניו של גווארדיולה 36. שתיהן עדיין רחוקות מצ'לסי שבודדה בפסגה עם 43 נקודות. אברטון, מאידך, נתקעת במרכז הטבלה. כרגע הטופיס במקום התשיעי עם 23 נקודות, שבע נקודות פחות מהשישית מנצ'סטר יונייטד. וכנראה יחסרו בתקופה הקרובה את השוער מרטן סטקלנבורח שנפצע והוחלף במחצית השניה.

היה גם עשן. ליברפול חוגגת (AFP)

חיוך גדול. קלופ

ביינס פוצע את השוער שלו (AFP)

הרכבים:

אברטון: מרטן סטקלנבורח (ג'ואל רובלס 64); שיימוס קולמן, אשלי וויליאמס, רמירו פונס מורי, לייטון ביינס, ג'יימס מקארת'י (גארת' בארי 46), אידריסה גאנה, ארון לנון, רוס בארקלי, אנר ולנסיה (דומיניק קאלברט לווין 73), רומלו לוקאקו.

ליברפול: סימון מיניולה, נתניאל קליין, דיאן לוברן, רגנאר קלאבן, ג'יימס מילנר, ג'ורג'יניו ווינאלדום, ג'ורדן הנדרסון, אדם לאלנה (אמרה צ'אן 82), סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו, דיבוק אוריגי (דניאל סטארידג' 82).

מהלך המשחק:

דקה 22

הזדמנות לאברטון: המקומיים שולטים, אך לא ממש מסוכנים. התקפה מהירה מסתיימת בכדור רוחב נהדר של לנון לעבר לוקאקו, אבל קלאבן שם את הרגל בשניה האחרונה ומנע מהבלגי לבעוט.

דקה 37

הזדמנות לליברפול: התקפה נדירה של האדומים. ווינאלדום מוצא את קליין באגף שממשיך רוחב, אוריגי מגיע טוב ומשמונה מטרים משחרר טיל אבל לשמיים.

דקה 49

הזדמנות לליברפול: פירמינו מקבל כדור עומק נהדר, משתלט טוב אך לבד מול סטקלנבורח מנסה להקפיץ מעל השוער ומשחרר בעיטה לא מספיק חזקה. החמצה ענקית משישה מטרים.+

דקה 68

בארקלי ניצל מאדום: הקשר מנסה לחלץ כדור אבל גולש באיחור ישר לקרסול של הנדרסון. למזלו הוא רק רואה צהוב.

דקה 81

הזדמנות לליברפול: מילנר מגביה קרן, הכדור מגיע לפירמינו שבועט יפה מהאוויר מ-14 מטרים, אבל רובלס מזנק טוב והודף. עוד מצב מצוין לברזילאי, הפעם הבעיטה הייתה טובה.

דקה 90+4

0:1 ליברפול: סטארידג' המחליף בועט לא חזק אך מדויק לקורה, מאנה מתגנב מאחורי כולם ולבד מול השער מגלגל את הריבאונד פנימה. כנראה השער הכי קל/יוקרתי בקריירה של הסנגלי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי