דלה עלי ירוויח 100 אלף ליש"ט בשבוע בטוטנהאם

בדרך לעוד חוזה חדש. דלי עלי
בדרך לעוד חוזה חדש. דלי עלי | צילום: Gettyimages

התרנגולים ישדרגו את חוזהו של הקשר הצעיר בפעם השלישית בשנה האחרונה

(גודל טקסט)

טוטנהאם מוכנה לפתוח את החוזה של דלה עלי, בפעם השלישית בתוך שנה. מדובר בדבר כמעט חסר תקדים בכדורגל האנגלי, לאחר שבפעמים הקודמות חוזהו שודרג ל-25 אלף ליש"ט לשבוע ו-55 אלף ליש"ט בספטמבר האחרון.

השבוע התפרסם שריאל מדריד וברצלונה עוקבות אחרי הכישרון של התרנגולים לקראת הקיץ הקרוב ומחירו עשוי להגיע ל-80 מיליון ליש"ט, שנרכש ממילטון קיינס דונס בפברואר 2015 תמורת 5 מיליון ליש"ט בלבד. במקביל, דווח שקבוצות בסין ששמן לא פורסם מוכנות לשלם לו ולהארי קיין חלוץ הקבוצה 800 אלף ליש"ט לשבוע.


יו"ר טוטנהאם, דניאל לוי, ידוע כאיש עסקים ממולח שיודע למכור שחקנים לקבוצות אחרות בסכומי עתק, כשהדוגמאות הבולטות הן שני השחקנים האחרונים שמכר לריאל מדריד, לוקה מודריץ' תמורת 30 מיליון ליש"ט וגארת' בייל ב-100.8 מיליון יורו. במקביל, החתים היו"ר את כל כוכבי המועדון על חוזים בהם הם מרוויחים סכומים נמוכים יחסית למועדונים אחרים.



איש עסקים ממולח. דניאל לוי (Gettyimages)
 

לוי מוכן כעת לפתוח את החוזה ולשלם לעלי 100 אלף ליש"ט לשבוע כדי למנוע מהגדולות לרכוש אותו. במקרה כזה הקשר, שחוזהו הנוכחי שלמסתיים ב-2022, יהפוך למשתכר הגבוה בקבוצה יחד עם הוגו לוריס והארי קיין שחתמו לאחרונה על חוזים חדשים. בנוסף, ייתכן שיוכנס לחוזה החדש סעיף שחרור, דבר שבדרך כלל לא מקובל בקבוצות אנגליות. 

עושה רושם שלוי מוכן כעת להגמיש מעט את מדיניות תקרת השכר שלו לאחר שבשנים האחרונות לא היה מוכן לשלם לאף שחקן מאה אלף ליש"ט לשבוע, ולמרות זאת חלק גדול מהשחקנים נשאר בקבוצה על אף התעניינות של קבוצות אחרות. לפני ימים אחדים פורסם שמנצ'סטר יונייטד וסיטי נלחמות על שני המגינים של טוטנהאם קייל ווקר ודני רוז שמרוויחים כל אחד 70 אלף ליש"ט. 



העסקאות הגדולות של לוי. מודריץ' ובייל (Gettyimages)
 

רק לשם השוואה, ב-2016 היתה עוגת השכר של טוטנהאם חצי מזו של צ'לסי. הבלוז שילמו 217 מיליון ליש"ט שכר לכל שחקניהם, לעומת הספרס ששילמו רק 167. לשם השוואה, מנצ'סטר יונייטד שילמה בשנה החולפת שכר של 204 מיליון ליש"ט, מנצ'סטר סיטי 194, ארסנל 192, וליברפול 167.  

עלי, שכבש צמד בניצחון 0:2 על צ'לסי בליגה, כבש שבעה שערים בארבעה משחקים אחרונים. הקשר האנגלי גם עלה מהספסל בגביע האנגלי והוביל את הקבוצה לניצחון 0:2 על אסטון וילה ואמר אחרי המשחק: "אישית, אני לא יכול לחשוב על קבוצה טובה יותר עם האוהדים, המנג'ר והצעירים שמשחקים איתנו. זה מקום נפלא להיות בו". 


"לא יכול לחשוב על קבוצה טובה יותר" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי