המשך השושלת: משפחת אלונסו שוב בשיא

| צילום: Gettyimages

הסבא כיכב בריאל, האבא בברצלונה וכעת מרקוס הפך ללהיט גדול בצ'לסי

(גודל טקסט)

אנטוניו קונטה וצ'לסי דוהרים לאליפות, ואחת ההצלחות הגדולות מכל של האיטלקי היא השילוב המעורר השראה של שחקנים שבעידן ז'וזה מוריניו בוודאי לא היינו זוכים לראות על הדשא במדי הבלוז.

 

השניים הבולטים הם ויקטור מוזס, שכבר נדד כמושאל במספר קבוצות ולא היה נראה כבר שאי פעם ישחק בסטמפורד ברידג' כשחקן צ'לסי, והשני הוא הספרדי מרכוס אלונסו שנרכש על ידי קונטה מפיורנטינה והפך ללהיט.

 

 

שחקן הכנף הספרדי אף פעם לא היה שוס גדול. הוא החל את הקריירה בריאל מדריד ב' ורשם רק משחק אחד כמחליף בבוגרים של ריאל מדריד. משם נדד לבולטון ולפיונרטינה, שאף השאילה אותו לסנדרלנד בין לבין אולם בשנתיים מלאות בפירנצה הצליח להרשים את קונטה.

 

סוזה שדרג, קונטה התלהב. אלונסו במדי הוויולה (Gettyimages)

 

הרבה גבות הורמו כשחתם בצ'לסי לחמש שנים עבור 24 מיליון ליש"ט. כולם שאלו למה בדיוק צריך אותו קונטה כמגן, אבל התשובה הגיעה מהר מאוד כשהוא הוסב לעמדת קיצוני. ההתלהבות ממנו הייתה כל כך גדולה עד שריאל מדריד רוצה להחזיר אותו הביתה והוא אפילו זומן לנבחרת ספרד, אם כי עדיין לא קיבל הזדמנות בלה רוחה.

 

אלונסו לא מסתיר שהוא חולם על קאמבק לבלאנקוס. הוא הצהיר כמה פעמים שהוא רוצה לשחק בריאל, הקבוצה בה שיחק סבא שלו. לעומת זאת, אבא שלו היה אחד מכוכבי ברצלונה. למעשה השושלת של משפחת אלונסו היא אולי המרשימה בספרד.

 

סבא מרכוס אלונסו אילמס, היה ידוע יותר כמרקיטוס אלונסו, נולד ב-1933 ושיחק תחילה בסנטאנדר ואחרי שהצטיין נגד הבלאנקוס נרכש על ידם והתפרסם כמגן בריאל מדריד הגדולה שזכתה בחמש אליפויות אירופה בשנות החמישים. הוא שיחק כמגן בקבוצה האגדית של אלפרדו די סטפנו ופרנץ פושקאש.

 

אביו של שחקן צ'לסי, הקרוי אף הוא מרכוס אלונסו פניה, נולד ב-1959 והוא היה ידוע בכינוי מרכוס. הוא שיחק כקיצוני ועבר תחילה לאתלטיקו מדריד, אבל ב-1982 נרשם כרכש הכי יקר של ברצלונה עד אז כשהיא שילמה עליו 150 מיליון פזטות (היום 800 אלף ליש"ט). 

 

ב-1983 ברצלונה ניצחה בגמר הגביע הספרדי את ריאל מדריד 1:2 משער ניצחון של מרכוס וכעבור שנתיים 1985 הוא שיתף פעולה עם כוכבי על כמו דייגו מראדונה וגארי ליניקר, ואיתם זכה באליפות ספרד לראשונה אחרי 11 שנה.

 

אולי השושלת המרשימה בספרד (Gettyimages)

 

האלונסו של צ'לסי נולד בדצמבר 1990 במדריד כאשר אביו היה מאמן בספרד, בין היתר אימן את אתלטיקו מדריד. בגיל 12 הוא הצטרף לאקדמיה של ריאל מדריד. ב-2010 מנואל פלגריני נתן לו צ'אנס ראשון כשהחליף את גונסלו היגוואין בבוגרים, אבל אחרי שהבין שאין לו יותר מדי סיכוי לשחק הסכים לעבור לבולטון ששילמה עליו רק 1.9 מיליון ליש"ט.

 

באנגליה הוא רשם רק 46 הופעות בקבוצה וירד איתה ליגה, אולם בילה יותר דווקא בקבוצת המילואים. בעונה האחרונה הצטיין וקיבל את תואר "שחקו השנה של בולטון", אבל לא הסכים להאריך את חוזהו ועבר לפיורנטינה בחינם. גוסטבו פוייט מסנדרלנד שאל אותו מפיורנטינה בעונת 2013/14 והוא עזר לקבוצה להישאר בליגה כדי לחזור לוויולה ולככב.

 

ייפרד בקיץ? אלונסו הפך ללהיט של הבלוז (Gettyimages)

 

וינצ'נזו מונטלה, מאמן פיורנטינה בזמנו, היה זה שקידם אותו ונתן לו את המפתחות כמגן שמאלי, אבל שדרוג נוסף היה כאשר פאולו סוזה הגיע לקבוצה בעונה שעברה. זו הייתה לא רק הצלחה מסחררת, אלא סגירת מעגל עבורו מכיוון שאביו שיחק בעמדה דומה. כשנפרד מחבריו בפיורנטנה השאיר מכתב תודה לסוזה: "אזכור לך לתמיד שהפכת אותי למשהו אחר".

 

אלונסו גילה שבקיץ גם ברצלונה התעניינה, אך בסופו של דבר העדיפה את לוק דין ופספסה שחקן הרבה יותר ורסטילי. "כשברצלונה רצתה אותי, פיורנטינה עדיין לא רצתה למכור. כששמעתי שצ'לסי וקונטה רוצים אותי לא חשבתי פעמיים, כי תמיד אהבתי את צ'לסי וידעתי שקונטה מאמן גדול. אני שמח שעשיתי את הצעד הזה", סיכם המגן שבקיץ הקרוב צפוי שוב להיות במרכז העניינים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי