עולה ביוקר: קאריוס רוצה להצדיק את תג המחיר שלו

קאריוס
קאריוס | צילום: GettyImages

שוער ליברפול הגיע כהבטחה אך רק מפשל. מיניולה מתחמם

(גודל טקסט)

ליברפול חייבת להשיג הערב (21:45, ישיר בספורטHD1) ניצחון חוץ על מידלסברו כדי לא לראות את צ'לסי בורחת ממנה לעבר תואר אליפות. הקישור וההתקפה של יורגן קלופ עבדו טוב עד כה, כשההגנה, כרגיל, בעייתית. אלא שדווקא השוער לוריס קאריוס שהגיע ממיינץ פשוט לא מתפקד, ומכניס את כל המערכת ללחץ.

הטרנד החדש של הכדורגל העולמי הוא שוערים בעלי משחק רגל. יתרון של שוער כזה כמו מארק-אנדרה טר-שטגן, הוא שהוא יכול לשמש למעשה כבלם נוסף, מאפשר לשחקני ההגנה לצאת קדימה ומנהל את המשחק מאחור.

פפ גווארדיולה וקלופ התעקשו להביא שוערים כאלה למנצ'סטר סיטי וליברפול, ושניהם נכשלו עד כה. קלאודיו בראבו לא נראה מתאים לכדורגל האנגלי יותר מאשר ג'ו הארט, ולוריס קאריוס לא הצליח להיכנס לנעליו של סימון מיניולה ההססן בכדורי הקרן והבעיטות הנייחות. קאריוס ביצע שתי טעויות קשות בהפסד ליברפול לבורנמות' 4:3, ואחת מול ווסטהאם (2:2). המייטירדס איבדו ארבע נקודות חשובות, והשוער זכה למירב הביקורות.

טבעם של מנג'רים כמו ז'וזה מוריניו, קלופ וגווארדיולה שהם לעולם לא יודו שטעו. קלופ הסכים לפתוח במלחמת עולם עם האחים נוויל כדי לתת גב לשוער שלו, ולא בטוח שהוא שווה את זה. הכל החל בראיון בשבוע שעבר של קאריוס ב"דייליי מייל" שבו אמר: "אני יודע שיש משחקים בהם פישלתי, אבל מי זה גארי נוויל שימתח עליי ביקורת? הוא פרשן, ובעיקר מאמן שכשל בוולנסיה. לא מזיז לי מה הוא אומר. אני רק מקווה שכאשר אשחק טוב, הוא יזכור לציין זאת".

נוויל: "יש לקאריוס אצבעות משוקולד" (GettyImages)

נוויל התעצבן וגייס את ג'יימי קארגר, שכתב בחשבון האינסטגרם שלו: "קאריוס לא הוכיח לי אפילו פעם אחת שהוא ראוי להיות שוער בצמרת הכדורגל האנגלי. עדיף שיישתוק וייעשה את העבודה שלו". גם ג'יימי רדנאפ ירה: "לקאריוס יש כף יד חלשה ואצבעות משוקולד. הכדורים עוברים דרכו בקלות כאילו נמסו באצבעות".

אחרי התיקו עם ווסטהאם התעצמו הקולות נגדו. פיל נוויל הצטרף לאחיו בביקורת על השוער, אך הפעם קלופ הגיב: "אני לא מבין מה עושה את גארי נוויל לפרשן מוסמך אם הוא בעצמו לא הסתדר כמאמן קבוצה. זה ברור שהאחים נוויל לא אוהבים את ליברפול כמו שקארגר ורדנאפ לא אומרים הרבה דברים טובים על יונייטד".

מלחמת הפרשנים לא נעצרה כאן. דידי האמן, הקשר ששיחק בליברפול, התעמת עם קראגר, שטען שהאמן צריך לסתום את הפה. "אתה יכול להעביר ביקורת איך שאתה רוצה, אבל אתה לא אומר לאדם מבוגר לסתום", הגיב הגרמני, "לא אמרת לי לסתום את הפה כשהצלתי אותך מבושות בטוקיו". האמן התכוון לפרשה שבה השתכרו השניים בגביע הבין-יבשתי בשנת 2005 ותועדו רוקדים על גג מכונית. 

קלופ, טעה כשהביא אותו לאנפילד? (GettyImages)

לקלחת נכנס גם שוער ארסנל לשעבר, יינס להמאן, שהמליץ לליברפול להתאזר בסבלנות. "לעבור ממיינץ לפרמייר-ליג זה קשה מאוד. קאריוס צריך זמן להוכיח את יכולתו בליגה, והביקורות נגדו לא עוזרות. להערכתי קלופ רכש אותו לעתיד, והוא כישרון גדול. כשהגעתי לארסנל הייתי מבוגר ממנו בעשר שנים ואני יודע עד כמה אתה צריך ניסיון במעבר בין הליגות. קאריוס עדיין לא שיחק אפילו בקבוצת צמרת בבונדסליגה. זה טבעי שהוא מתקשה כרגע".

אז האם קלופ מתעקש סתם על השוער הגרמני? למען האמת, היחס לקאריוס אכן קצת מוטה נגדו. במשחק נגד בורנמות' הוא רשם הצלה גדולה במצב של 3:3, אבל כמעט אף עיתון לא התייחס לכך, וכולם הדגישו את הטעות שלו בשער הרביעי, "זו הייתה טעות שלי, כי רציתי לתפוס את הכדור והשמטתי אותו, אבל לא היה לי הרבה זמן להגיב", אמר הגרמני.

קשיי ההתאקלמות של קאריוס בפרמייר-ליג אכן קיימים, אבל אנגליה לא זרה לו. כילד הוא למד ושיחק באקדמיה של מנצ'סטר סיטי, אחרי שהוחתם במועדון בגיל 16. שטוטגרט, שבה גדל כנער, התלוננה שסיטי פיתתה אותו בסכומי כסף גדולים. הוא מכיר את התרבות, את האזור, אבל בכל זאת על המגרש הוא פשוט לא מצליח להתאושש. מול מידלסברו תהיה לו הזדמנות להשתיק מעט את הביקורות, ואולי גם להשאיר את ליברפול בעניינים.

קאריוס, ישמור על רשת נקייה הערב? (GettyImages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי