תמיד הוא בא בזמן: הכישרון של אוריגי מתחיל להתפוצץ

הגיע בתזמון הנכון
הגיע בתזמון הנכון |

הממוצע שמזכיר את סטארידג', והתקוות לעתיד. ב-22:00: אברטון

(גודל טקסט)

ליברפול היתה המרעננת של פתיחת העונה בפרמייר-ליג. עם סגל לא נוצץ במיוחד, יורגן קלופ בעונתו השניה באנפילד אירגן את השורות פחות או יותר. רוברטו פירמינו ופליפה קוטיניו איפסו כוונות, אדם ללאנה החל לספק מספרים ואל כולם הצטרף סאדיו מאנה – הרכש היקר של הקיץ.

 

המסע החל טוב מהצפוי וכלל גם ניצחון 1:2 בסטמפורד ברידג' על צ'לסי אלא שאז הגיע ה-26 בנובמבר. הקוסם או הברומטר להצגות, קוטיניו נפגע בקרסולו ובצד האדום של המרסיסייד ניסו רק לחפש פתרונות. בכל זאת, סגל קצר יחסית ליתר היריבות לצמרת, ואליו תוסיפו את דניאל סטארידג' שהקשר בינו לבין קו הבריאות כבר אבד מזמן.

 

 

קלופ ידע על מי לסמוך. כבר באותו משחק מול סנדרלנד הוא שלף את האיש למשימות מיוחדות שלו, דיבוק אוריגי. הבלגי בן ה-21 שנרכש ב-12 מיליון יורו אחרי מונדיאל 2014, ברכישה שהובילה לא מעט גבות מורמות ויצא להשאלה בליל, הצליח למלא את החלל וכיום נחשב למניה שרק צומחת.

 


אותת במונדיאל בברזיל (AFP)

 

מתגבר ומתבגר
אוריגי תמיד סומן ככישרון אבל גם ככזה שמספק תכלית. אחרי זימון מפתיע לסגל נבחרת בלגיה לגביע העולם בברזיל הוא סיפק הצדקה עם שער חשוב. מארק וילמוטס שהימר עליו בתחילת הטורניר שלף אותו למשחק מול רוסיה של פאביו קאפלו והחלוץ שאז חגג רק 19 ענה בשער ניצחון יוקרתי בדקה ה-87 שהעניק 0:1.

 

עם תג מחיר יוקרתי על הגב החלוץ נרכש כפוטנציאל גדול. הוא בנוי טוב, מוכשר ובאנפילד סימנו אותו כעתיד ההתקפי של הקבוצה, אך תחילה הוא נשאר כמושאל אצל ליל ממנה הגיע. "לא מספיק בשל.", אמר אז מארק וילמוטס אך הוסיף: "הוא מתפתח בקצב מסחרר ויש על מה לבנות".

 

החלוץ העניק עומק לליל של אותה שנה אך היא לא היתה קלה עבורו. הוא איבד חבר קרוב, ג'וניור מלאנדה קשרה של וולפסבורג שמת בתאונת דרכים טראגית. "לקח לי זמן להתבגר, היתה לי תקופה קשה", ניסה להסביר.

 


פורע שטרות ברגע הנכון (Gettyimages)

 

בעונה שלאחר מכן הוא כבר הגיע לאנפילד. ברנדן רוג'רס שפתח את העונה נתן לו דקות בעיקר במשחקים משניים, גם יורגן קלופ לא ממש סמך עליו אבל ידע שיש בו משהו מיוחד. הוא שלף אותו במשחקים שהיה צריך, בעיקר בגביע הליגה אך גם במסע בליגה האירופית בו המייטירדס שהגיעו לגמר.

 

התזמון: הכי יעיל מאז סטארידג'
גם את העונה הנוכחית הוא לא פתח כשחקן הרכב קלופ ידע כאמור שהוא בשל הרבה יותר. "הוא מוכן שוב. תזמון הוא דבר חשוב בכדורגל", התייחס המאמן הגרמני לשער של אוריגי מול סנדרלנד.

 

מאז הבלגי לא עוצר. ארבעה שערי ליגה רצופים יש לו. הראשון לעשות זאת מאז דניאל סטארידג' שכבש בשמונה משחקים רצופים עבור המרסיסיידרס בעונת 2013/14.

 


הכי יעיל מאז סטארידג' (Gettyimages)

 

אוריגי יעיל, יודע להתמקם, קר רוח ומסיים כמו גדול. זה לא רק זה. המגוון בו הוא יכול להיות מוצב, מאפשר לקלופ לתמרן בין שלישיית החוד שלו יחד עם רוברטו פירמינו וסאדיו מאנה, ולמען האמת הוא יכול לעשות זאת בניגוד לתקופה בה קוטיניו היה על כר הדשא.

 

"הוא בחור חיובי, כזה שיודע ללמוד. הוא עדיין צעיר אבל הוא שם בשבילנו", החמיא קלופ לתכשיט החדש שלו.

 

באנפילד יכולים לנשום לרווחה. למרות שקוטיניו כבר עושה קולות של חזרה לקראת הכריסמס, את התקופה בלעדיו ליברפול צלחה עם אובדן נקודות מינימלי. בינתיים אפילו סטארידג' משתקם, אבל ההשפעה של אוריגי הפכה אותו לבן המועדף של קלופ. ב-22:00 (ישיר בספורט1): רגע לפני שהקוסם חוזר ואיתו גם התקווה לרוץ עד הסוף, הרבה תלוי בבלגי הצעיר בדרבי נגד אברטון.

 


קלופ יודע על מי לסמוך? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי