אנגליה בהלם ממותו של טיוטה: "הרים את חדר ההלבשה בחיוך"

טיוטה
טיוטה | Gettimages

אקס ניוקאסל שהתמוטט ומת הותיר לא מעט זכורונות, חלקם מביכים וחלקם פחות. הפרידה בסיפורים

(גודל טקסט)
המוות של שייק טיוטה הכה בתדהמה את אוהדי הכדורגל באנגליה ובניוקאסל בפרט. הקשר מחוף השנהב שהתמוטט באימון בייג'ינג הסינית נחשב לאחד הוותיקים אצל המגפייז בשנים האחרונות אחרי ששיחק שבע עונות במועדון בפרמייר-ליג ורשם 139 משחקים ושער אחד. בעונות הראשונות שלו בקבוצה הוא היה מבוקש על ידי מנצ'סטר יונייטד ונחשב לאחד הקשרים הכי טובים בליגה.


ב-2011 פורסם שיונייטד רוצה אותו, אבל המנג'ר אלן פארדיו טען אז שהשדים האדומים יצטרכו לשלוף הרבה כסף כדי לרכוש את אחד הקשרים האחוריים הכי טובים בעולם. השער הבודד שלו היה וולה נהדר ב-4:4 עם ארסנל.


טיוטה עבר רק השנה לבייג'ינג אנטרפרייז קבוצה מהליגה השנייה בסין שהחלה רע מאוד את העונה ומדורגת במקום הלפני אחרון בליגה. הקבוצה הסינית פרסמה הודעה לפיה התמוטט באימון ומת שעה לאחר מכן בבית החולים בניסיון להצילו. טויטה שחיי ללא פעם חיים ראוותניים הותיר ארבעה ילדים ואישה אך כאמור הרבה להסתבך בפרשיות שונות.


הצהובונים באנגליה רדפו אותו כשכתבו שהוא נשוי לשתי נשים ומחזיק אף אישה שלישית. הוא התגורר בוןוילה מפוארת בניוקאסל ששוויה 1.5 מיליון ליש"ט עם אישתו מאדה (אז בת 25) ולזוג היו שני ילדים. באותה עת התחתן בחוף השנהב עם אישה אחרת בשם דוקורו לטיסיה וניהל רומן עם מאהבתו שיש לה גם ילד ממנו. אותה מאהבת פוצצה את הסיפור בתקשורת לאחר שטענה שהבטיח להתחתן איתה. אישתו הראשונה מאדה הודתה שהתעלפה לאחר שראתה את הסיפור, אבל השניים חזרו לחיות ביחד וכעת היא נושאת ברחמה ילד נוסף ממנו.


Devastating news of the death of Cheick Tiote. RIP. ⚫⚪

— Alan Shearer (@alanshearer) June 5, 2017

ב-2014 טיוטה היה מעורב בשערוריה אחרי שה"סאן" פרסם סדרת צילומים מביכה שלו שנתפס נוהג כשהוא שותה מבקבוק שמפניה, מספר בדיחות, מתלוצץ ומביט למצלמה במקום לכביש. הסרט הועלה על ידי חבר בדף הפייסבוק שלו. טיוטה התנצל על מעשיו, אבל הדבר עורר זעם אצל משפחות שיקיריהן נהרגו בכביש בגלל שכרות.


Football mourns Cheick Tiote. pic.twitter.com/tfOFT5iZrY

— B/R Football (@brfootball) June 5, 2017

ב-2015 הוא התפרסם בסיפור מוזר לפיו השתתף בטקס וודו יחד עם חברו לקבוצה פאפיס סיסה במעין טקס שנועד להציל את ניוקאסל מירידה.  בטקס טיוטה הפך לכומר הגדול והוא כלל הקזת דם. אחד מאנשי ניוקאסל אמר: "זה משהו שאתה רואה ולא מאמין". למרות שלל הפרשיות כמובן לא מעט אנשי כדורגל ומועדונים הוכו הלם וצייצו בנושא. גארי ליניקר כתב בין היתר: "מוות טראגי של שחקן כל כך צעיר". גם רפא בניטס היה בין הסופדים וג'ואי בארטון, אחד בעייתי לא פחות ציין: "הוא היה שחקן מלא שמחה שהחיוך שלו מילא את חדר ההלבשה".


Ya akhi, narakum fi jannah inshallah.
I see you in heaven my brother #riphttps://t.co/h32efMsCXc

— Demba Ba (@dembabafoot) June 5, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי