הסינדרלה מברזיל: כלום לא יעצור את רישרליסון בדרך למעלה

רישרליסון
רישרליסון | Gettyimages

הילדות הקשה בשכונת מצוקה, האקדח שהוצמד לו לפעמים על ידי סוחר סמים, הטלפון ממרקו סילבה ששינה הכל והחברים ניימאר ודויד לואיז. יעקב זין על פתיחת העונה החלומית של הברזילאי מווטפורד

קבוצות: ווטפורד
(גודל טקסט)

 המנג'ר הפורטוגלי של ווטפורד, מרקו סילבה, הראה ניצוצות כבר בעונה שעברה בהאל סיטי, אבל הוא הגיע לקבוצה בשלב מאוחר מכדי להציל את הספינה הטובעת. הקיץ כשנתנו לו לבנות קבוצה בעזרת הכסף של בעלי אודינזה, משפחת פוצו ומערך הסקאוטינג שלהם, התברר ש"הצרעות" הן עד כה הפתעת העונה ומדורגים במקום הרביעי בליגה. ההתלהבות במועדון כל כך גדולה, שאפילו הבעלים לשעבר אלטון ג'ון נראה שוב ביציעים אחרי היעדרות ארוכה. בפעם האחרונה שהצרעות ניצחו בסטמפורד ברידג', אלטון ג'ון היה נשוי לאישה, זה קרה ב-1986 עם 1:5 גדול.

ווטפורד הביאה למועדון בקיץ 17 שחקנים, חלקם מקבוצות ששייכות לבעלים בליגות אחרות, אבל אין ספק שהתגלית הגדולה הוא החלוץ בן ה-20 של פלומיננזה רישרליסון שעלה בסך הכל 11.2 מיליון ליש"ט. סכום מצחיק במחירים המטורפים שמתרוצצים היום בכדורגל העולמי בהתחשב בכך שהתפוקה שלו היא כמו של שחקן ששווה 40-50 מיליון ליש"ט. הוא הרשים כבר במשחקו הראשון ב-3:3 מול ליברפול בויקארג' רואד ובמשחק לאחר מכן בניצחון 0:2 על בורנמות כבש שער בכורה. העונה הבקיע שלושה שערים ובישל עוד אחד. באתר הסטטיסטי "who scored" הוא מדורג שני בקבוצה בכל המדדים.

ווטפורד תתארח בסטמפורד ברידג' ויכלה לפגוש את רישרליסון מהעבר השני של המגרש. אנטוניו קונטה היה יכול לרכוש את הכוכב הברזילאי שהוצא לו, אבל הוא בחר לרכוש את אלברו מוראטה ולא להביא עוד חלוץ. האם רישרליסון דה אנדרדה יוכל להוכיח לקונטה עד כמה טעה?


מוראטה. הבחירה של קונטה (Gettyimages)

כמו חלק גדול מהכדורגלנים הברזילאים, רישרליסון הגיע משכונת עוני. לדבריו, משחק נגד צ'לסי לא מפחיד אותו אחרי שאקדח כוון לראשו בברזיל על ידי סוחר סמים כיוון לראשון אקדח בגלל שסבר בטעות שהכדורגלן הוא סוחר סמים מתחרה שניסה להשתלט על הטריטוריה שלו. "אלה היו החיים שלי, כך שמשחק נגד צ'לסי לא מפחיד אותי. זה היה דבר רגיל בחיים שלי ואפילו לא פחדתי מהאקדח. ראיתי סמים כל יום מתחת לאף שלי ויריות ברחובות", הוא אמר בצחוק השבוע.

החלוץ גדל בוילה רוביה איזור קשוח בנובה וננסיה עיר חוף מרחק עצום ממרכז ברזיל. בוילה של הוריו היתה חצר שהם הסתירו סוחרי הסמים את הסחורה שלהם כדי למכור אותה לאחר מכן. "הם היו חברים שלי מהילדות אז לא יכולתי לעשות כלום בעניין. לא נגעתי מעולם בסמים, אבל כמה מהחברים שלי עכשיו בבית הכלא". החלוץ שהחל באמריקה פוטבול קלאב סיפר שהוא היה יכול להתדרדר לגורל דומה, אבל מאמני הכדורגל שלו עבדו גם במשטרה וידעו בדיוק מה מתרחש בשכונה שלו ומנעו ממנו להתדרדר. "הם מנעו ממני להיות סוחר סמים".

החיים שלו היו קשים מההתחלה. בגיל שבע אביו שעבד כבנאי ואימו שהיתה עובדת ניקיון נפרדו. "בכיתי המון. אמא שלי לקחה משאית והעמיסה את כל הציוד של הבית ויצאנו לדרך, אבל ברגע האחרון קפצתי מהמשאית וחזרתי הביתה לאבא שלי כי הוא היה האיש איתו ראיתי כדורגל. היתה לי שפה משותפת איתו". בסופו של דבר הוא עזב את אביו כשזה מצא עבודה חדשה ועזב את העיר. "אמא שלי הרוויחה מעט. לא היה לנו אוכל בבית. הייתי רעב. הייתי עוזר לה ומוכר גלידה ברחובות. גרתי גם עם דודה שלי שעשתה שוקלוד בייתי והייתי מוכר אותו".


רישרליסון. ילדות לא קלה (Gettyimages)

הדרך שלו לתהילה היתה ארוכה. הוא לא נחשב ילד פלא ועבד קשה באימונים. הוא עבר מבחנים בקבוצות בינוניות כמו אביי ופיגוארנשה שלא קיבלו אותו לשורותיהם. רק באקדמיה של אמריקה MG הסכימו לקבל אותו, בקבוצה שרחוקה 400 קילומטרים מהבית שלו. "לקחתי אוטובוס שנסע 12 שעות כדי להגיע לשם וחבר שלי שילם את הכרטיס". בקבוצה הזאת הוא התחיל להצליח בגיל צעיר ועלה לבוגרים בגיל 16 כשהוא כובש תשעה שערים, מה לכד את תשומת הלב של פלומיננזה שרכשה אותו.

הקיץ, אחרי שנתיים בקבוצה, הוא כבר היה על סף סיכום באייאקס אמסטרדם, אבל טלפון של מרקו סילבה שיכנע אותו לבוא לפרמייר-ליג במקום להולנד. "ידעתי שכריסטיאנו רונאלדו שיחק במנצ'סטר יונייטד והוא הגיבור שלי מהטלוויזיה ולכן לא חשבתי פעמיים להצעה מאנגליה". את השער הראשון שכבש מול בורנמות' הוא לא ישכח לעולם כשווטפורד ניצחה 0:2. "בכיתי אחרי שכבשתי את הראשון", אמר השחקן לטלגראף הבריטי. "מול ווסט ברומיץ' השוויתי בדקה ה-90 והורדתי את החולצה. טרוי דיני אמר לי שישלפו לי צהוב, אבל לא היה אכפת לי". הוא גם כבש העונה שער ניצחון על סוונזי 1:2 בדקה ה-90.

החלוץ הברזילאי שכיכב בנבחרת עד גיל 20 של ברזיל הרשים כבר במשחק הראשון שלו נגד ליברפול שהסתיים ב-3:3, אבל שבוע שעבר עשה טרור להגנה של ארסן ונגר כשהצרעות ניצחו 1:2. נגד ארסנל הוא סחט פנדל אחרי שצלל במשחק הניצחון המפתיע, אבל ועדת המשמעת החליטה לא להעניש אותו.


גם ניימאר מפרגן (AFP)

הוא כבר השתלב בחיי הברזילאים בלונדון. הוא מבקר בבית של דויד לואיז ו-וויליאן וחוגג איתם במסיבות ברביקיו ואמר שלואיז רמז לו: "מצידי תכבוש נגד כל אחד חוץ מצ'לסי". הוא גם הגיח כבר לפאריס וביקר אצל ניימאר. הוא מקושר למקומות הנכונים ואם הקריירה שלו תמריא, יהיה מי שישלוף אותו מווטפורד. "ניימאר הצטלם איתי ושאל מה הוא יכול לעזור כדי שאתאקלם באירופה", חשף החלוץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי