האיש ששינה הכול: 25 שנה למעבר של קאנטונה למנצ'סטר יונייטד

קאנטונה. תקעו סכין בקוסם וגרמו לו ללכת הביתה
קאנטונה. תקעו סכין בקוסם וגרמו לו ללכת הביתה | צילום: Getty

דווקא אחרי זכייה באליפות, בלידס בחרו לוותר על הצרפתי תמורת 1.6 מיליון ליש"ט וייסדו את השושלת של פרגוסון. 25 שנים למהלך שהטריף את הממלכה. צפו בסרט שערכו השדים האדומים לכבוד המלך אריק

(גודל טקסט)
הקיץ האחרון במועד ההעברות הוכיח כי השוק השתגע לגמרי. זו לא הייתה רק ההעברה של ניימאר לפאריס סן ז'רמן תמורת 222 מיליון יורו, אלא שאר העסקאות שהפכו לחסרות תקדים. אך בזמן שהסכומים רק נוסקים מעלה, אין שום התחייבות כי האיכות עולה יחד איתם. רק כדי לחדד את הנקודה, לפני 25 שנה אריק קאנטונה עבר למנצ'סטר יונייטד מלידס, שקיבלה עבורו רק 1.2 מיליון ליש"ט (שעלו בעוד 400 אלף ליש"ט בהתאם להצלחות). המעבר הזה של הצרפתי האגדי, תמורת סכום שנראה פעוט אפילו במונחים ישראליים, שינה את הליגה האנגלית לנצח.


בסיומה של עונת 1991/92 לידס זכתה באליפות, אך היא לא האמינה שתוך חודשיים היא תאבד את הכוכב הגדול ביותר שלה. המהלך התרחש שנתיים לפני הקמת הפרמיירליג, והיה המרכזי ביותר בשושלת ההיסטורית של סר אלכס פרגוסון. אז, ראשי לידס פעלו על מנת לצרף את דניס ארווין. במהלך הפגישה שלהם עם ראשי השדים האדומים, ניצלו במנצ'סטר את האפשרות לשוחח עם ביל פות'רבי. פרגוסון היה נואש לחיזוק, ואחרי הכישלון בצירופו של מאט לה טיסייה, הוא לא האמין שקאנטונה יצטרף אליו. דווקא אז, בלידס בחרו לוותר על הצרפתי הסורר, שהפך לאגדה באולד טראפורד.



במשך חמש שנים במדי יונייטד, הספיק ה'מלך אריק' לכבוש 82 שערים ב-185 הופעות. במהלך הקדנציה שלו הוא זכה בארבע אליפויות, שלושה מגני קהילה ושני גביעים מקומיים – בדרך להפיכתו לשליט המרכזי של הפרמיירליג. בגיל 30, ואחרי סערת הפגיעה באוהד קריסטל פאלאס, הוא פרש. כמה שנים מאוחר יותר, פרגוסון נזכר בפעם הראשונה שהוא והצרפתי נכחו באולד טראפורד: "אף אחד לא האמין שהוא יגיע. הוא היה נכס חסר תקדים בשבילי. רוב השחקנים שנכנסו לאולד טראפורד היו חסרי מילים, רק אריק הרגיש שזו הבמה שלו ואמר לי 'ואוו'. לא אשכח את זה".  


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי