אלרדייס מאמן אברטון, פארדו על הקווים בווסט ברומיץ'

סאם אלרדייס
סאם אלרדייס | Gettyimages

רק לפני שבועיים אמר ביג סאם, שחתם לעונה וחצי תמורת 6 מיליון ליש"ט: "לא הרגשתי שהטופיס מעוניינים בי, אני ממשיך הלאה". עוזריו יהיו סמי לי וקרייג שייקספיר, אקס לסטר. הבאגיס מינו מחליף לטוני פוליס

(גודל טקסט)
משחקי הכיסאות בפרמייר-ליג נמשכים: אלן פארדיו חתם בווסט ברומיץ' במקום טוני פוליס שפוטר בשבוע שעבר וסאם אלרדייס חתם באברטון שפיטרה לפני כחודש את רונאלד קומאן.  אלרדייס בן ה-63 יחתום לעונה וחצי, כלומר עד תום עונת 2018/19 בשכר של 6 מיליון ליש"ט לעונה.


מדובר במהלך מפתיע משום שרק לפני שבועיים הצהיר אלרדייס כי הוא יורד מהאפשרות שיאמן בגודיסון פארק. "זה ג'וב נהדר אבל אני לא יכול כבר לחכות לנצח עד שיחליטו", הצהיר ביג סם, "כל אחד במעמדי מעוניין להרגיש רצוי ושמאמינים בו ובדרכו. אני לא קיבלתי את ההרגשה הזאת מקברניטי אברטון ולכן החלטתי להמשיך הלאה". המאמן לא היה רחוק מהאמת משום שהעדיפות של הבעלים פרהאד מושירי היה מרקו סילבה אולם אברטון לא הצליחה לשחרר אותו מווטפורד.



כשאלרדייס חזר מחופשה במזרח התיכון אופציית סילבה נפלה סופית והמו"מ היה קצר ומהיר. הבחירה של אלרדייס בעוזריו גם הפתיעה כשהמנג'ר הלך על הצוות שליווה אותו במשך חודש כמנג'ר אנגליה עד שנאלץ להתפטר בגלל שערוריית חוזים. מדובר בסמי לי, שחקן ומאמן עבר בליברפול, היריבה השנואה, ובקרייג שייקספיר, עד לאחרונה מנג'ר לסטר. כמה דיווחים טוענים שביג סאם יצרף לצוות גם את חביב האוהדים בגודיסון פארק, חלוץ העבר דאנקן פרגוסון.


Sam Allardyce will be at USM Finch Farm this afternoon to finalise terms on becoming the new manager of Everton Football Club.

David Unsworth will remain in charge of the Blues for tonight's Premier League match against West Ham United at Goodison Park. pic.twitter.com/5CkrZrQEgv

— Everton (@Everton) November 29, 2017


המאמן הוותיק פרץ לראשונה לתודעה בעשור הקודם כשהציב את בולטון הצנועה בצמרת הפרמויר-ליג, כשתחתיו שיחק בין השאר גם טל בן חיים. בנוסף אימן גם בווסטהאם,  ניוקאסל, סנדרלנד ובלקבורן. אחרי שפוטר מנבחרת אנגליה מונה בינואר השנה כמאמן קריסטל פאלאס במקומו של פארדיו. המנג'ר המיועד יצפה הערב (22:00)  במשחק של הטופיס בבית מול ווסטהאם. בשבת הוא כבר אמור להדריך את אברטון מהקווים במשחק הבית מול האדרספילד.



4 – Only four managers have taken charge of more @premierleague games than Sam Allardyce (488) – Alex Ferguson (810), Arsene Wenger (803), Harry Redknapp (641) and David Moyes (501). Command. pic.twitter.com/MubzXvD62t

— OptaJoe (@OptaJoe) November 29, 2017


במקביל כאמור הודיעה ווסט ברומיץ' על מינויו של פארדיו למנג'ר הקבוצה לאחר שחתם על חוזה לשנתיים וחצי. הצדדים ניהלו מו"מ בימים האחרונים. "האתגר הראשון יהיה להשיג את התוצאות שיעזרו לנו לטפס במעלה הטבלה", אמר המאמן האנגלי בן ה-56 לאחר מינויו. אני מודע לזה שאני מצטרף לאחר המועדונים הגדולים ובעלי המסורת בכדורגל האנגלי, ששואף להתקדם בפרמייר-ליג.


הבעלים הסיני של המועדון, גוצ'ואן לאי בחר בפארדיו לאחר שרצה מאמן עם עבר עשיר בפרמייר-ליג, למרות שהאחרון לא אימן יותר משנה מאז פוטר מקריסטל פאלאס בתחילת העונה שעברה. ג'ון קארבר, שעבד עם פארדיו בניוקאסל, יצטרף אליו בקבוצתו החדשה.


Introducing our new Head Coach, Alan Pardew…

Full story ➡️ https://t.co/oMksgIoD5D#WBApic.twitter.com/JzrV6YbsOC

— West Bromwich Albion (@WBA) November 29, 2017



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי