אלן שירר: "ליברפל נואשת, היא הייתה משלמת כל סכום על ואן דייק"

וירג'יל ואן דייק
וירג'יל ואן דייק | Gettyimages

שחקן העבר יצא נגד רכישת הבלם תמורת 75 מליון ליש"ט: "הוא שווה את זה? ממש לא". בתקשורת הליברפולית מתגלים חילוקי דעות בנושא, אך גם שם וגם בקרב האוהדים יודעים: "זה יותר טוב ממה שיש לקבוצה עכשיו"

(גודל טקסט)
ליברפול השלימה אמש (רביעי) את אחת ההחתמות המשמעותיות שלה בשנים האחרונות עם רכישתו של וירג'יל ואן דייק מסאות'המפטון תמורת 75 מליון פאונד. המייטירדס לא בהרכח זכו בשחקן ששווה סכום שובר שיאים כזה, אך בכך הם הצליחו למלא את אחת המטרות המרכזיות של יורגן קלופ.


באנגליה כמובן סיקרו בהרחבה את החדשות המפתיעות, והתייחסו לעובדה שמדובר כעת בשחקן ההגנה היקר בהיסטוריה (הקודם הייתה בנג'מין מנדי ממנצ'סטר סיטי, שעלה 57 מליון יורו), ולכך שזה הרכש היקר בהיסטוריה של ליברפול. השאלה המרכזית שנידונה היא מי המרוויחה העיקרית מעסקת הענק.



"ואן דייק לא שווה 75 מליון, כלל וכלל לא", טען שחקן העבר אלן שירר, "סאות'המפטון הייתה יכולה לדרוש איזה סכום שבא לה ובליברפול היו משלמים, הם היו נואשים". בכלי התקשורת הליברפולי "אקו" טענו מנגד: "ואן דייק גורם לעבודת ההגנה להיראות קלילה בצורה מביכה".


Alan Shearer on Virgil van Dijk: "No, he is not worth £75m at all. Southampton could have named any price they wanted, Liverpool were desperate." pic.twitter.com/VNKjiFYI4Q

— Squawka News (@SquawkaNews) December 28, 2017

עם זאת, על פי "אקו", החשש המרכזי שצריך להדאיג את האוהדים האדומים היא יכולתו של הבלם ההולנדי מאז תחילת העונה. ואן דייק בן ה-26 נעדר בחצי השני של עונת 2016/17 עקב פציעה, ולפי העיתונאי האנגלי כריס ביזלי: "מידת המחויבות שלו מאז מוטלת בספק".


עם זאת, ביזלי מציין, עבור קלופ וליברפול גם יכולת כזו עדיפה בהרבה על מצב ההגנה כרגע. המרסיסיידרס ספגו העונה 23 שערים, והם מדורגים במקום השישי בליגה בקטגוריה הזאת. "לאור יכולתו הפחות טובה, כל הצדדים הרוויחו בעסקה הזאת. ואן דייק עזב כפי שרצה, הקדושים הרוויחו הרבה מעבר למצופה וקלופ קיבל בלם טוב יותר מכל מה שיש לו".


אוהדי ליברפול גם הם חלוקים בדבר הרכש החדש. ברשת ציינו מספר אוהדים את מעורבתו של הבעלים ג'ון הנרי, והיללו את העובדה שליברפול חזרה לליגה של הגדולות מבחינת רכש: "אם בעבר היינו מתקמצנים על כל פיפס, סוף סוף הוצאנו קצת מהמיליארדים שיש בקופת המועדון והוא בטח טוב יותר ממה שיש עכשיו", צייץ אחד האוהדים. מצד שני, לא מעט אוהדים תהו האם לא מדובר במקרה "אנדי קרול 2", כשזכרונו של חלוץ ניוקאסל לשעבר עדיין מהדהד בזכרונם.


ואן דייק
ואן דייק עם החולצה החדשה (ליברפול)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי