צפו בתקצירים: שערי בכורה לסאנצ'ס ביונייטד ולאובמיאנג בארסנל

אלכסיס סאנצ'ס
אלכסיס סאנצ'ס | AFP

השדים האדומים צימקו את הפער בפסגה עם 0:2 על האדרספילד, אחרי שסיטי סיימה ב-1:1 אצל ברנלי. שלושער לראמזי, שלושה בישולים למחיטריאן ב-1:5 על אברטון. 1:3 לברייטון על ווסטהאם

(גודל טקסט)

המחזור ה-26 בפרמייר-ליג נפתח היום ובמשחק המוקדם שנערך, ברנלי חילצה בבית 1:1 ממנצ'סטר סיטי והיא הרביעית שמחלצת ממנה נקודות העונה – מה שאיפשר לחבורת הצמרת לצמק את הפער, שגם כך יש מי שיגיד שגבוה מדי כדי להימחק.

פער גדול מדי או שלא, ניצלה זאת היריבה העירונית מנצ'סטר יונייטד בזכות 0:2 על האדרספילד בו אלכסיס סאנצ'ס כבש לראשונה. אמנם הצ'ילאני החמיץ פנדל, אבל הוא היה ראשון כדי לסיים מהכדור החוזר. במקביל, ללא חמד ועם כיאל לדקות ספורות בסיום, ברייטון ניצחה 1:3 את ווסטהאם.

במשחק המאוחר של הערב נרשמה החגיגה הגדולה, כאשר ארסנל הביסה 1:5 את אברטון במשחק בו הכוכבים החדשים נצצו – הנריק מחיטריאן בישל שלוש פעמים, פייר אמריק אובמיאנג כבש בבכורה (כנראה מעמדת נבדל) וארון ראמזי היה מעל כולם עם שלושער אדיר.

מנצ'סטר סיטי – ברנלי 1:1 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
אחרי שני ניצחונות ליגה רצופים הסיטיזנס איבדו נקודות ורשמו את התיקו השלישי שלהם העונה, הפעם מול החבורה של שון דייץ'. דנילו העלה את הוארחים ליתרון בדקה ה-22 משער גדול מחוץ לרחבה, מבישול של ברנרדו סילבה וקבע 0:1. זההיה השער העשירי של התכולים העונה מחוץ לרחבה, יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. זה כבר היה נראה שפפ גווארדיולה ושחקניו בדרך לעוד ניצחון, אבל בדקה ה-83 כדור עומר נהדר של מאתיו לוטון מצא את יוהאן ברג גודמונדסון האיסלנדי, שדחק מקרוב את ה-1:1.  


סטרלינג לא מאמין שזה קורה לו (Gettyimages)

מנצ'סטר יונייטד – האדרספילד 0:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
אחרי שנכנעה 2:0 בוומבלי לטוטנהאם במחזור שעבר, השדים האדומים ניצלו את התיקו של מנצ'סטר סיטי כדי לצמק את הפער מהפסגה ל-13 נקודות ולשמור לפחות על פער שלוש נקודות מליברפול ומצ'לסי במקומות השלישי והרביעי – כרגע הפער, טרם משחקן של השתיים, עומד על שש נקודות.

פול פוגבה, במפתיע, ירד לספסל ואילו בקישור הוצב הקשר הצעיר סקוט מקתומינאיי. פיל ג'ונס, שכבש שער עצמי מול התרנגולים, חולה ולא נכלל בסגל כך שבמרכז ההגנה ליד כריס סמולינג הוצב מרקוס רוחו. כולם עשו את עבודתם נאמנה והשדים שמרו על שער נקי, בעוד בהתקפה דברים הלכו קשה יותר – עד שבדקה ה-55 חואן מאטה העביר רוחב משמאל ורומלו לוקאקו סיים עם בעיטה מהאוויר. כעבור 13 דקות הכפיל אלכסיס סאנצ'ס מהנקודה הלבנה – הצ'ילאני כבש את שערו הראשון בקבוצה, אבל רק מהרביאונד מכיוון שיונאס לוסל הדף את הפנדל.


לוקאקו. השדים האדומים התקשו, עד שהוא שם אם הרגל ופרץ את הסכר (AFP)

ארסנל – אברטון 1:5 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
משחקי השבת בליגה האנגלית ננעלו בהצגת ענק של התותחנים. פייר אמריק אובמיאנג שנרכש מדורטמונד ערך הופעת בכורה, אחרי שלא התאמן שלשום בעקבות וירוס, אבל ספק מעמדת נבדל הקפיץ בדקה ה-37 את הראשון שלו במדי התותחנים.

עוד קודם לכן, ארון ראמזי כבש ראשון בדקה השישית, לורן קוסיילני הכפיל מבישול של חברו להגנה שקורדאן מוסטפי וכבר בדקה ה-19 זה היה 0:3 אחרי שראמזי בכדור חזק ששינה כיוון השלים צמד אישי. בדקה ה-74 הוולשי כבר הפך זאת לשלושער מדהים, שהמבשל היה הארמני הנריק מחיטריאן – שבישל לראמזי גם את הראשון במשחק וגם היה מי שסידר לחלוץ מגאבון את שערו הראשון. לאברטון רק צימק דומיניק קאלברט-לווין הצעיר בנגיחה בדקה ה-64. 

ארסנל מקווה שהשוער פטר צ'ך, שנתקל בניאסה נפגע, לא סובל מפציעה קשה. הוא בכל מקרה הוחלף על ידי דויד אוספינה בדקה ה-70. ארסנל נותרה במקום השישי עם 45 נקודות במאזנה, אברטון עשירית עם 31 נקודות.


אובמיאנג כבש בבכורה (AFP)

ראמזי היה הכוכב הגדול של הערב (AFP)

ברייטון – ווסטהאם 1:3
ללא תומד חמד שנותר מחוץ לסגל ועם בירם כיאל שנכנס לשבע הדקות האחרונות, השחפים השיגו ניצוחן משמעותי על הפטישים, למעשה השתוו לקבוצתו של דייויד מויס עם 27 נקודות כל אחת והתרחקו מהתחתית הבוערת. גלן מארי כבש בדקה השמינית מבישול של פסקל גרוס שהשאיר אותו באחד על אחד מול אדריאן, חאבייר הרננדס איזן בדקה ה-30 מבישול של ז'ואאו מריו וחוסה איסקיירדו (59) בשער יפהפה ממרחק וגרוס בעצמו (75) קבעו 1:3 משכנע ומשמעותי.


תוצאות נוספות

בורנמות' 2 (ג'ושוע קינג 70, ליס מוסה 79) – סטוק 1 (שרדאן שאקירי 5)

לסטר סיטי 1 (ג'יימי וארדי 17) – סוונזי 1 (פדריקו פרננדס 53)

ווסט ברומיץ' 2 (אחמד חגאזי 4, סלומון רונדון 72) – סאות'המפטון 3 (מריו למינה 40, ג'ק סטיבנס 43, ג'יימס ווארד-פראוז 55)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי