"אברמוביץ' התבלבל וחשב שגרהאם סונס הוא נהג"

רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ' | Getty

פיני זהבי, ששידך ב-2003 בין הבעלים לצ'לסי וגם דאג ששחקן העבר ומנג'ר ליברפול ילווה את האוליגרך במכוניתו, חושף תקרית מביכה מראשית דרכו של האוליגרך. וגם: הבעיות של קונטה ורוח גבית מקייליני

(גודל טקסט)

 15 שנים עברו מאז שרומן אברמוביץ', מיליארדר בן 36 שלא ממש הבין בכדורגל, רכש את צ'לסי ונעשה אחד הבעלים המשפיעים והמבינים ביותר בכדורגל העולמי. כעת, נחשפים סיפורים חדשים על השידוך. למשל, כשפיני זהבי, סוכן השחקנים הישראלי ששידך בין האוליגרך לבלוז, שלח את גרהאם סונס לקחת את אברמוביץ' מנמל התעופה של מנצ'סטר וללוות אותו למשחק בין יונייטד לריאל מדריד ברבע גמר ליגת האלופות, המיליארדר פשוט לא זיהה את שחקן העבר האגדי והמנג'ר של ליברפול.

הדברים מובאים בכתבה של אתר הכדורגל האנגלי "i news" על צ'לסי. סונס, אז מנג'ר בלקבורן, נענה לעזור לסוכן שלו ולקח את אברמוביץ' ושני חברים נוספים במרצדס עם חלונות כהים ובקושי שוחח עם האוליגרך. יונייטד ניצחה באותו משחק 3:4 ואברמוביץ' כל כך התלהב (למרות שריאל היא שעלתה לחצי הגמר לאחר שניצחה 1:3 בברנבאו) שהחליט לרכוש קבוצה אנגלית והבחירה נפלה על צ'לסי פשוט כי היא הייתה למכירה. זהבי מצוטט בכתבה עם הסיפור על סונס והפאנץ' שלו: "כשרומן קנה את צ'לסי הוא ישב בחדר האישים החשובים של המועדון, ראה את סונס באחת התמונות על הקיר בתמונה ואמר: 'הא, זהו הנהג שלקח אותי'.

אגב, כבר אז כאשר ה-BBC טען שהמיליארדר בן ה-36 לא מבין כלום בכדורגל, אברמוביץ' לא התרגש: "יש הרבה מיליארדרים צעירים ברוסיה. אנחנו מרוויחים כסף במהירות ומוציאים אותו מהר גם כן. רכשתי את צ'לסי גם בגלל הכיף".

15 שנה חלפו ואברמוביץ' השתנה. בגיל 51 הוא כבר לא ממהר לפטר מאמנים בקלות והוא יודע טוב מאוד מי זה סונס. "הוא מקיף את עצמו ביועצים שהוא סומך עליהם. הנשיא ברוס באק היה איתו מההתחלה ב-2003. הדירקטורית מרינה גרנובסקיה, שהיא 'האיש החזק' במועדון מלבדו, מנהלת מו"מ עם שחקני הרכש החלה לעבוד אצל אברמוביץ' בחברת הנפט 'סיבנפט' ב-1997. גם יוג'ין טננבאום נמצא בסטמפורד ברידג' גם מ-2003".


סונס. כיום אברמוביץ' יודע כבר מי הוא (Getty)

מצד שני אברמוביץ' לא מיהר לתת גב השבוע לאנטוניו קונטה. המאמן נמצא ביחסים מתוחים עם היועצים והמנהלים שהוזכרו קודם ומאשים את מדיניות הרכש שלהם בכך שצ'לסי לא הצליחה להגן על התואר שלה העונה. צ'לסי אמנם השקיעה 200 מיליון ליש"ט, אבל בעשרה שחקנים, שרק אחד או שניים מהם יכולים להיות שוברי שוויון. האיטלקי דרש שלושה-ארבעה שחקני חיזוק ברמה הכי גבוהה ולכן הוא מרוצה. קונטה אמנם ניצח 70 אחוז ממשחקי הטופ-6 (רק למנצ'סטר סיטי יש רקורד כזה), אבל הוא הפסיד נקודות מכריעות נגד הקטנות ווטפורד, ברנלי, ווסטהאם ובורנמות'.

לעזרתו של קונטה נחלץ ג'ורג'ו קייליני, ששיחק תחתיו ביובנטוס ובנבחרת איטליה. הבלם בן ה-33 שהוא חלק מההגנה של יובה שחזרה ליכולתה הטובה (ספגה רק שער אחד ב-15 משחקיה האחרונים שכללו גם את ברצלונה, אינטר, מילאן, רומא ונאפולי) אמר ל"דיילי מייל": "קונטה הוא כמו קצין משטרה. כשאתה מסיים להתאמן אצלו אתה לא מרגיש עייף, אתה מרגיש מת. אתה יכול לעשות את זה רק אם אתה מאמין בו. היינו איתו 40 יום בצרפת ביורו 2016 וזה היה כאילו להיכנס לעולם אחר. אתה חייב להיות בראש שלו במאה אחוז. הוא יוצר קבוצה בה כל שחקן נותן אנרגיה לשני".


קייליני. "כשאתה יורד מאימון של קונטה, אתה לא מרגיש עייף אלא מת" (Getty)

בעוד לקונטה מצפה מפגש כפול קשה בשמינית גמר ליגת האלופות מול ברצלונה, יובה של קייליני תשחק ביום שלישי הקרוב בבית נגד טוטנהאם: "אני מאוד אוהב את שני הבלמים הבלגים שלה יאן ורטונגן וטובי אלדרווירלד (שחוזר מפציעה). הם מזכירים לי את אנדראה ברצאלי, אני ולאנדרו בונוצ'י שיחקנו ביחד בהגנה. היה בינינו משהו מיוחד. הם קבוצה מצוינת והארי קיין שחקן פנטסטי. הוא השתפר מאוד מאז שהם שיחקנו נגדנו לפני שלוש שנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי