יוטון רמז שלחמד עדיף לעזוב, מוריניו הפתיע כשדיבר על באיי

תומר חמד
תומר חמד | צילום: ברייטון - האתר הרשמי

לקראת המשחק בין ברייטון למנצ'סטר יונייטד (שישי, 22:00 בספורטHD2) רמז מנג'ר השחפים, שטרם הבטיחו את הישארותם, שהישראלי לא יקבל קרדיט. "המיוחד" חשף את הסיבה לספסול הבלם והתייחס למו"מ להשארת פלאיני

(גודל טקסט)

ברייטון תארח מחר (שישי) את מנצ'סטר יונייטד במשחק הביתי האחרון שלה לעונה כשהיא עדיין לא הבטיחה את הישארותה, אבל קרובה לכך מאוד (22:00, שידור ישיר בספורט2). תומר חמד שחגג אתמול יום הולדת 31 לא ישוב לסגל, אולם בירם כיאל נמצא בתמונת ההרכב אצל השחפים שרחוקים חמש נקודות מסאות'המפטון, מדורגים במקום ה-14 כאשר במקום ה-18, המוביל לצ'מפיונשיפ, נמצאת סאות'המפטון.

המנג'ר כריס יוטון רמז לקראת המשחק שלתומר חמד כדאי לעזוב בסיום העונה, כך מעריכים באנגליה לאחר שטען כי ברייטון משחקת עם שני חלוצים ושהוא מרוצה מהשתלבותו של יורגן לוקדיה שנרכש במהלך העונה, וכמובן מגלן מארי משאר שחקני ההתקפה שזוכים לקרדיט קבוע, בעוד הישראלי כלל לא הוזכר. חמד האריך העונה את חוזהו עד קיץ 2019, אבל לא אמור לזכות להזדמנות לשפר את מספריו העונה (שני שערים ושני בישולים), קיבל דקות בפעם האחרונה בינואר ומאז נכלל בסגל פעם אחת בלבד, כשישב על הספסל 90 דקות ב-31.1 בהפסד הביתי ללסטר.

לעומת זאת, מנצ'סטר יונייטד המדורגת שנייה תהיה קרובה עד מאוד להבטיח את הסגנות אם תנצח. לשדים האדומים 77 נקודות אחרי 35 משחקים, מרחק חמש מליברפול השלישית (שעם משחק עודף) ושש מטוטנהאם הרביעית כך שהם זקוקים לארבע נקודות מתשע אפשריות. המנג'ר ז'וזה מוריניו אישר במסיבת עיתונאים שרומלו לוקאקו הפצוע נמצא בטיפולים בבלגיה לא ייכלל בסגל המשחק, אבל השאיר תקווה שהוא יהיה כשיר לגמר הגביע האנגלי נגד צ'לסי ב-19.5.


תומר חמד. המנג'ר רמז על שאין לו ברירה אלא לעזוב (Gettyimages)

מוריניו גם חשף את הסיבה (המפתיעה יש לומר) לכך שאריק באיי, הנחשב לבלם הטוב ביותר ביונייטד, לא משחק באחרונה. באיי שיחק רק משחק אחד משישה ולא נכלל בסגל ארבע פעמים מאז שהתאושש מפציעה וממחלה, לטענת מוריניו מכיוון שברצונו לתת דקות משמעותיות לשחקנים האחרים בסגל – כאלה שעשויים להשתתף במונדיאל – בעוד באיי וחוף השנהב נותרו מחוץ לתחרות. ויקטור לינדולף השבדי, למשל, פתח בשלושת משחקי הבית האחרונים, שחקן שמיעט לקבל קרדיט העונה כידוע.

"באיי לא פצוע בשבועות האחרונים, אבל הוא לא משחק במונדיאל ואם אני יכול לדחוף שחקני הגנה אחרים במקומו ולעזור להם, אעשה זאת", הבהיר מוריניו, "זו לא העבודה שלי לעזור לשחקנים שעלו למונדיאל, אבל אם אני יכול לעזור להם אז למה לא? עשיתי בחירה רגשית בקטע הזה. באיי לא בלחץ מבחינת הנושא הזה. אני מנסה להיות מנג'ר טוב לקבוצה וזה אומר שאני צריך להיות קצת קריר בהחלטות שלי, אבל אני לא. קצת אנוכי, אבל אני לא רע עד כדי כך".


אריק באיי (במרכז). מוריניו גילה רגישות על חשבונו (AFP)

"המיוחד" גם נשאל על כריס יוטון אותו יפגוש מחר על הקווים: "אני חושב שהוא עושה עבודה טובה מאוד. אני חושב שהם אפילו לא צריכים נקודות כדי להישאר, רק להבטיח זאת מתמטית. זה לא מפתיע אותי כי מהרגע הראשון הם הראו איכות ומנטליות הנדרשת להישאר בליגה".

זכייתו של דויד דה חאה כשחקן העונה של מנצ'סטר יונייטד: "זה מצוין. אין לו סיכוי לזכות בתואר כדור הזהב כשליאו מסי, רונאלדו, מסי ושוב רונאלדו זוכים. הם נותנים מעט צ'אנסים לאחרים. דה חאה היה מאוד עקבי ביכולת שלו והייתי מעדיף שיהיו עוד שחקנים שיתחרו איתו".

המו"מ להארכת החוזה של מרואן פלאיני: "הוא שחקן חשוב ואני אופטימי לגביו שהוא יישאר, כי הוא יודע שאני רוצה שיישאר וכך גם המועדון. החוזה שלו מסתיים ולכן הגורל שלו בידו. אנחנו לא יכולים לשלוט על שחקנים בדרך אחרת חוץ מחוזים".


פלאיני. מוריניו רוצה, המועדון רוצה, אבל האם הבלגי רוצה להישאר? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי