נחשפו חוזיהם של סלאח, אובמיאנג, סאנצ'ס ומחיטריאן

אלכסיס
אלכסיס | Gettyimages

"דר שפיגל" ו"פוטבול ליקס" שמו את ידם על פרטי החוזים של כוכבי מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וארסנל. החלוץ שעזב את דורטמונד קיבל 18.2 מיליון ליש"ט דמי חתימה, המצרי לעומת זאת מרוויח משמעותית פחות מכולם

(גודל טקסט)
השבועון הגרמני "דר שפיגל", בשיתוף האתר "פוטבול ליקס", יצא בגילויים חדשים על החוזים המשוגעים של שלושה שחקנים שעברו למנצ'סטר יונייטד וארסנל בינואר האחרון. מדובר באלכסיס סאנצ'ס, פייר-אמריק אובמיאנג והנריק מחיטריאן.


פייר-אמריק אובאמיאנג קיבל 18.2 מיליון ליש"ט דמי חתימה על שעזב את דורטמונד והסכים להגיע לארסנל, סכום שמתווסף לשכרו שעומד על 198 אלף ליש"ט לשבוע. הוא זכה לבונוס לויאליות של 15.15 מיליון ליש"ט נוספים שיחולקו לארבעה תשלומים עד 2021. כמו כן יש לו בונוס של 300 אלף ליש"ט אם יגיע לכיבוש 25 שערים ובישולים בעונה ו-50 אלף ליש"ט נוספים על כל משחק בו הוא פותח.


לאלכסיס סאנצ'ס שחתם במנצ'סטר יונייטד יש חוזה עם מרכיבים דומים. הוא קיבל 6.7 מיליון ליש"ט דמי חתימה, המשכורת הבסיסית של סאנצ'ס היא 20.35 מיליון ליש"ט לעונה ,אבל הוא מקבל כל משחק בו הוא פותח תוספת של 75 אלף ליש"ט וכל שנה נוספת בה משחק בקבוצה 1.1 מיליון ליש"ט דמי חתימה. כמו כן, בעונה הבאה אם יגיע למספר של 40 שערים ובישולים ביחד יכניס לכיסו עוד 2 מיליון ליש"ט. אם יונייטד תזכה בליגת האלופות תוספת של מיליון ליש"ט וחצי מיליון ליש"ט על זכייה בפרמיירליג.



עשרות מיליוני יורו מענק על חתימתו בארסנל. אובמיאנג (Gettyimages)


גם העברת הנריק מחיטריאן מיונייטד לארסנל שהייתה חלק מהעברת סאנצ'ס נראית כבינגו לסוכנו מינו ראיולה. הקשר מרוויח 144 אלף ליש"ט לשבוע בארסנל, שיעלו ל-240 אלף ליש"ט אם ארסנל תממש סעיף שמאפשר לה להאריך את חוזהו המסתיים ב-2021. הוא גם קיבל בונוס חתימה של 8.65 מיליון ליש"ט.


ולהבדיל מהמספרים שלעיל, חלוץ ליברפול מוחמד סלאח נמצא הרחק מהם – משתכר הרבה פחות. המצרי מרוויח 123 אלף ליש"ט לשבוע בליברפול, כי בכל זאת – מי האמין כשהגיע מרומא שיגיע למספרים מפלצתיים של 43 שערים. הוא קיבל בונוס של 2.5 מיליון ליש"ט אם יגיע ל-35 שערים ובישולים ביחד, מספר אליו הגיע כבר בפברואר.



סלאח. ליברפול בוודאי תשדרג לו את החוזה (AFP)


אלברו מוראטה הנחשב לאכזבה בצ'לסי קיבל חוזה מסובך. התשלום עליו בסך 57.2 מיליון ליש"ט מועבר לריאל מדריד בשלושה תשלומים. הסוכן שלו קיבל בונוס של 5.3 מיליון ליש"ט. הוא מרוויח 191 אלף ליש"ט לשבוע ובונוס של 830 אלף ליש"ט אם יתחיל חצי מכל משחקי צ'לסי בכל עונה בה הוא משחק. עוד בונוס של 880 אלף ליש"ט אם יגיע ל-25 שערים העונה. הוא כבש 15 העונה בכל המסגרות.


בחוזה של רומלו לוקאקו שעבר מאברטון למנצ'סטר יונייטד וסוכנו הוא מינו ראיולה יש הרבה מאוד סעיפים. אברטון שקיבלה עליו 75 מיליון ליש"ט תקבל עוד 5 מיליון ליש"ט אם יישאר ביונייטד מעבר ל-2022. אברטון תרוויח עוד 10 מיליון ליש"ט אם יכבוש 23 שערים בכל ארבע העונות הראשונות שלו ביונייטד. העונה כבש 26. הוא מרוויח 7.8 מיליון ליש"ט לעונה. 4.5 מיליון ליש"ט בונוס על עונה בה הוא מסיים עם 50 שערים פלוס בישולים (רף די גבוה). העונה הגיע ל-35 שערים בינתיים. כמו כן הרוויח 2.4 מיליון ליש"ט על בונוס חתימה ו-1.96 מיליון ליש"ט על שימוש בזכויות שיווק של שמו.


חוזהו של וירג'יל ואן דייק שנחתם בינואר גם הוא מלא בסעיפים. דמי ההעברה 70 מיליון ליש"ט מליברפול לסאות'המפטון. שכר שבועי של 124,658 ליש"ט, אבל הוא קיבל 6 מיליון ליש"ט בונוס חתימה, 5 מיליון ליש"ט על סעיף נאמנות ועוד 4 מיליון ליש"ט ייכנסו לחשבונו כשיגיע ל-150 משחקים במייטי רדס ואם ליברפול תסיים בין ארבע הגדולות בליגה. סעיף מיוחד ומסקרן – אם ליברפול שומרת על 22 רשתות נקיות בעונה הוא ירוויח עוד 750 אלף ליש"ט. כמו כן ירוויח 22 אלף ליש"ט על כל שער ו-20 אלף ליש"ט על כל בישול.

MAIL SPORT: That's Rich! #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/1jkjDPm7OP

— Neil Henderson (@hendopolis) 11 במאי 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי