משוגע עם קבלות: לידס התאהבה במרסלו ביילסה

מרסלו ביילסה
מרסלו ביילסה | האתר הרשמי

'אל לוקו' בסך הכל ניצח את משחק הפתיחה בצ'מפיונשיפ, אבל הוא כבר מטריף את כל אנגליה בזכות היכולת הסוחפת של שחקניו. המנג'ר דווקא ניסה להרגיע: "הקבוצה עוד צריכה לגדול ולהשתפר". יעקב זיו על הארגנטינאי

קבוצות: לידס יונייטד
(גודל טקסט)
נכון, ניצחון אחד במחזור הפתיחה בצ'מפיונשיפ ממש לא מבטיח מנצחת את כרטיס העלייה לפרמיירליג בסיום העונה, אבל הוא בכל זאת מראה שרוחות חדשות מנשבות ב"אלנד רואד", אצטדיונה הביתי של לידס שלא שיחקה 14 שנה בליגה הבכירה. במחזור הראשון ניצחה לידס 1:3 את היורדת סטוק במגרשה. אף אחד באנגליה לא היה טורח להתייחס לתוצאה אם לא מנג'ר המנצחת, מרסלו ביילסה בן ה-63, שבילה חלק מהמשחק בישיבה על צידנית הפוכה.


אף אחד מ-34,216 הצופים שהיו באיצטדיון (טוב, כמה מהם היו גם אוהדי סטוק) לא רצה לעזוב את המגרש מרוב התרגשות. לנגד עיניהם התגלה נס של ממש. לידס, עם רכש מוגבל שחלקו אפילו לא שיחק ולמעט מגן הרכש בארי דאגלס מוולבס, הקבוצה פתחה עם אותו הרכב שסיים במקום ה-13 בשנה שעברה, אך הפכה לקבוצה אחרת בתוך כמה שבועות. ב"דיילי מירור" צכתב: "אמיץ, חסר נשימה ויפהפיה. זה הכדורגל של ביילסה. ברוך בואך לאנגליה". אפקט ביילסה סחף איצטדיון שלם.


לידס אכן שיחקה במחצית הראשונה כדורגל סוחף ומהנה. ביילסה עצמו, באנגלית עילגת ועם מתורגמן, ניסה לצנן את הרוחות בסיום כשטען: "ראיתי מהפכה חיובית מאוד, אבל הקבוצה צריכה לגדול ולהשתפר כי בסיום לא שיחקנו על הקרקע. לא הנענו את הכדור כפי שרציתי ולא הצלחנו לקחת את הכדור מהיריבה".


לעומתו, פבלו הרננדס שנמצא בלידס כבר שלוש עונות אחרי קריירה שכללה שנים ארוכות בוולנסיה ואחר כך בסוונזי אמר: "ראיתם את משחק הלחץ שעשינו על סטוק? עבדנו על זה שישה שבועות בכל יום באימונים". אוהדי לידס היו בהלם וטענו: "זה המשחק הכי טוב של הקבוצה בעשור האחרון". בסך הכל ביילסה הכניס למועדון משמעת ברזל, את שיטת הכדורגל שלו אותה לימד את פפ גווארדיולה ומאוריסיו פוצ'טינו והאוהדים כבר כתבו ברשתות החברתיות: "אנחנו נראים כמו אלופת אירופה קלאסית", "הוא יעשה מהפיכה בכדורגל האנגלי", ו-"זה כמו לצפות בברצלונה של פפ". כן, כשמתלהבים גם מגזימים.



הרננדס. "ראיתם את הלחץ על סטוק? עבדנו על זה שישה שבועות" (לידס יונייטד, רשמי)


עם שחקני הרכש, זה עוד יכול להשתפר
לידס שיחקה עדיין בלי הבלם המוביל שלה פונטוס יאנסון ששיחק במונדיאל עם נבחרת שבדיה ובלי חלוץ הרכש פטריק במפורד שהגיע ממידלסברו תמורת עשרה מיליון ליש"ט והפך בכך לשחקן הרכש הכי יקר שלה מזה 17 שנה, מאז רובי פאולר שנרכש ב-2001 מליברפול ב-11 מיליון ליש"ט, אבל עדיין לידס שיחקה מדהים יחסית לסטנדרטים של קבוצה מליגת המשנה בזכות סמו סאיס הספרדי שהגיע מהואסקה בשנה שעברה ומחזיק בשליטה נפלאה בכדור.


הגדולה של ביילסה היא לאתר שחקנים שאף אחד לא ספר קודם. הוא כבר הצליח במשחק עם מתיאוש קליך ששיחק בעבר בטוונטה ההולנדית ובשנה שעברה שיחק רק ארבעה משחקים בהרכב לידס. מול סטוק הוא פתח בהרכב, כבש שער והיה אחד הבולטים במשחק.



ביילסה. מי צריך אנשים נורמליים בכדורגל? (לידס יונייטד, רשמי)


אומרים שביילסה הוא "אל לוקו" – המשוגע, בגלל שהוא בלתי צפוי. מחר הוא עלול פתאום לנטוש את הקבוצה בלי הסברים. גם הוא יודע שהדרך ארוכה מאוד ובשבת הקרובה מצפה לקבוצה משחק חוץ מול דרבי קאונטי של פרנק למפארד, אבל אפילו כדורגלן מנצ'סטר סיטי בנז'מן מנדי צייץ על "אפקט ביילסה".


באחד הראיונות האחרונים אמר מגן אלופת אנגליה: "כשביילסה הגיע למארסיי בה שיחקתי מיד הבנתי למה קוראים לו כולם 'אל לוקו'. כשהוא דיבר עם השחקנים הוא בחיים לא חייך (גם לא בשער הראשון של לידס), אבל כשהחל לדבר על טקטיקה ראית את הטירוף ואת התשוקה. ראית שהוא חי עבור הכדורגל. אחד החברים בקבוצה אמר לי 'תשמע הוא קצת לא נורמלי', אז אמרתי לו 'מי צריך אנשים נורמליים בכדורגל?'. האם ההתחלה הטובה מבטיחה המשכיות? כוכב העבר של לידס, אדי גריי, אמר: "עכשיו אף אחד מהשחקנים לא יתלונן שהם צריכים להתאמן שלוש פעמים ביום".


Reading the comments Bielsa effect #ElLocohttps://t.co/VKDqPqJWfR

— Benjamin Mendy ⭐️⭐️ (@benmendy23) August 5, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי