אוהב מתפרצות, תוקף מהאגפים ומשתדל לקדם את מספרי 10

אונאי אמרי עם ארסן ונגר
אונאי אמרי עם ארסן ונגר | AFP

אמרי אומנם מדבר כמו פפ, אבל סגנון המשחק שלו פרקטי בהרבה. שנתיים אחרי שהכריז שהוא מקנא בארסן ונגר על הסבלנות שקיבל בארסנל, הבאסקי יפתח היום עידן חדש באמירויות מול מנצ'סטר סיטי (ב-18:00, ישיר בספורט1)

(גודל טקסט)

"אני רוצה שכל שחקן יידע ליצור דברים ויידע את מה לחפש. כשאנחנו בלי הכדור אני רוצה לראות אמביציה מטורפת להחזיר אותו אלינו כמה שיותר מהר. אני רוצה שהשחקנים יראו התלהבות לא רק במשחקים אלא בכל אימון. אני רוצה לראות שחקנים מלאי אנרגיה, כאלה שנמצאים בתנועה כשהם עם ובלי הכדור. עם האנרגיה שלהם ושל והאוהדים נוכל לתת הופעת פתיחה גדולה נגד קבוצה גדולה". עד כאן החלום.

22 שנים עברו מאז שארסן ונגר הגיע לצפון לונדון והפך את ארסנל מקבוצה משעממת ומקצוענית למחצה לאחת הקבוצות הכי מפחידות באירופה – ואז החזיר אותה בהדרגה להיות בלתי רלוונטית אפילו בצמרת האנגלית. הערב (18:00, שידור ישיר בספורט1) ייפתח באצטדיון האמירויות עידן חדש תחת המנג'ר אוניי אמרי, שמתקשה עדיין להשלים משפט באנגלית, אבל נשמע מספיק נחוש בהצהרות שניפק לקראת העונה שבפתח. אם ארסנל תיראה כמו שהמנג'ר שלה הצהיר עם היציאה למסע משחקי ההכנה לפני שלושה שבועות, לפפ גווארדיולה ומנצ'סטר סיטי צפויה פתיחה קשה במיוחד במסע השמירה על הכתר האנגלי.

אז האם סגנון הכדורגל שאוהדי ארסנל יכולים לצפות לו הוא ניסיון לשכפל את הטיקי-טאקה של פפ? לא בטוח. "אמרי הוא סוג של שילוב בין גווארדיולה לבניטס", אמר שוער ולנסיה לשעבר ססאר סאנצ'ס, "האוהדים לא הולכים לראות החזקת כדור לשם החזקת כדור, אלא לקבל סגנון משחק שבאנגליה בדרך כלל מתחברים אליו: משחקים פתוחים עם הרבה אגרסיביות". הבלם ניקו פארחה, ששיחק תחת אמרי בסביליה וגם בספרטק מוסקבה, בטוח שהמאמן "לא יוכל לחיות עם הגנה שסופגת הרבה כמו זו של ארסנל. הוא אוהב את הקבוצות שלו מסודרות, ולמרות שהוא נוטה להעדיף מתפרצות על החזקת כדור, אוהדי ארסנל לא יקבלו כדורגל הגנתי אלא משחק לחץ, במיוחד במשחקי הבית".


"אוהדי ארסנל לא יקבלו כדורגל הגנתי" (צילום: האתר הרשמי של התותחנים)

שחקנים אחרים מעידים על המאמן הבאסקי כאחד שפילוסופיית הכדורגל שלו חשובה לו יותר מאשר מערך מסוים, מדגישים שהוא נוהג לטפח את הקשרים היצירתיים (מספרי 10) שלו, ויורי ברצ'יצ'ה, שהוחתם על ידי אמרי בשנה שעברה בפ.ס.ז', אף הדגיש את החשיבות שהוא מקדיש למשחק האגפים ("הקטור ביירין ונאצ'ו מונראל ירוויחו מההגעה שלו").

אז האם פטר צ'ך יישאר השוער הראשון או שכבר הערב יקבל ברנד לנו את ההזדמנות לערוך הופעת בכורה בשער של ארסנל? האם לוקאס טוריירה, שהגיע לייצב את מרכז השדה של התותחנים, יצליח להתמודד עם הקישור הכי מאיים באירופה? האם האוהדים יקבלו שחזור של התבוסה 3:0 במשחק המקביל בעונה שעברה או שדבר חדש מתחיל הערב באצטדיון האמירויות?

"הייתי בפגישות עם מאמנים וראיתי את ונגר בחמש העונות האחרונות", אמר אמרי לפני שנתיים, כשהוביל את פ.ס.ז' למשחק ליגת האלופות מול ארסנל בשלב הבתים אחרי שפתחה בצליעה את העונה בליגה הצרפתית (ובסופו של דבר גם איבדה את האליפות), "אני בן 44, די צעיר ועדיין משתדל ללמוד כמה שניתן. אני בהחלט מקנא ורוכש הרבה כבוד לאורך הזמן שניתן לו. אחרי אלכס פרגוסון אין כמעט דברים כאלה בעולם. הלוואי ויום אחד אהיה בסיטואציה של ונגר". שנתיים אחר כך ועל אותו כיסא באצטדיון, הדרך לקבלת קביעות בצפון לונדון מתחילה הערב.


אמרי ו-ונגר. עידן חדש בארסנל (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי