צפו: צ'לסי גברה 2:3 על ארסנל בדרבי ועלתה למקום הראשון

שחקני צ'לסי חוגגים
שחקני צ'לסי חוגגים | AFP

אלונסו (81) נתן לסארי ניצחון שני ברציפות אחרי ששני שערים מהירים של מחיטריאן (37) ואיובי (41), שבישלו אחד לשני, מחקו יתרון מרגלי פדרו (9) ומוראטה (20). במקביל, פתיחת עונה רעה לאמרי עם שני הפסדים

(גודל טקסט)

מאוריציו סארי יכול לחייך. הרבה תהיות עלו סביב מינויו של האיטלקי למאמן צ'לסי, והיו הרבה ששאלו איך הוא יתמודד עם הלחץ של הפרמיירליג. ובכן, אולי מוקדם מדי לקבוע, אבל את טבילת האש הוא עבר עם ניצחון שני בשני משחקים אחרי 2:3 נהדר על ארסנל.

בצד השני, לעומת זאת, יש הרבה על מה לעבוד. בדיוק כפי שצ'לסי פתחה עונה עם 6 נקודות מ-6 אפשריות, ארסנל כרגע עומדת על 0. אוהדי התותחנים אמנם קראו לארסן ונגר להתפטר במהלך התקופה האחרונה שלו על הקווים, אבל איתו הם לפחות לא פתחו את העונה עם שני הפסדים. אם כי, למען ההגינות כלפי אמרי, הגרלת המשחקים לא ממש האירה לו פנים. סיטי במחזור הראשון וצ'לסי במחזור השני? מעצבן. לפחות בשבוע הבא מחכה לו משחק ביתי נגד ווסטהאם, שאמור להיות קל יותר. אם הוא לא ינצח גם שם, אפשר להתחיל להעביר ביקורת.

כי זה לא שארסנל נראו רע. למרות פתיחה מהוססת, שאיפשרה לפדרו להבקיע כבר בדקה התשיעית מבישול של מרקוס אלונסו ולאלברו מוראטה להכפיל בדקה ה-20, התותחנים הראו שהם לא מפחדים והחל מאותה נקודה השתלטו על המשחק. בדקה ה-37 הלחץ הראה פירות, עם שער נפלא של מחיטריאן אחרי התקפה טובה, וארבע דקות לאחר מכן הארמני בישל לאיוובי את שער השוויון. במחצית השנייה ארסנל אפילו היתה קרובה יותר לעלות ליתרון מאשר לספוג, אבל השחקנים של אמרי לא הפסיקו להחמיץ. מי שניצל את זה היה אלונסו, שתשע דקות לפני תוספת הזמן קיבל את הכדור מהזאר לאחר פעולה נהדרת של הבלגי והכניע את צ'ך.

אנגולו קאנטה מול מתיאו גונדוזי (Gettyimages)
אנגולו קאנטה מול מתיאו גונדוזי (Gettyimages)


הרכבים

צ'לסי:
קפה, מרקוס אלונסו, דויד לואיז, אנטוניו רודיגר, ססאר אספיליקווטה, אנגולו קאנטה, ז'ורז'יניו, רוס בארקלי (מתיוא קובאצ'יץ' 60), אלברו מוראטה (אוליבייה ז'ירו 75), וויליאן (אדן הזאר (60), פדרו.


ארסנל:
פטר צ'ך, נאצ'ו מונריאל, סוקראטיס, שקודראן מוסטאפי, הקטור ביירין, גרניט ג'אקה (לוקאס טוריירה 56), מתיאו גונדוזי, אלכס איוובי (אלכסנדר לקאזט 75), הנריק מחיטריאן, מסוט אוזיל (ארון ראמזי 68), פייר אמריק אובמיאנג.

מהלך המשחק
דקה 1: השופט מרטין אטקינסון הוציא את המשחק לדרך בסטמפורד ברידג'.

דקה 9, צ'לסי עולה ל-0:1: צ'לסי פתחה טוב יותר וכצפוי, עלתה ליתרון מוקדם. חור ענק בהגנה של ארסנל נתן למרקוס אלונסו להתקדם בלי בעיה ולהעביר כדור רוחב לפדרו, שכבש בקלות.

דקה 19: איזו החמצה של אובמיאנג! החלוץ קיבל כדור נפלא מביירין אבל בעט חזק מדי וגבוה מדי.

מוראטה חוגג את השער השני. לא כבש מאז אפריל (AFP)
מוראטה חוגג את השער השני. לא כבש מאז אפריל (AFP)

דקה 20, 0:2: וכדי להעניש, אלברו מוראטה יצא למתפרצת-יחיד והכניע את פטר צ'ך.

דקה 37, 1:2: ארסנל התחילו לתקוף אחרי השער השני שספגו, ובאותה מידה צ'לסי נעלמה. הכדור הגיע למחיטריאן מאיוובי אחרי התקפה נהדרת, והקשר בעט מחוץ לרחבה כדור שטוח שחדר לרשת.

דקה 41, 2:2: ארסנל חוזרת למשחק! מחיטריאן היה פנוי לחלוטין בצד ימין, הגביה את הכדור פנימה וואיוובי שבישל לו את השער הקודם היה שם כדי לכבוש בנגיעה.

שחקני ארסנל חוגגים שוויון מהיר (AFP)
שחקני ארסנל חוגגים שוויון מהיר (AFP)

דקה 44: שורה של החמצות מזעזעות מצד שחקני ארסנל. מחיטריאן, אובמיאנג וג'אקה בעטו מעל השער או לידו. הגנת צ'לסי, לעומת זאת, לא קיימת.

דקה 57: צ'לסי חזרה לעצמה במחצית השנייה. רוס בארקלי הגיע להזדמנות אחרי מהלך מצוין ובעט, אבל פטר צ'ך השתטח בזמן.

דקה 81, צ'לסי עולה ל-2:3: דווקא בדקות טובות של ארסנל, התקפה מצוינת של צ'לסי הובילה את הכדור להזאר, שפרץ מצד ימין ומסר פנימה למרקוס אלונסו. מבשל השער הראשון כבש בנגיעה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי