דיווח: בעלי ליברפול סירבו להצעה של שני מיליארד ליש"ט מאבו דאבי

יורגן קלופ עם שחקני ליברפול
יורגן קלופ עם שחקני ליברפול | Gettyimages

התקשורת האנגלית טוענת ששייח' חאלד בין זייד אל נהיאן, בן דודו של בעלי מנצ'סטר סיטי, הציע לרכוש את הקבוצה מחברת פנוויי האמריקאית תמורת סכום אסטרונומי. הקבוצה נרכשה ב-2010 תמורת 280 מיליון ליש"ט

(גודל טקסט)
בעיתון "דיילי מייל" פורסם הבוקר (שישי) כי הבעלים האמריקאים של ליברפול, חברת פנוויי, סירבה להצעה של אחד האנשים העשירים בעולם מאבו דאבי לרכוש אותה ב-2 מיליארד ליש"ט – סכום שהיה מהווה שיא עולמי ברכישת קבוצת כדורגל. השייח' חאלד בין זייד אל נהיאן, החבר במשפחה המלכותית של אבו דאבי ומשמש גם כמושל שלה, הציע בסוף 2017 ותחילת 2018 לרכוש את ליברפול. נהיאן הוא בן דודו של בעלי מנצ'סטר סיטי שייח' מנסור, ולמרות שהוא מחזיק בהון כלכלי קטן יותר מהבעלים של אלופת אנגליה הוא אחד האנשים המצליחים ביותר במפרץ הפרסי מבחינה כלכלית.


על פי הפרסום, מידחת קידווי, מנהל החברות של נהיאן, נפגש עם יו"ר ליברפול טום וורנר בניו יורק לדון בהצעה. אלא שבפגישה עם ראשי החברה ג'ון הנרי ומייקל גורדון הם הודיעו שאין ברצונם למכור את הקבוצה.


לעיתון הגיעו מסמכים באשר להצעה של אנשי אבו דאבי לרכוש את ליברפול יחד עם משקיע קטן יותר מסין. אגב, מנצ'סטר יונייטד הרשומה בבורסה בני ויורק מוערכת בכ-3.1 מיליארד ליש"ט. ההצלחה של ליברפול שהגיעה לגמר האלופות והרכישות של וירג'יל ואן דייק ואליסון ב-150 מיליון ליש"ט העלו את מחירה והיא מוערכת ב-1.8 מיליארד ליש"ט.


MAIL SPORT: £2bn bid for Kop #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/OCNGmdoByh

— Neil Henderson (@hendopolis) 23 באוגוסט 2018


בליברפול הגיבו על הידיעה ואמרו שאכן היו שיחות כאלה, אבל הן לא הגיעו להסכם והקבוצה נשארת אצל קבוצת פנוויי והיא לא למכירה. האמריקאים יכלו להרוויח 1.3 מיליארד ליש"ט על מכירת הקבוצה אחרי שרכשו אותה ב-280 מיליון ליש"ט בלבד ב-2010. סיטי נרכשה שנתיים לפני כן ב-210 מיליון ליש"ט. כסף קטן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי