דיווח באנגליה: רומן אברמוביץ' החליט למכור את צ'לסי

רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ' | Gettyimages

ב"סאנדיי טיימס" טוענים שהמיליארדר, שיחסיו עם ממשלת בריטניה התדרדרו בחודשים האחרונים, מוכן להעביר את הבעלות על הבלוז תמורת סכום שיא של שני מיליארד ליש"ט אחרי 15 שנה בהן החזיק במועדון

(גודל טקסט)
ב"סאנדיי טיימס" מדווחים הבוקר (ראשון) שרומן אברמוביץ' החליט למכור את צ'לסי. זו מכה קשה לאוהדי הקבוצה, שראו את הבעלים והאוליגרך הרוסי משקיע במועדון מאות מיליון של ליש"ט מאז רכש את הקבוצה. לפי העיתון הוא דורש שני מיליארד ליש"ט, בדיוק הסכום שהציעו משקיעים מאבו דאבי השנה לרכישת ליברפול.


לפי הדיווח, אברמוביץ' שכר את אותה חברת השקעות מארה"ב שסייעה לאנשי אבו דאבי למכור 13 אחוז ממניות מנצ'סטר סיטי למשקיעים מסין ב-2015. באותה עסקה הבנק טען שהשווי של סיטי הוא 1.9 מיליארד ליש"ט. אברמוביץ' דחה לפי דיווחים קודמים הצעה של איש העסקים האנגלי ג'ים רטקליף לרכוש את צ'לסי ודרש סכום גבוה יותר מהבעלים של חברת "כימיקלים" הבריטית, שהציע 2 מיליארד ליש"ט.


אברמוביץ' החזיק בצ'לסי 15 שנה אחרי שאיש העסקים פיני זהבי שידך בינו לבין הבעלים הקודם קן בייטס. הצעה נוספת שאברמוביץ' קיבל היתה מחברה אמריקאית, שהיתה מעוניינת לרכוש חלק קטן של הקבוצה. ההחלטה של האוליגרך היהודי נובעת כנראה מהעובדה שממשלת בריטניה סירבה לתת לו דרכון חדש בגלל יחסיו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הוא קיבל באחרונה אזרחות ישראלית.


Here's the full article in the Sunday Times about Abramovich selling the club, says the asking price is over 2bn and has already rejected a bid from Britain's richest man. pic.twitter.com/YtMkE5K125

— (@FlicksLikeEden) August 25, 2018


ההחלטה של אברמוביץ' פוגעת גם בתכנון האצטדיון החדש שנועד להיבנות, בעל קיבולת של 60,000 מושבים, בעלות של 500 מיליון ליש"ט. הקיץ צ'לסי גם שינתה את מדיניות הרכש שלה ולא השקיעה כמו כל קיץ ברכש. המסקנה של "טיימס" היא שאברמוביץ' אכן החליט להעביר את צ'לסי לקבוצת משקיעים רצינית יותר. לפי העיתון, נראה שהמחיר שאברמוביץ' מבקש לא ירתיע משקיעים בעיקר מהמפרץ הפרסי, ארה"ב או סין.


רכישת הקבוצה בסכום הזה תהווה שיא עולמי חדש. מנצ'סטר יונייטד נרכשה על ידי הגלייזרים ב-790 מיליון ליש"ט ב-2006 וליברפול נרכשה על ידי חברת פנווי מארה"ב ב-280 מיליון ליש"ט בלבד.


חלק מאוהדי צ'לסי ומקורבים למועדון הכחישו ברשתות את הידיעה וטענו שאם אברמוביץ' היה רוצה למכור את המועדון היה מוכר את הנכסים הכי גדולים שלו ובהם אדן הזאר, אבל לא הכחישו שהוא איבד עניין ברצון לדחוף את צ'לסי להישגים בגלל היחס של ממשלת בריטניה כלפיו. גם סיימון ג'ונסון, כתב "סטאנדרד איבנינג ניוז", צייץ ששוחח עם אנשי צ'לסי ושהם מכחישים שהקבוצה תועמד למכירה ושיש לאברמוביץ' כוונות למכור אותה.

Just a brief visit from my hiatus..in light of fresh stories suggesting #Abramovich could sell #cfc, been assured that is not the case. Club is not for sale/Abramovich not interested in selling.

— Simon Johnson (@sjstandardsport) 25 באוגוסט 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי