סלבישה יוקאנוביץ': "השאיפה שלנו היא לשחק כמו סיטי"

סלבישה יוקאנוביץ'
סלבישה יוקאנוביץ' | Gettyimages

מנג'ר פולהאם ומאמן מכבי ת"א בעבר מתכונן למשחק נגד האלופה (17:00, ספורט2): "כולם מכירים את היכולות שלה". ליברפול תצא לוומבלי למפגש רותח מול טוטנהאם (14:30, ספורט1), יונייטד מול ווטפורד המפתיעה

(גודל טקסט)

 עם כל הכבוד לליגת האומות, מחר (שבת) תחזור הפרמיירליג עם מספר משחקים מסקרנים שהלוהט מכולם הוא המפגש בין טוטנהאם לליברפול באיצטדיון וומבלי. בנוסף, צ'לסי לא צפויה להתקשות מול קארדיף, סיטי תארח את פולהאם ו-ווטפורד תנסה להמשיך להדהים את הליגה כשתפגוש את מנצ'סטר יונייטד הלא יציבה.


טוטנהאם – ליברפול (14:30, שידור ישיר בספורט1)
במפגש בשנה שעברה בין הקבוצות בוומבלי, זה הסתיים בניצחון 1:4 של התרנגולים. בכושר בנוכחי של ליברפול, קשה להאמין שהתוצאה תחזור על עצמה. האדומים עם עם מאה אחוזי הצלחה בליגה, וטוטנהאם מצדה תנסה לחזור למסלול הניצחונות אחרי ההפסד לווטפורד במחזור הקודם. בנוסף, טוטנהאם תחסר את דלה עלי והוגו לוריס הפצועים, אך תקבל חיזוק משמעותי בדמותו של היונג-מין סון שחוזר לסגל אחרי ששיחק עם דרום קוריאה במשחקי אסיה וזכה במדלית הזהב. בליברפול כולם כשירים חוץ מאדם לאלנה והבלם דיאן לוברן.

מאמן הקבוצה מאוריסיו פוצ'טינו אמר כי הוא מאמין שהארי קיין, שלא כבש בנבחרת ובמשחק נגד ווטפורד נמצא בכושר טוב למרות הכל והוא בוטח בו שהוא לא עייף מדי. "הכל תחת שליטה. אני עובד איתו כבר ארבע שנים ומכיר אותו היטב ואני לא מודאג ממצבו". פוצ'טינו אישר שהוגו לוריס הציע לוותר על תפקיד הקפטן בקבוצה בעקבות העובדה שהודה כי נהג שיכור 40 יום אחרי המונדיאל ורישיון הנהיגה שלו נשלל, אבל המנג'ר הארגנטיני הודיע שהוא נשאר בתפקיד.


לוריס בבית המשפט. ימשיך לשמש כקפטן (AFP)

בצד האורח, רוברטו פירמינו צפוי לפתוח למרות שחזר לאימונים רק ביום חמישי אחרי המשחקים של נבחרת ברזיל בארצות הברית. מאמנו יורגן קלופ אמר לקראת המשחק: "נשתמש בשחקנים שהיתה להם את ההכנה הכי ארוכה לפני העונה, למעט פירמינו שבקושי התכונן אחרי הגביע העולמי". על המשחק נגד טוטנהאם בשנה שעברה אמר: "זה היה משחק קשה כי עשינו שתי טעויות קשות שעלו לנו ביוקר. זה קרה לנו אחרי שניצחנו במריבור 0:7 ולא היינו רגילים לנצח בתוצאות כאלה ואז נגד טוטנהאם היינו חייבים לשחק אחרת לגמרי והיה קשה להסתגל". קלופ כעס על גארי נוויל שהמליץ לליברפול לוותר על ליגת האלופות כי יש להם סיכוי לזכות השנה באליפות לראשונה מאז 1990. "איך זה בדיוק יעבוד. לא נשחק בליגת האלופות?", שאל הגרמני.

התרנגולים ניצחו את ליברפול רק פעם אחת בשנה שעברה ב-11 מפגשים אחרונים בפרמיירליג. המפגשים בין הקבוצות הניבו 149 שערים מאז החלה הפרמיירליג. אם טוטנהאם תנצח, היא תצבור 12 נקודות בליגה שזה השיא שלה בפרמיירליג אחרי חמישה מחזורים. אם ליברפול תנצח פעם חמישית ברציפות זו תהיה רק הפעם השלישית שהיא עושה זאת בהיסטוריה אחרי 1978/79 ו-90/91.

מנצ'סטר סיטי – פולהאם (17:00, שידור ישיר בספורט2)
סיטי כבר לא מושלמת אחרי שאיבדה נקודות מול וולבס, אבל יש לה עוד מבחן לא קל מול עולה חדשה נוספת, פולהאם שמראה ניצוצות תחת סלבישה יוקאנוביץ'. מאמן מכבי תל אביב לשעבר שאמר: "השאיפה שלנו היא לשחק כמו סיטי שכולם מכירים מה היכולת שלה. אנחנו רוצים להחזיק בכדור ולצאת מעמדה זו להתקפות". פולהאם משחקת התקפי, מה שגם מאפשר ליריבות שלה לכבוש והעונה הובקעו עד כה במשחקיה 16 שערים. ראחים סטרלינג שעזב את נבחרת אנגליה בגלל כאבים בגבו יהיה כשיר. סיטי ניצחה את כל חמשת משחקיה האחרונים מול פולהאם בפרמיירליג כשב-20 משחקיה האחרונים של הקבוצה מול סיטי היא לא שמרה על רשת נקייה נגד האלופה.

צ'לסי – קארדיף סיטי (17:00, חגיגה אנגלית בספורט1)
מאוריציו סארי קיבל יריבה נוחה כדי לרשום ניצחון חמישי מתחילת העונה ולשמור על מאה אחוז הצלחה. קארדיף תתקשה לנצח בסטמפורד ברידג' והיא אחת מהמועמדות להילחם נגד הירידה. קארדיף עוד לא רשמה ניצחון העונה וקשה להאמין שלא תעשה זאת בלונדון.

מנג'ר צ'לסי דיבר לקראת המשחק הביתי על נושאים שונים ובין היתר על עמדת הקפטן: "אני צופה משחק קשה כי אחרי פגרת הנבחרות תמיד קשה לחזור מבחינה מנטלית. אנחנו עדיין צריכים להשתפר בהגנה. עוד לא החלטתי מי יהיה הקפטן, אבל יש לי כבר כיוון. אני צריך לדבר על כך עם ססאר אספיליקווטה שהוא הקפטן הזמני".


סארי. רוצה לשפר את המשחק ההגנה (gettyimages)

וטפורד – מנצ'סטר יונייטד (19:30, שידור ישיר בספורט1)
משחק מסקרן בין הפתעת העונה עד כה למנצ'סטר יונייטד המקרטעת. ווטפורד עם ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים ובמחזור האחרון היא גברה 1:2 על טוטנהאם. ניצחון נוסף על השדים האדומים יקנה לצרעות את פתיחת העונה הטובה בתולדותיהם. ז'וזה מוריניו מצידו המשיך להתעסק בעיתונאים ותקף אותם על כך שלטענתו הם מסכסכים בינו לבין שחקנו מרכוס ראשפורד. לטענתו התלונות של הפרשנים שראשפורד לא משחק מספיק אינה תואמת את המציאות: "כמה מהאנשים שכולכם מכירים יש הם משכורות כפולות. הם עובדים למען המועדונים והם לא עצמאיים. הם מפנים את הדברים לכיוון הרצוי להם. זה דבר אנושי, לא אתי, אבל אני מקבל אותו, אבל יש כאלה שקמים בבוקר ודבר הראשון שהם חושבים עליו זה ז'וזה מוריניו ומנצ'סטר יונייטד.

המנג'ר המשיך: "אני פשוט מרחם עליהם. לדעתי יש נושאים הרבה יותר מרגשים לחשוב עליהם בבוקר מאשר מוריניו וכדורגל. בטח יהיו פרשנים שימתחו עלי ביקורת שלא שיתפתי את ראשפורד נגד ווטפורד, למרות שהוא מורחק לשלושה משחקים. לאחדים מהם יש בעיות עם שקרים בלתי נשלטים. ביום ראשון הם יגידו למה לא שיתפתי אותו – אז תזכירו להם שהוא מורחק".

מוריניו, כהרגלו בתקופה האחרונה, הגיע למסיבת העיתונאים עם סטטיסטיקה שמוכיחה כי הוא צודק ואמר: "בעונת 16/17 ראשפורד שיחק 32 משחקי פרמיירליג, 11 בליגה האירופית, שלושה בגביע ושישה בגביע הליגה וגביע הקהילה. בעונה שעברה שיחק 35 משחקי פרמיירליג, שמונה באלופות, חמש בגביע האנגלי. בשנתיים הוא שיחק אצלי 105 פעמים, 5774 דקות, 63.7 משחקים של 90 דקות אם אתם עושים ממוצע. אנשים שמדברים על מספרים שלו יש להם בעיה".

לגבי המשחק עצמו, יונייטד כאמור תחסר את ראשפורד המורחק וגם לוק שואו מתאושש מזעזוע מוח והוא בספק. מרואן פלאיני יעבור מבחן כשירות. ווטפורד ניצחה רק פעם אחת את יונייטד בפרמיירליג ב-10 משחקים. בווטפורד פורסם השבוע כי המנג'ר חבי גרסיה מחזיק את השחקנים ביד ברזל וקונס אותם במאה ליש"ט על דקת איחור. הצרעות יפתחו כנראה באותו הרכב כמו נגד טוטנהאם.


מוריניו. כרגיל תוקף את העיתונאים (gettyimages)

משחקים נוספים:
בורנמות' – לסטר (17:00)
האדרספילד – קריסטל פלאאס (17:00)
ניוקאסל – ארסנל (17:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי