קלופ: "ההישג מפתיע אותי, השחקנים הופיעו בכל משחק"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Gettyimages

מאמן ליברפול התרגש מהניצחון השביעי העונה בכל המסגרות שהשיג את פתיחת העונה הטובה בהיסטוריה: "הגיע לנו לנצח בכל המשחקים" והסביר את החילוף של שאקירי שהיה מעורב בשערים: "הוא בחור פנטסטי שהבין את ההחלטה"

(גודל טקסט)
אחרי 28 שנים ללא תואר אליפות, רף האופטימיות בקרב אוהדי ליברפול ממשיך לעלות משבוע לשבוע. אתמול (שבת) רשמו המירסיסייד את ניצחונם השישי ברציפות ב-0:3 הביתי על סאות'המפטון ורשמו היסטוריה עם פתיחת העונה הטובה בהיסטוריה שלהם, אחרי שבע נצחונות בכל המסגרות כולל ה-2:3 האדיר על פאריס סן ז'רמן בליגת האלופות, כשהם משווים את פתיחת העונה הטובה ביותר שלהם בליגה.


הפעמיים הקודמות שזה קרה, היו בעונת 78/79, אז גם זכו האדומים בתואר האליפות בהפרש של שמונה נקודות מנוטינגהם השנייה וב-90/91 תחת קני דאגליש שעזב באמצע העונה, הפסידו את האליפות לארסנל במחזור האחרון.


בתקשורת האנגלית החמיאו לקבוצה. ב"מייל און סאדיי" נכתב הבוקר: "שישה נצחונות משישה משחקים ראשונים העונה עדיין לא מביאים אליפות, אבל זה מאזן לא רע". גם שחקן העבר גראהם סונס ששיחק עם ליברפול 359 משחקים אמר ל"סאנדיי מירור": "זו ללא ספק העונה בה יש לליברפול את הצ'אנס הכי גדול לזכות באליפות לראשונה אחרי 28 שנה. יש להם חבורה בריאה של שחקנים ועומק איכותי. אין להם חולשות וזה עניין של זמן עד שיזכו בתואר כלשהו".


אחד האחראים הבכירים על פתיחת העונה הנהדרת הוא ללא ספק יורגן קלופ, שרשם את המשחק ה-600 שלו כמאמן בכל הקבוצות ומשחק 18 בלי הפסד באנפילד ב-17 החודשים האחרונים. עוד נתון מטורף, שמצביע על היציבות ההגנתית של הקבוצה, הוא העובדה שליברפול לא ספגה שער ליגה באנפילד מאז פברואר 18'. קלופ אמר לאחר המשחק: "בעבר הפסדתי שבעה משחקים רצופים וזה הרגיש אחרת, אבל אז ניצחתי את השמיני 0:5 וזה היה מגניב. ההישג שלנו מפתיע אותי, אבל בכל אחד מהמשחקים שניצחנו גם הגיע לנו לנצח. בכל משחק היה לנו אתגר אחר, יריבה אחרת וסגנון משחק אחר וניצחנו את כולם. הבחורים היו שם בכל מצב, בכל משחק".


Seven straight wins to start the season sets a new club record. https://t.co/wZI6kQfmkW

— Liverpool FC (@LFC) September 22, 2018


על הפציעה של וירג'יל ואן דייק שנטש במחצית השנייה לאחר שחש כאבים בצלע אמר הגרמני: "הוא החמיר את הפציעה שהיתה לו נגד פ.ס.ז'. זה לא נעים, אבל זה לא משהו רציני למרות שהוא אמר שהוא לא יכול לבעוט יותר וזה אומר ירידה ב-60 אחוז ביכולת שלו".


קלופ גם הפתיע כשהחליף במחצית את ג'רדאן שאקירי שהיה מעורב בשני שערים במחצית הראשונה והסביר שביקש סליחה משאקירי בחדר ההלבשה: "אמרתי לשאק שמעולם לא החלפתי שחקן שהצטיין כל כך בלי שהיה פצוע, אבל רציתי לשלוט במשחק ולחזור לפורמט הרגיל שלנו, והחילוף הוכיח את עצמו. הוא הבין את ההחלטה שלי והוא בחור פנטסטי ולא היתה בעיה. בדרך כלל אני לא מסביר לאף שחקן למה אני מחליף אותו. טוב שיש לנו אותו. ראיתם את הבעיטה החופשית שלו שהסתיימה בשער של סלאח".


דניאל סטארידג' שכבש נגד פ.ס.ז' אפילו לא שותף וגם פאביניו עדיין לא שיחק. מנג'ר סאות'המפטון, מארק יוז, רשם 12 משחקים ללא ניצחון באנפילד עם שש קבוצות שונות.



שאקירי. על אף החילוף, מחצית נהדרת שלו (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי