איפה הכסף: אלכסיס סאנצ'ס לא מספק את הסחורה ביונייטד

אלכסיס
אלכסיס | Gettyimages

הצ'יליאני שהגיע בינואר מארסנל משתכר חצי מיליון ליש"ט לשבוע במנצ'סטר, למרות שאינו מתאים לשיטת המשחק של מוריניו ולא הבקיע שער ליגה כבר חצי שנה. יעקב זיו על ההחלטה שכעת "המיוחד" צריך לקבל

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד היא קבוצה שסופגת מהלומות כל יום. היא מרוחקת שמונה נקודות מהמובילה ליברפול, הודחה מגביע הליגה, עסוקה כל יום בעימות ההולך ומסלים בין ז'וזה מוריניו לפול פוגבה וסופרת כנראה את ימיו של המנג'ר לאחור. פרשנים חובטים ללא הרף על שיטת המשחק של מוריניו, על כך שהוא לא עומד ב-DNA של המועדון שהוא הכדורגל ההתקפי ועל כך שהוא לא מסוגל למצוא שפה משותפת עם שחקניו.

אחד מאלה שנמלטו בינתיים מכותרות ענק שליליות הוא אלכסיס סאנצ'ס. ביום ראשון האחרון הצ'יליאני חגג שמונה חודשים בדיוק מאז מנצ'סטר יונייטד הודיעה רשמית שהוא החליט לחתום אצלה והעדיף את ה"שדים האדומים" על הסיטיזנס מעבר לכביש, אבל גם לו אין סיבה לשמחה גדולה במיוחד. עם החתמת סאנצ'ס יונייטד הרגישה שהצליחה לשים את היד על שחקן ענק שהיה יכול לעלות בקלות כ-100 מיליון ליש"ט, אבל בגלל שחוזהו בארסנל היה אמור להסתיים כל מה שהוא היה צריך זה לבחור את הקבוצה הנכונה מבחינתו. במבט לאחור הוא בחר את הקבוצה הכי פחות מתאימה לו.

השער האחרון שכבש סאנצ'ס היה נגד טוטנהאם בגביע האנגלי. בליגה, זה היה נגד סוונזי בסוף מרץ. מדובר גם ב-829 דקות בלי לראות את הרשת מפרפרת. אפילו הבלם הכי לא נוצץ בליגה, כריס סמולינג, כבש שלושה שערים מאז סאנצ'ס הבקיע לאחרונה. מאז כבש בינואר את השער הראשון שלו ביונייטד מו סלאח הרשית 23 שערים בהתקפת ליברפול, סאדיו מאנה 15, אדן הזאר 10 לצ'לסי וראחים סטרלינג שמונה לסיטי.

סאנצ'ס. הבקיע פחות מכריס סמולינג (Gettyimages)
סאנצ'ס. הבקיע פחות מכריס סמולינג (Gettyimages)

כשמנצ'סטר הציגה אותו, הוא נראה בסרטון מנגן על פסנתר את המנגינה "גלורי, גלורי מנ. יונייטד". המנכ"ל אד וודוורד גילה יום לאחר מכן שהצגת סאנצ'ס הביאה ב-75 אחוז יותר כניסות לרשתות החברתיות של הקבוצה מאשר אצל פאריס סן ז'רמן ששילמה על ניימאר 198 מיליון ליש"ט (220 מיליון יורו לפ.ס.ז'). העיתון "טלגראף" כתב כי יונייטד בחרה בפסנתר עבור סאנצ'ס כי היו בטוחים שבקרוב הוא ירקיד את כל הקבוצה והאוהדים איתו, אבל התיקו 1:1 נגד וולבס הסתיים בעוד אנחות של ייאוש מהאוהדים ששאלו את עצמם מתי סאנצ'ס האמיתי יופיע.

על המגרש סאנצ'ס עוד לא מכר כלום ורחוק מהיכולת שלו בעבר באודינזה, ברצלונה וארסנל. זאת למרות שלפי פרסומים לא רשמיים הוא מרוויח את השכר הכי גבוה בפרמיירליג כיוון שיונייטד יכלה להרשות לעצמה לשלם בגדול כאשר אין דמי ההעברה. הטענות הן שאלכסיס מרוויח כ-500 אלף ליש"ט לשבוע, לפי חלוקה של שכר בסיס של 350 אלף ליש"ט ועוד בונוס "קבוע" של כ-145 אלף ליש"ט. הסכומים הללו, אגב, לא כוללים את זכויות השימוש בשמו, שעל פי "דיילי מייל" הרווח ממנו מועבר אליו ומגיע ל-100 אלף ליש"ט לשבוע.

כבר עכשיו נראה שסאנצ'ס נכנס לרשימת שחקני הרכש המאכזבים שחתמו ביונייטד אחרי עידן אלכס פרגוסון, אבל השאלה היא מי חונק את מי. הצ'יליאני שכבש 80 שערים בארסנל, או ז'וזה מוריניו והכדורגל האנטי התקפי שלו? סאנצ'ס נראה עולה לכל משחק כאילו הגיע לעוד 90 דקות של כדורגל עם עינויים. הוא לא נראה נהנה מאף רגע וגם האוהדים זעים על כסאותיהם ללא נוחות. לא רק שהוא לא כובש, אלא כל הברק שהראה במשחקו בארסנל נעלם. "נראה כאילו הוא משחק לבדו בקבוצה המשוועת למשחק קבוצתי, לוקח את הכדור בעיניים עצומות ויוצא למסלול שמסתיים ברחוב ללא מוצא", אמר סטן קולימור בטור שלו ב"דיילי מירור". "אם הייתי מוריניו הייתי מוריד את סאנצ'ס לספסל ומוכר אותו. בפאריס סן ז'רמן או באיירן מינכן הוא יכול לכבוש שערים בקלות, ואולי ביובנטוס לחבור לכריסטיאנו רונאלדו. יש גם ימים בהם השחקן צריך לדפוק בדלתו של המנג'ר ולומר לו 'תקשיב, זה לא עובד. בוא ניתן לזה עוד עשרה משחקים ואם זה לא יעבוד נחשוב מה עושים'. מוריניו צריך לתת לו את המפתחות ל-10 עד 15 המשחקים הבאים ובסופן אם גם זה לא יעזור פשוט לתת לו להמשיך בקריירה שלו במקום אחר". קולימור צודק, אבל האם סאנצ'ס יוותר על המשכורת שלו ויחזור לשכר של 130 אלף ליש"ט לשבוע אותו הרוויח בארסנל? קשה להאמין.

מוריניו. מחליף את סאנצ'ס לעתים תכופות (Gettyimages)
מוריניו. מחליף את סאנצ'ס לעתים תכופות (Gettyimages)

בעונה שעברה מוריניו השאיר את סאנצ'ס על כר הדשא רק בגלל שהוא היה ההחתמה האיכותית האחרונה שלו, בעוד שלמעשה הצ'יליאני כבר היה מזמן צריך להיות בחדר ההלבשה במקלחת. העונה הוא כבר מחליף אותו. מול וולבס הוא הוחלף בדקה ה-60, וזו היתה פעם שלישית שהוחלף מוקדם ברציפות כאשר בניצחון על יאנג בויז בליגת האלופות 0:3 הוא כלל לא שותף.

כמו פול פוגבה, גם סאנצ'ס לא מראה יכולת דומה לזו בנבחרת או בקבוצות קודמות. ההבדל הוא שמוריניו נמצא בעימות מתוקשר עם פוגבה. ייתכן שאם הצרפתי יעזוב יעבור מוריניו לקורבן הבא מצ'ילה. סאנצ'ס ללא ספק לא ממצה את היכולת שלו בקבוצה ואין לו תירוצים של עייפות אחרי הקיץ, בו בילה חופשה ארוכה מכיוון שצ'ילה לא השתתפה כלל במונדיאל. אפילו ממשחק הידידות האחרון של צ'ילה נגד דרום קוריאה הוא נעדר לבקשת צ'ילה כשטען שהוא עייף. סאנצ'ס כבר משחק ארבע שנים בפרמיירליג והוא היה אמור להיות השחקן שיוסיף ליונייטד הרבה ברק וצבע, אבל לא ברור האם זה אפשרי היום בשיטת המשחק של השדים האדומים. לצערו של סאנצ'ס, מוריניו משחק עם חלוץ אחד שבדרך כלל עונה לשם רומלו לוקאקו. גם באגף שמאל האהוב עליו יש לו תחרות עם מרכוס ראשפורד ואנטוני מרסיאל, שמראים יכולת טובה יותר.

מסתובבות כבר שמועות לפיהן סאנצ'ס רוצה לחזור לארסנל, אבל הוא חתום עד 2022 ביונייטד שתרצה עליו כמו במקרה של פוגבה הרבה מאוד כסף. כוכב ארסנל לשעבר פול מרסון אמר ל"סקאי ספורט": "עושה רושם שסגנון המשחק של יונייטד לא מוציא את המיטב מסאנצ'ס. בארסנל סגנון המשחק שלו היה חופשי, אבל הם לא זכו באף תואר. ביונייטד יש מבנה של משחק, יש שיטה ברורה. בארסנל הכל עבר תחתיו כי הוא היה הכוכב הראשי. אצל ארסן ונגר הוא היה יכול לאבד כדור פה וכדור שם ושבוע הבא הוא היה שוב בהרכב. אצל מוריניו לטוב ולרע אין דברים כאלה. ראינו את זה עם אדן הזאר בצ'לסי. אם אתה לא חוזר למטה, בשבוע הבא אתה על הספסל.

פוגבה. מקנא בסאנצ'ס (AFP)
פוגבה. מקנא בסאנצ'ס (AFP)

לפי דיווחים, רוב השחקנים לא ממש אוהבים את העובדה שסאנצ'ס מקבל את השכר הכי גבוה אבל נותן מעט מאוד תוצרת. אחד מהם הוא פול פוגבה, שרצה להגדיל את השכר שלו. אבל כמו במקרה של פוגבה, המפתחות נמצאים אצל המיוחד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי