אליסון: "פעם אחרי טעויות כמו נגד לסטר הייתי מסתגר בחדר"

אליסון
אליסון | Gettyimages

רגע לפני קרב הצמרת שמצפה לו נגד צ'לסי הערב (19:30, ספורט1), שוער ליברפול התראיין ל"דיילי מייל": "אני בעיקר יציב מאוד. לא עושה הצלות הוליוודיות לטלוויזיה. אפסיק לקחת סיכונים"

(גודל טקסט)

אליסון לא היה זה שספג השבוע את השער האדיר מרגליו של אדן הזאר, שהוביל את צ'לסי לניצחון 1:2 והדיח את ליברפול בגביע הליגה. למרות זאת, הערב (שבת, 19:30, שידור ישיר בספורט1) צפויה משימה לא קלה לשוער הברזילאי מול הכוכב הבלגי שנמצא בכושר נהדר, כשהפסד נוסף של האדומים עלול לגרום להם לאבד את המקום הראשון בפרמיירליג. מבחינה סטטיסטית מדורג אליסון מדורג במקום השני באירופה מתחילת העונה שעברה, אז שיחק ברומא, ויחד עם משחקיו בליברפול העונה הוא רשם 21 משחקים בהם שמר על שער נקי, בדיוק כמו מארק-אנדרה טר-שטגן מברצלונה. במקום הראשון מדורג שוער אתלטיקו מדריד יאן אובלק עם 25 רשתות נקיות.

לראשונה מאז הטעות הקשה של אליסון מול לסטר כשאיבד את הכדור בגלל כדרור מיותר, התייחס השוער למה שקרה ובראיון ל"דיילי מייל" האנגלי דיבר על הקריירה שלו בליברפול, המשחק נגד צ'לסי, איך הגיע לאנפילד וגם על תג המחיר שלו: "פעם אחרי טעויות כאלה הייתי נועל את עצמי בחדר שלי ולא יוצא. היום אני כבר לא עושה את זה. התבגרתי. אני יודע להתמודד יותר טוב עם הטעויות שלי מאשר להסתגר בחדר ולא לצאת, אבל אם תסתכלו על ההיסטוריה שלי אני לא מאלה שעושים הרבה טעויות".

מדוע ליברפול רכשה אותו: "אני בעיקר יציב מאוד. המשחק שלי מבוסס על עקביות ולכן ליברפול הביאה אותי והגעתי לכאן כדי להתפתח. המשחק שלי מתבסס על הצלות קטנות. לא משהו הוליוודי. אני לא עושה הצגות למצלמות. אני עובד על משחק הרגל שלי ולכן אני לוקח לפעמים סיכונים. אני עובד על מצבים בהם אני יכול להשחיל מסירה לשחקן שדה ולהריץ את הקבוצה קדימה ברגע האחרון. זה מה שקרה בלסטר. לצערי הכדור נתקע בדשא, אחרת הייתי עושה דריבל מוצלח, אבל עכשיו אני יודע שהייתי צריך לבעוט את הכדור ליציע. אדם חכם לומד מהטעויות שלו ולצערי זו הייתה טעות שלי. לקחתי סיכונים ואפסיק לקחת אותם כי אנחנו משחקים בסגנון שונה".

על כך שהיה לזמן קצר השוער היקר בעולם אחרי שנרכש תמורת 65 מיליון ליש"ט, עד שקפה נרכש על ידי צ'לסי ב-71 מיליון ליש"ט מאתלטיק בילבאו: "אני מעריך את אלה שחושבים שזה מחיר מטורף, אבל אני חושב בעיקר על מה אני יכול לתת למועדון שהביע בי אמון. הגעתי לליברפול אחרי העונה הכי טובה שהייתה לי אי פעם ואני רוצה לשפר אותה בליברפול".


הראיון של אליסון ב"מייל" (צילום מסך)

אם דיבר עם חבריו לנבחרת ברזיל על ליברפול במהלך המונדיאל: "דיברתי עם פיליפה קוטיניו לפני גביע העולם כי ידעתי שרוצים אותי. דיברנו על הדברים הכי רגילים. איך המועדון בנוי, על הצוות בקבוצה. דיברנו גם על האמונה שיש במועדון ועל כך שיש להם הרגשה שמדובר במשפחה אחת גדולה. הוא אמר לי שאין שיש סגל מאוד שאפתן וראיתי את זה בכר הדשא כששיחקתי נגדם בשנה שעברה בליגת האלופות".

שלושת המשחקים הבאים מכריעים. צ'לסי, נאפולי בליגת האלופות ומנצ'סטר סיטי: "יש לנו הרבה איכות בקבוצה ולכן יש ציפיות גדולות מהקבוצה וממני. הפרמיירליג וליגת האלופות רק התחילו. בינתיים זה הולך טוב, אבל אנחנו רוצים לעשות דברים גדולים". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי