ניוקאסל היא קבוצה חולה – והבעלים מייק אשלי אשם במצבה הנואש

ניוקאסל
ניוקאסל | Gettyimages

המגפייז במשבר, למרות מאמנם המצוין רפא בניטס - ומדורגים בתחתית הפרמיירליג. המשחק מולם (19:30, ישיר בספורט1) הוא ההזדמנות הגדולה של ז'וזה מוריניו ומנצ'סטר יונייטד

(גודל טקסט)
אם נשארה לז'וזה מוריניו עוד טיפת אופטימיות לגבי המשך העונה במנצ'סטר יונייטד, הוא צריך להיאחז בעובדה שהוא משחק בשבת נגד ניוקאסל ורפא בניטס. המאגפייז מדורגים במקום השלישי מהסוף בפרמיירליג ועדיין לא ניצחו אף משחק העונה. הקבוצה נמצאת במשבר מתמשך ואם לא בניטס, היא כבר הייתה יורדת ליגה בשנה שעברה. אם יונייטד לא תנצח אותה, זו תהיה רעידת אדמה.


מישהו מראשי הקהילה בעיר ניוקאסל צריך לתת לבניטס את מפתח העיר, הוא מציל את קבוצתם האהובה מהתרסקות. ניוקאסל היא אחד המועדונים עם פוטנציאל האוהדים הכי גדול באנגליה, אבל הבעלים שלה, מייק אשלי, כבר עבר את כל הגבולות האפשריים ומדגים איך בעלים שרק הכסף מעניין אותו, יכול להרוס דבר יפה.


נשאלת גם השאלה איך בניטס, שנחשב עד היום לאחד המאמנים הטובים בעולם וזכה בליגת האלופות עם ליברפול, אימן בעבר את ולנסיה, אינטר, צ'לסי, נאפולי וריאל מדריד, מסכים להישאר בקבוצה שמקרטעת בתחתית הליגה. בניטס גם ירד איתה ליגה לפני שלוש שנים והחזיר אותה לפרמיירליג. ההסבר שלו היא האהבה שהוא מקבל מהאוהדים. דבר דומה היה לו בליברפול למרות התדמית של מאמן הגנתי, אבל הוא סבל מאוד כשאימן את אינטר, צ'לסי, נאפולי בחלק מהזמן ובוודאי בריאל מדריד. מי אם לא בניטס מעריך אוהדים ששרים משחק שלם את שמו ומודים לו כל יום על כך שהוא נשאר בספינה החצי טובעת. אהבה של אוהדים היא דבר שמנג'רים ניזונים ממנו לא פחות משחקנים, כדי להישאר בחיים בג'ונגל ששמו כדורגל.



בניטס. גם לו יש גבולות (AFP)


עם זאת, גם לבניטס יש  גבולות. אשלי, הבעלים של חברת מוצרי הספורט "ספורט דיירקט", עושה כסף על חשבון ניוקאסל. הוא רוכש שחקנים בכסף קטן, מוכר במיליונים ולא מחזיר אותם לקופת המועדון להשקעה. כבר כמה חודשים מחכים בניוקאסל לראות את הקבוצה נמכרת ויוצאת לדרך חדשה, אבל לשווא. בניטס ומוריניו לא מאוהבים זה בזה בלשון המעטה, אבל המשאבים שקיבל המיוחד כדי להריץ את יונייטד לתארים הם עצומים ובניטס ניצב בקצה השני של הסקאלה.


למעט טוטנהאם, שלא התחזקה באף שחקן, ניוקאסל השקיעה הכי פחות ברכש הקיץ ומכרה את חלוץ נבחרת סרביה אלכסנדר מיטרוביץ' ב-27 מיליון ליש"ט כולל בונוסים לפולהאם הקיץ. הוא היה מושאל אצל הקוטג'רס בשנה שעברה והעלה אותם ליגה והעונה כבש כבר חמישה שערים, בדיוק הכמות שהמאגפיז כבשה בכל משחקיה. בניטס ביקש לרכוש כמה שחקנים אחרים בקיץ, אבל אף אחד מהם לא הגיע בגלל הקמצנות הנוראית של אשלי, שעוררה קמפיין ענק של האוהדים נגד הבעלים.


פרשן הכדורגל ובלם ליברפול, ג'יימי קארגר, קרא לבניטס לעזוב את ניוקאסל: "הוא מבזבז את הזמן שלו במועדון הזה. למאמן כמוהו אין מה לעשות במועדון שכל מה שהבעלים שלו רוצה הוא להישאר בליגה כדי להמשיך לקבל את הכסף מזכויות השידור".



מוריניו מוטרד. האם קבוצתו תתאושש בשבת? (gettyimages)


דווקא השבוע, אחרי נתק ממושך בין הצדדים, ניסו שחקני הסגל ובניטס ליישב את המחלוקות ביניהם נוכח המצב, אבל האוהדים עדיין לא מרוצים. הייתה ביקורת נגד בניטס העונה על צורת משחקו ההגנתית המוגזמת. למשל, מול צ'לסי בהפסד 2:1 הקבוצה שיחקה בונקר ישן וטוב והחזיקה בכדור רק  19%. בניטס התנצל על כך ואמר: "אני משחק עם השחקנים שיש לי".


המצב בקבוצה הלך והחמיר ואחרי שבעה משחקים היא מדורגת רק במקום ה-18, עם שתי נקודות מ-21 אפשריות. אשלי הציע במפתיע להיפגש ביום רביעי האחרון עם המנג'ר והשחקנים כדי להתפייס. אנשי הדוברות המשומנים שלו דאגו להזמין את כל כלי התקשורת לפגישה במסעדת "ריאלטו" האיטלקית בעיר, כדי להראות עד כמה הבעלים הוא איש נאור ונחמד. הכל הלך כשורה עד שכמה אוהדים הופיעו עם שלטים נגד אשלי עליהם היה כתוב "היכן הכסף?" הם התכוונו לא רק למכירתו של מיטרוביץ', אלא ליותר מעשרה שחקנים גדולים שנמכרו בשנים האחרונות והכניסו כסף גדול לקופת המועדון החל מאנדי קרול ואחרים. האוהדים התחכמו אחרי שהחזיקו שלט עליו היה כתוב באותיות דומות לאלה של "ספורט דיירקט" את הכרזה: "אשלי-אאוט.קום".



אוהדי ניוקאסל. הם הסיבה שבניטס נשאר בינתיים (gettyimages)


אשלי הגיע עד למכוניתו ואז הראה סימן וי לניצחון והצליח להרגיז עוד יותר את האוהדים. דוברו של הבעלים טען שהוא לא סימן דבר לעבר האוהדים, אבל למרות שעשה סולחה עם בניטס ואנשי צוותו וחלק מהשחקנים, מתברר שהאוהדים נעלבו עוד יותר. האפשרות שניוקאסל תימכר עדיין קיימת. אחרי הפסד הליגה האחרון מול לסטר 2:0 פורסם שאיש העסקים פיטר קניון, שהיה מנכ"ל מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי והבעלים של פורטסמות שירדה ליגה בגלל ניהול רע שלו, מנסה לאסוף בעלי עסקים שיירכשו את המועדון.  אשלי, מצדו, הגיע למשחק מול לסטר במפתיע, לראשונה מאז מאי 2017. 


הנתק של אשלי מהמועדון כל כך גדול שהוא החמיץ את ארבעת משחקי הבית של הקבוצה העונה וכמובן גם את משחקי החוץ. קניון קיבל כבר שתי הצעות מיזמים שרוצים לרכוש את המועדון ומנסה גם להתרכז ברוכשים מארה"ב, אבל כולם יודעים שיהיה קשה מאוד לקחת מאשלי את המועדון אחרי שהוא הציב שם את כל בני משפחתו בתפקידים שונים. צ'י אונורואה, חברת מועצת העיר ניוקאסל נפגשה עם אנשי הקבוצה ואמרה להם: "בעלי קבוצות צריכים לדעת שהקבוצות אינן שלהם בלבד אלא נכס של העירייה והקהילה. ניוקאסל היא לא הצעצוע היקר של הבעלים". לא ברור עד כמה האמירה הזו תעזור. 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי