יוקאנוביץ': "החשש מפיטורין זה חלק מעולמו של מאמן"

סלבישה יוקאנוביץ'
סלבישה יוקאנוביץ' | Gettyimages

פולהאם ניצחה רק פעם אחת בשבעה משחקים למרות השקעה של מעל ל-100 מיליון ליש"ט בקיץ, אבל המנג'ר לא חושש: "אמא תמיד אומרת שאם אצטרך אוכל לעבוד בבית מלון". ביום ראשון הוא מול ארסנל (14:00 בספורט1)

קבוצות: פולהאם
(גודל טקסט)
אביב סלבישה יוקאנוביץ' נמצא בלחץ לקראת המשחק מול ארסנל (ראשון, 14:00 בשידור ישיר בספורט1) בקרייבן קוטג'. מנג'ר פולהאם פוגש את התותחנים אחרי שרשמו שמונה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, בעוד העולה החדשה של אקס מכבי תל אביב השקיעה הקיץ למעלה ממאה מיליון ליש"ט ברכש ולמרות זאת ניצחה רק משחק אחד מתוך שבעה ומדורגת במקום ה-17.


בראיון ל"מירור" דיבר יוקאנוביץ' על מצבו בקבוצה בפתיחות רבה וסיפר שאמא שלו רדמילה תמיד אמרה לו כך: "אם יפטרו אותך, תמיד תוכל לעבוד במלון כי אתה דובר הרבה שפות ואין הרבה שיודעים מגוון שפות כמוך. בכל קבוצה שאני נמצא היא תמיד שואלת אותי מה המצב והיא מודאגת. החשש מפיטורין זה חלק מעולמו של מאמן. יש כאלה שאומרים שיש רק שני סוגי מאמנים. כאלה שמפטרים אותם וכאלה שעומדים להיות מפוטרים".


מצב הקבוצה: "אני לא עושה מזה טרגדיה. אמא שלי עדיין רואה את כל המשחקים ואומרת לי 'תשמע זה מסובך' ואני אומר לה 'אל תדאגי, אמצא פיתרון'. יש לי ניסיון גדול יותר מאלה שקרובים אלי. אני צריך לנהל את השחקנים ואת עצמי ואף פעם לא נכנסתי לפאניקה. יש לי 12 שחקנים חדשים ואני צריך ללמד אותם תוך כדי מלחמה על הנקודות. ממש לא מעניין אותי כמה עלה השחקן. 50 מיליון, 100 מיליון. אם יש שחקן שעלה 30 מיליון ליש"ט ויכול לעזור זה נפלא ואם יש שחקן שהגיע בחינם ומוכן לתת הכל לקבוצה אשתמש בו גם".



יוקאנוביץ'. "יש  כאלה שמפוטרים ויש כאלה שעומדים לפטר" (Gettyimages)


על ז'וזה מוריניו:
 "הוא שלח לי מסרים של עידוד. אף אחד לא תומך בנו כמוהו. זה מסיבות אישיות וכשנשחק נגדו ברור שאנסה לעשות הכל כדי לנצח אותו, אבל אני מאוד מכבד אותו. הוא זכה בכל התארים האפשריים. בימים בהם כולם נגדו, אני בעדו. יש הרבה כבוד בין המנג'רים בליגה ואני אוהב את זה". 


על יריבו הבא, מנג'ר ארסנל אונאי אמרי: "לא הכרתי אותו עדיין, אבל אני יודע עד כמה הוא מצליח. היו לו שנים גדולות בספרד והצלחה גדולה והוא בוודאי מכיר אותי כי שחקתי בלה קורוניה ולקחתי איתה אליפות. אני חושב שבספרד אני עדיין יותר מפורסם ממנו בזכות אותה אליפות. ברור שיש עלי לחץ גדול, אבל אני מנסה לתרגם כל דבר בכיוון חיובי".



בפן המקצועי לקראת המשחק, בארסנל מקווים שפייר אמריק אבומיאנג יהיה כשיר אחרי שחלה בימים האחרונים בשפעת ואילו ארון ראמזי מחכה ללידת אשתו שעשויה להתרחש בכל רגע, אולם צפוי לשחק בכל מקרה. פטר צ'ך לא יהיה בסגל בגלל מתיחה בשריר וברנד לנו יפתח בפעם הראשונה בליגה. אמרי אמר לקראת המשחק: "ללא ספק זה משחק קשה בגלל שהוא בחוץ וזה דרבי. פולהאם קנתה שחקנים טובים כמו סרי, אנגיסה, מיטרוביץ' ושורלה". 



אובמיאנג. בארסנל מקווים שהחלוץ יהיה כשיר לדרבי (Gettyimages)


בכל הנוגע לסטטיסטיקה, ההיסטוריה מראה שאין לפולהים יותר מדי סיכוי. היא ניצחה רק שלושה משחקים מ-30 האחרונים נגד ארסנל. ב-11 האחרונים היא ניצחה פעם אחת, בינואר 2012.


סאות'המפטון – צ'לסי (16:15, ישיר בספורט1)
מיד לאחר הדרבי בין פולהאם לארסנל, ייצא לדרך משחק מסקרן נוסף כאשר צ'לסי של מאוריציו סארי תתארח אצל "הקדושים". הבלוז ניצחו בקושי רב את וידי ההונגרית ביום חמישי האחרון בליגה האירופית, שער מאוחר של אלברו מוראטה הכניע את ההתמודדות ואפילו אדן הזאר נאלץ לעלות מהספסל כדי למנוע מבוכה, אבל בפרמיירליג זה סיפור אחר ואחרי שמספר כוכבים זכו למנוחה הם לא צפויים להתקשות מול קבוצה שצברה נקודה אחת בשלושת המחזורים האחרונים ובאמצע השבוע גברה על אברטון בפנדלים בדרך לשמינית גמר גביע הליגה.


סארי כאמור ביצע רוטציה רחבה בליגה האירופית, כך שמרבית שחקניו רעננים למחר ויפתחו כרגיל. פדרו שב לכשירות ואף פתח בחמישי, אולם עשוי לעלות מהספסל כמו גם מוראטה, שעל אף שער הניצחון עדיין לא זוכה לעדיפות על פני אוליבייה סז'ירו. הבשורה המעודדת מבחינת צ'לסי השבוע הייתה יכולתו של קפה, שמנע מספר מצבים מסוכנים וזכה לשבחים בסטמפורד ברידג' על יכולתו בליגה האירופית. צ'לסי מודעת לכך שתיקו בין ליברפול למנצ'סטר סיטי במשחק שייערך לאחר מכן יוביל לשוויון מוחלט בין שלושתן בצמרת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי