ז'וזה מוריניו עשוי לספוג הרחקה משני משחקים בפרמיירליג

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Gettyimages

"המיוחד" סינן קללות בפורטוגזית לעבר המצלמות מיד לאחר הניצחון הדרמטי 2:3 על ניוקאסל, ההתאחדות האנגלית חוקרת את המקרה וייתכן שתעניש. גם התנועה שביצע עם הזרת תיבחן: "זו פשוט אצבע קטנה יותר", טען המנג'ר

(גודל טקסט)
ההתאחדות האנגלית פתחה בחקירה נגד ז'וזה מוריניו בעקבות התבטאויותיו בסיום משחק הניצחון 2:3 על ניוקאסל. צופים דוברי פורטוגזית טענו שהוא צרח למצלמות "בני זונות", קללה שיועדה, ככל הנראה, לשלל המבקרים שלו ובהם פול סקולס ופרשנים אחרים.


כעת נודע כי ההתאחדות תשתמש בקוראי שפתיים, תתרגם את דבריו ולא מן הנמנע שיורחק מהמשחק נגד צ'לסי ואולי גם מהמשחק מול אברטון שייערך אחריו. ב-2011 וויין רוני, כשהיה חלוץ יונייטד, הורחק על מקרה דומה לשני משחקים.


בנוסף, ייתכן שההתאחדות גם תברר מה פש התנועה שביצע מוריניו עם הזרת – ככל הנראה אצבע משולשת שפשוט נעשתה עם האצבע הקטנה. מנג'ר יונייטד ביצע את התנועה שלוש פעמים, כולל למצלמות העיתונאים כשהיה באחד האימונים בתוך הרכב. הוא עשה את התנועה גם אחרי המשחק נגד ולנסיה בליגת האלופות כשהכוונה הייתה כנראה נגד האוהדים ששרקו בוז בסיום וגם אחרי המשחק נגד ניוקאסל.


כאשר נשאל מה פשר האצבע הקטנה אחרי המשחק אמר בצורה לא מובנת: "זו אצבע. זו אצבע קטנה יותר מהאחרות. זו אצבע". יהיה קשה להתאחדות להוכיח כי אכן מדובר בתנועה גסה, אבל הקללות של מוריניו תורגמו. יש תיאוריות שונות של קונספירציה באשר לאצבע הקטנה שייתכן שבאמצעותה הוא ניסה לשדר שמדובר ב"אנשים קטנים".


#ManchesterUnited boss Jose Mourinho risks FA sanction for pinky finger gesture… amid claims he's mocking small manhxxd..#ManUtd#PremierLeague#ManUnitedpic.twitter.com/TPiOpoXd1S

— Hot News (@Sport4Now) 8 באוקטובר 2018



בתוך כך התראיין וויין רוני ל"מירור" ואמר: "אל תאשימו את ז'וזה מוריניו". רוני המשחק בדי. סי. יונייטד ב-MLS הוסיף: "המנג'ר יכול לעשות הרבה דברים בקבוצה, אבל בסופו של דבר זה תלוי בשחקנים. מוריניו מטרה קלה עבור כולם, אבל השחקנים צריכים לתמוך בו. הם צריכים לשפר את משחקם. כשהייתי ביונייטד עם לואיס ואן חאל הייתה תופעה דומה. הוא ספג הרבה ביקורת, אבל כקפטן אמרתי לשחקנים שהם אחראיים. הקבוצה כעת צעירה עם פחות ניסיון והרבה שחקנים לא עמדו במצב ובלחץ שיש כעת".


MIRROR SPORT: Roo: Don't blame Jose #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/ve2haTJiKq

— Neil Henderson (@hendopolis) 8 באוקטובר 2018


גם מאמן נבחרת הנשים של אנגליה, פיל נוויל, שחקן יונייטד לשעבר יצא להגנתו של מוריניו ואמר: "אני חושב שמוריניו הוא עדיין דמות אותה אפשר להעריץ. מנג'רים כמוהו גם עוברים תקופות רעות. הוא זכה בכל כך הרבה תארים. הביקורת נגדו הופכת להיות אישית. אני מסכים עם ז'וזה שיש כאן קצת צייד אנשים. כולם מבקרים אותו והוא מסוג המנג'רים שיכול להוציא את הקבוצה מהמצב אליה נקלעה. יונייטד תמיד הצליחה רק כשהייתה מאוחדת. זו הייתה הנקודה החזקה שלה. תמיד כשזכינו בתארים המנהלים ירדו אלינו לחדר ההלבשה וחגגנו יחד באוטובוס בעיר. זה הכל או לא כלום. אתה לא יכול להילחם לבד את המלחמה הזאת. תמיד ביחד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי