"מוריניו הרים את מקטומיניי ואז זרק אותו מתחת לגלגלים"

סקוט מקטומיניי
סקוט מקטומיניי | Gettyimages

בתקשורת האנגלית מבקרים בחריפות את המנג'ר הפורטוגלי ("הוא נראה מפוחד מול ניוקאסל, טעות ששיחקתי איתו") על כך שערער את ביטחונו של הקשר הסקוטי, שלא צפוי לפתוח מול ישראל מחר במסגרת ליגת האומות

(גודל טקסט)
 קשר מנצ'סטר יונייטד הצעיר, סקוט מקטומיניי בן ה-21, היה אמור להיות אחד מכוכביה הגדולים של נבחרת סקוטלנד הנוכחית. הוא אף העלה את קרנו בקרב הסקוטים, אחרי שהחליט לשחק במדיה ולא בנבחרת אנגליה. אולם בתקופה האחרונה, הוא חווה ירידה חדה בכושרו וכלל לא בטוח שיקח חלק במשחק מחר (חמישי) מול נבחרת ישראל במסגרת ליגת האומות.


בעונה שעברה נחשב מקטומיניי לכוכב הבא וקיבל מחמאות ענק מז'וזה מוריניו, שאף העדיף אותו במשחקים מסויימים על פני פול פוגבה. למרות זאת, בסקוטלנד מאשימים את המנג'ר הפורטוגלי במצבו של הקשר: "הוא הרים את מקטומיניי לגובה של עשרה מטרים, אבל עכשיו זרק אותו מתחת לגלגלי האוטובוס". זו הכותרת שבחר העיתון לתת למאמר שקטל את מוריניו על היחס לסקוטי הצעיר שאפילו לא מועמד להרכב הראשון מול הכחולים לבנים. בלי קשר לכך, הוא סובל מפציעה קטנה ולא התאמן אתמול. במשחק נגד אלבניה, שותף ל-12 דקות אחרונות בניצחון סקוטלנד 0:2.


הכתב ג'ון מקגארי הדגיש כי היה זה מוריניו שהתקשר לאלכס מקליש לאחרונה וייעץ לו להשתמש במקטומיניי, מהסיבה שלסקוטלנד חסר שחקן מסוגו בקישור. מוריניו שיחק שנה שעברה עם מקטומיניי נגד סביליה בליגת האלופות ומול ליברפול בפרמיירליג. הוא החל את השנה שעברה באקדמיה של יונייטד וסיים אותה על מגרשי הפרמיירליג. "הוא גרם למקטומיניי, כמו לשחקנים אחרים בקריירה שלו, תחושה שהם ביכולת מצויינת".



מוריניו. מואשם במצבו של הסקוטי הצעיר (AFP)


אז מה השתנה? הכתב הוסיף: "בימים עברו, מוריניו היה מארגן את השורות כשהיה נכנס למשבר עם הקבוצה ומעלה את השחקנים לאוטובוס. כעת, בתקופות משבר הוא זורק שחקנים מתחת לגלגי האוטובוס. פול פוגבה, לוקו שואו, אנטוני מרסיאל, אלכסיס סאנצ'ס והרשימה ארוכה. די במפתיע, הצטרף אליהם גם מקטומיניי". העיתונאי כתב כי זה כנראה לא היה מקרה שמקטומני הוסט לעמדת הבלם השלישי שהוא לא יודע לשחק בה בהפסד 3:1 לווסטהאם.


במשחק נגד ניוקאסל, עשה זאת מוריניו שוב: "אולי זו היתה טעות שלי לשים את מקטומיניי ואת מרכוס ראשפורד במשחק מול המאגפייז כי הם צעירים ולא רגילים ללחץ הזה. מקטומני היה נפחד", קבע מוריניו לאחר מכן והוריד לשחקן הצעיר את הביטחון ביכולתו. במצב הנוכחי, יהיה קשה למקליש לשקם זאת.


נדמה שמקטומיניי הוא לא הבעיה היחידה שמעסיקה את הסקוטים. בנבחרת עדיין מופתעים מהחלטתו של לי גריפית'ס לעזוב את מחנה הנבחרת מרצונו. הכדורגלן הכחיש שעשה לייק לתמונה ברשת הטוויטר בה מאמנו אלכס מקליש חלוץ הארטס סטיבן נייסמית' כונו בשמות גנאי. "לא זוכר שלחצתי לייק על דבר כזה" אמר החלוץ. הפרשה מעוררת בסקוטלנד בלאגן ענק. נבחרת ישראל תנסה לנצל את האי שקט של הנבחרת האורחת ולהשיג נקודות ראשונות במפעל.


Why Leigh Griffiths and Alex McLeish must put social media storm behind them for the good of Scotland | @tedermeatballshttps://t.co/j7Bw8Qn3H2pic.twitter.com/N4GIQ8ndhX

— Daily Record Sport (@Record_Sport) October 10, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי