קלופ: "הבעיה היחידה במאנה היא שהוא לא רואה כמה הוא טוב"

סאדיו מאנה
סאדיו מאנה | Gettyimages

הכוכב שמרכיב לצד סלאח ופירמינו את השלישייה הקטלנית של המרסיסייד קיבל הארכת חוזה עד 2023 שהרגיעה את האוהדים. המאמן לקראת ווטפורד (17:00, ספורט2): "הרבה דברים טובים אצלנו מאשר בשנה שעברה"

(גודל טקסט)
הארכת החוזה של סאדיו מאנה בליברפול עד 2023 היא חדשות מצוינות למועדון, שניצב בפני שבוע מכריע עם משחק חוץ לא קל נגד ווטפורד בשבת (17:00, שידור ישיר בספורט2) ולאחר מכן משחק ענק מול פאריס סן ז'רמן בצרפת בליגת האלופות ביום רביעי. סאנה, שהמשא ומתן על החתימה איתו החל כבר בקיץ האחרון אחרי שמו סלאח ורוברטו פירמינו חתמו על חוזים חדשים, אמור להשלים את החתימה על החוזה עד חג המולד. אורכו של המו"מ עורר חששות אצל כמה אוהדים שתהו אם מאנה רוצה לעזוב, מכיוון שלא נחתם חוזה מוקדם יותר. הדיבורים היו שריאל מדריד רוצה אותו, אבל ההודעה הרשמית אתמול שימחה את כל החוששים. הוא ירוויח כעת 150 אלף ליש"ט לשבוע.


ההחתמה של סאנה גם מבהירה את המעמד החדש של ליברפול כקבוצה שמושכת כוכבי על ושחקנים ברמה הגבוהה ביותר. המטרה הבאה של המועדון הוא להחתים את הקשר ג'ורדן הנדרסון והמגן ג'ו גומס על חוזים חדשים ארוכי טווח. בעונה שעברה מאנה כבש 20 שערים כאשר עשרה מהם נכבשו בליגת האלופות. העונה כבש כבר שבעה שערים ב-16 משחקים. הטענה כאילו ההצלחה של מו סלאח הורידה את התפוקה של מאנה התבררה כלא נכונה. בסך הכל הוא כבש 40 שערים ב-89 משחקים.


המאמן יורגן קלופ אמר על החתמת מאנה כי היא מעידה על כך שהוא התחייב לתת את השנים הכי טובות בקריירה שלו לליברפול: "הוא אחד השחקנים הכי חשובים בסגל. אני חושב שמלבד הכדורגל הטוב שלו הוא מכניס הרבה שמחה לסגל שלנו כי הוא אדם כזה. אפשר לראות את ההשפעה שלו על המגרש ומחוצה לו. הביקורת היחידה שיש לי על מאנה היא שלפעמים הוא בעצמו לא רואה עד כמה הוא טוב. כשחקן התקפה יש לו חבילה מושלמת של איכויות. מיד כשהוא הגיע הוא השפיע בגדול על הקבוצה, אבל הוא כזה שמשתפר מעונה לעונה. החברים שלו בקבוצה והאוהדיפ מאושרים שהוא האריך חוזה".


STAR SPORT: Invincible #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/sOS5AXsM71

— Neil Henderson (@hendopolis) 22 בנובמבר 2018


לקראת המשחק עם ווטפורד אמר קלופ כי לדעתו ליברפול כבר עכשיו טובה יותר מאשר היתה בשנה שעברה, אבל היא תשחק טוב יותר בעתיד. המאמן הגרמני אמר זאת כי בעונה שעברה באותו מחזור בדיוק ליברפול כבר היתה מרוחקת 12 נקודות ממנצ'סטר סיטי וכעת הפער עומד על שתי נקודות בלבד. בשנה שעברה הם כבשו שער אחד יותר (23 שערים העונה, 24 העונה), אבל ספגו 12 שערים פחות וזה נתון משמעותי. קלופ אמר: "כל כך הרבה דברים יותר טובים אצלנו מהשנה שעברה. ההגנה טובה יותר, הבעיטות ממצבים נייחים, אנחנו הרבה יותר בוגרים במשחקנו, אבל בכדורגל המודרני כל זה לא נחשב כי אנחנו פשוט צריכים לנצח משחקים ובאחרונה עשינו את זה פחות".


קלופ המשיך להשוות את העונה לזאת שעברה: "בשלב הזה ב-2017 לא היו לנו 20 משחקים טובים. למשל, הפסדנו באוקטובר 4:1 לטוטנהאם". קלופ יודע שרוב הביקורת על הקבוצה הגיעה לאחר ההפסד 2:0 לכוכב האדום בלגרד באלופות ואמר: "אין תירוצים להפסד הזה. זה היה לילה רע וגם ההפסד לנאפולי לא היה משחק גדול, אבל מעבר לזה אנחנו במסלול הנכון. מצד שני, קבוצה כמו פאריס סן ז'רמן הפסידה רק משחק אחד כל העונה עד כה וזה היה נגדנו באנפילד". אם ליברפול תנצח בפארק דה פראנס היא תבטיח את עלייתה לשלב הנוקאאוט באלופות, אבל זה לא הולך להיות קל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי