צפו בתקציר: בדקה ה-96, אוריגי נתן לליברפול 0:1 על אברטון

דיבוק אוריגי
דיבוק אוריגי | Gettyimages

אחרי משחק מלא החמצות, חוסר מזל ובעיקר תסכול, המחליף שנכנס במקום פירמינו ניצל טעות של פיקפורד כדי לתת למרסיסייד שלוש נקודות ולשמור על הפער מסיטי. קלופ פרץ למגרש בחגיגות, הטופיז ירדו מתוסכלים

קבוצות: אברטון
(גודל טקסט)
פפ גווארדיולה כבר התרווח בכורסא, מזג לעצמו משהו לשתות וחייך ברוגע. ליברפול היתה בדרך לתיקו מאופס היום (ראשון) עם אברטון, מה שהיה נותן לו ולמנצ'סטר סיטי פער של ארבע נקודות בצמרת שבכושר הנוכחי של האלופה הוא פחות או יותר בלתי עביר, אבל המייטי רדס הראו אופי, ועמוק בתוספת הזמן ניצחו 0:1 ושמרו על מרחק של שתי נקודות מהמוליכה.


ואיזה סיום הזוי זה היה. במשך 96 דקות השלישייה הקטלנית של ליברפול, מחוזקת בג'רדאן שאקירי להשלמת ההרכב ההתקפי, לחצה על השער של אברטון והגיעה לאינספור מצבים אבל נתקלה בחוסר מזל וביכולת טובה של ג'ורדן פיקפורד. קלופ המיואש כבר ראה את האליפות מתרחקת ושלח למערכה את נבי קייטה, דניאל סטארידג' ואוריגי, ואפילו הוא בטח לא חלם שדווקא האחרון יהיה אחראי לשער המוזר. בדקה ה-96, מעבר לסיום החוקי של תוספת הזמן, כדור חופשי הגיע לתוך הרחבה של אברטון ונבעט לכיוון השער. פיקפורד, במקום להרחיק ולהביא את המשחק לסיומו בחלוקת נקודות, ניסה לתפוס את הכדור וזה חמק ממנו וכמעט יצא החוצה, נוחת בסופו של דבר בצד הנכון של המגרש – היישר על הראש של אוריגי שניצל את ההזדמנות ונגח פנימה, משאיר את כולם מופתעים.


אף אחד לא היה מאושר יותר מקלופ. המאמן הגרמני חגג בטירוף, פרץ למגרש וחיבק את כל מי שראה. הפער מסיטי נשאר כמו שהיה לפני המחזור, וליברפול בעצם הפכה לקבוצה שספגה הכי פחות בחמשת הליגות הבכירות. רק חמישה שערים חדרו לשער של אליסון בליגה, מה שבהחלט מצדיק את תג המחיר שלו. אבל אחרי כל החגיגות וההתרגשות, כשיגיע זמנו של קלופ לרדת לקרקע, הוא יבין שעומדים בפניו שבועיים צפופים שיסתיימו עם שני משחקים קשים, נגד נאפולי בליגת האלופות – משחק שיכריע את העונה האירופית של ליברפול – ובליגה נגד מנצ'סטר יונייטד הבלתי צפויה. והמאמן האהוב ממש לא רוצה להסתמך על שער כמעט מקרי בדקה ה-96 כדי לנצח במשחקים האלו.


Kloppo is mad. pic.twitter.com/AVcSaqSzXb

— Leanne Prescott (@_lfcleanne) December 2, 2018


הרכבים
ליברפול: אליסון, וירג'יל ואן דייק, ג'ו גומס, אנדרו רוברטסון, טרנט אלכסנדר ארנולד, פאביניו, ג'ורג'יו ויינאלדום, ג'רדאן שאקירי (נבי קייטה 71), סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו (דיבוק אוריגי 84), מוחמד סלאח (דניאל סטארידג' 76).


אברטון: ג'ורדן פיקפורד, ירי מינה, מייקל קין, לוקאס דין, שיימוס קולמן, אידריסה גיי, אנדרה גומש, ברנרד, גילפי סיגורדסון, תיאו וולקוט (אדמולה לוקמן 63), ריצ'רליסון.


מהלך המשחק
דקה 1: השופט כריס קבאנו הוציא את המשחק לדרך באנפילד ההומה.


דקה 7: טרנט אלכסנדר ארנולד פרץ מצד ימין ובגיע למצב בעיטה, אבל סחט רק קרן.


אוהד ליברפול צעיר מאמין בסלאח (Gettyimages)
אוהד ליברפול צעיר מאמין בסלאח (Gettyimages)


דקה 13: מאנה הגיע לכדור עומק נהדר ובעט לשער אבל פיקפורד סגר היטב.


דקה 17: ריצ'רליסון נפל ברחבה של ליברפול, השופט לא התרשם.


דקה 20: הזדמנות ענקית לאברטון! אנדרה גומש נגח מקרוב ואליסון הדף לא טוב, אבל למזלה של ליברפול וירג'יל ואן דייק הרחיק מהקו. דקות של מתח באנפילד.


אנדרה גומש נוגח מקרוב. כמעט ה-0:1 של אברטון (Gettyimages)
אנדרה גומש נוגח מקרוב. כמעט ה-0:1 של אברטון (Gettyimages)


דקה 29: פירמינו התפנה מחוץ לרחבה ושחרר בעיטה אדירה, שוב פיקפורד היה במקום הנכון. בצד השני, אנדרה גומש הגיע להזדמנות אבל בעט חלש.


דקה 34: סלאח מסר לשאקירי, שמצא את עצמו באחד על אחד מול פיקפורד – שוער נבחרת אנגליה הוכיח שוב את יכולותיו.


דקה 48: מוחמד סלאח היה פנוי 20 מטר מהשער ושחרר בעיטה שעברה קרוב למסגרת.


שאקירי. קיבל את הקרדיט בהרכב ההתקפי של קלופ (AFP)
שאקירי. קיבל את הקרדיט בהרכב ההתקפי של קלופ (AFP)


דקה 50: התקפה מתואמת נפלאה של ליברפול הסתיימה עם מצב בעיטה של אלכסנדר ארנולד אבל הכדור הורחק לקרן.


דקה 53: טעות בהגנת אברטון הביאה את הכדור למאנה, שהיה חייב להבקיע אבל שוב בעט החוצה.


דקה 68: רוברטסון קיבל כדור נפלא משאקירי והגביה למרכז הרחבה, סאדיו מאנה לא הצליח להגיע אליו.


סלאח מולחף. לא יום שהכוכב המצרי ירצה לזכור (AFP)
סלאח מולחף. לא יום שהכוכב המצרי ירצה לזכור (AFP)


דקה 81: עוד מתפרצת מהירה של ליברפול, שהוציא סטארידג', הסתיימה עם כדור של פירמינו שמתגלגל ליד הקורה.


דקה 96, ליברפול עולה ל-0:1: וואו! המשחק היה בדרך לחלןוקת נקודות, אבל ג'ורדן פיקפורד שהיה מושלם עד עכשיו עשה טעות קריטית והדף כלפי מעלה, מביא את הכדור לראש של דיבוק אוריגי שלא היה בנבדל ונגח פנימה בקלות. ליברפול מנצחת בדרמטיות!

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי