מוריניו עקץ את ליברפול: "קבוצה עם מזל"

מוריניו
מוריניו | Gettyimages

"המיוחד" בלוחמה פסיכולוגית לקראת המשחק נגד המייטירדס באנפילד: "הם לא טיפשים". פירמינו החזיר לפורטוגלי: "ציפיתי להרבה יותר ממנצ'סטר יונייטד, מעדיף מנג'רים שקרובים לשחקנים כמו קלופ"

(גודל טקסט)
עיתוני יום ראשון באנגליה מדווחים הבוקר (ראשון) על מתקפה חדשה של ז'וזה מוריניו על ליברפול לקראת המשחק הערב נגד מנצ'סטר יונייטד  באנפילד (18:00, ישיר בספורט1). "המיוחד" כינה את המייטירדס "הקבוצה עם המזל". ליברפול ירדה למקום השני בפרמיירליג לאחר הניצחון של מנצ'סטר סיטי 1:3 על אברטון ורק ניצחון על השדים האדומים יחזיר אותה למקום הראשון.


יש אולי צדק בדברי הפורטוגלי. ליברפול כבשה שער ביזארי נגד אברטון בדקה ה-96, אחרי טעות קשה של שוער נבחרת אנגליה ג'ורדן פיקפורד בניצחון בדרבי 0:1, וגם השער הראשון של מוחמד סלאח שהחל את פסטיבל השערים ב-0:4 הגדול מול בורנמות' נכבש מעמדת נבדל. בנוסף, היה לליברפול מזל בניצחון 0:1 בליגת האלופות נגד נאפולי.


"ליברפול מאוד בטוחה בעצמה, כי יש לה את ההרגשה שהמזל לצידה ואני מכיר את ההרגשה הזאת מעונות קודמות שלי", אמר מוריניו והוסיף: "הם יודעים בדיוק איך ניצחו את אברטון וכמה מזל היה להם גם מול נאפולי כשלא ספגו, אחרי שאליסון ביצע הצלה מדהימה שהשאירה אותם בליגת האלופות. כשהייתי ראשון עם הקבוצות שלי בפרמיירליג, תמיד היתה הרגשה שנצליח כי המזל היה לצידנו, וזה היום מה שקורה לליברפול".


יחד עם זאת, מוריניו אמר שהוא בטוח כי ליברפול לא תזלזל במשחק: "יש להם ביטחון בעצמם, אבל הם לא טיפשים ויודעים שנגדנו הולך להיות קרב קשה. הם מכירים את החולשות והחוזקות שלנו ומכבדים את הצדדים בהם אנחנו חזקים. לליברפול ברור שהם זקוקים לכל נקודה ויודעים שאנחנו באים לנצח".


STAR SPORT: Lucky Devil #tomorrowspaperstoday#LIVMUNpic.twitter.com/gSPEfzhKVd

— Neil Henderson (@hendopolis) 15 בדצמבר 2018


בלי קשר למשחק היום, הדיווחים באנגליה הם שמוריניו נמצא בערפל לגבי השאלה אם יקבל בכלל חיזוק בחלון ההעברות. במקביל לכך, יש ידיעות שפול פוגבה יימכר כבר בינואר. לפי ה"סאנדיי מירור" הנהלת יונייטד תסכים לשמוע הצעות לרכישת הקשר האחורי הצרפתי, ומדברים על אפשרות שיעבור לפאריס סן ז'רמן שמחפשת מחליף לאדריאן ראביו, שרוצה לעזוב בסיום העונה.


מוריניו נשאל לגבי רכש ואמר: "אני לא יודע אם יגיעו אלינו שחקנים חדשים. אני רוצה את זה, אבל לא יודע אם זה אפשרי. זה תלוי במועדון ואני מפוקס בכדורגל ובמשחק נגד ליברפול וקרדיף במחזור הבא. אני מבקש מהשחקנים רק מה שאני מסוגל לתת מעצמי, רוצה שיעבדו עד קצה היכולת, אבל לא דורש יותר מהם. אין טעם להמשיך להתבכיין".


בתוך כך, התראיין רוברטו פירמינו ל"סאנדיי מירור" ודיבר על יורגן קלופ: "מאמן טוב שיודע איך להוציא מאיתנו את המקסימום. הוא מאוד פתוח איתנו, אבל אחד שגם דורש הרבה. השוואה עם מוריניו? לא עבדתי איתו, אך אני יודע שהוא מנג'ר ברמה הכי גבוהה שהשיג הכי הרבה תארים בפרמיירליג". הברזילאי גם ידע לעקוץ: "אישית אני אוהב את סגנון האימון של מאמנים שקרובים לשחקנים שלהם ומדברים איתם המון, אבל גם מצפים מהם להרבה".



רוברטו פירמינו. "מעדיף מנג'ר כמו יורגן קלופ" (AFP)


על החגיגה של קלופ שקפץ על אליסון כשליברפול ניצחה את אברטון: "זה רק מראה כמה קלופ מיוחד. לא הופתעתי מהחגיגה שלו, כי זה היה משחק בו היינו חייבים לנצח גם משום שזה דרבי וגם לשמור על פער מסיטי. בגלל שזה קרה ממש בסיום קלופ השתולל, ההרגשה שלנו השחקנים היתה 'תראו כמה אנחנו קרובים למנג'ר שלנו'. אנחנו מאוד מאוחדים עם המאמן, בטוב וברע. כבר לפני שהגיע לליברפול שמעתי עליו הרבה דעות חיוביות, קלופ גורם לשחקנים להאמין בעצמם".


החולשה של יונייטד: "האמת, ציפתי מהם להרבה יותר העונה. הם איבדו הרבה נקודות ולא יכולים לרוץ לאליפות, אבל כשזה משחק אחד הכל אפשרי וזו עדיין יונייטד, שהיא קבוצה מסוכנת מאוד. אני יודע שסיימנו מעליהם בטבלה רק שלוש פעמים ב-26 השנים האחרונות, ובטוח שרק אסון ספורטיבי ימנע מאיתנו לסיים מעליהם השנה. קלופ לא לקח עדיין אף תואר? אנחנו בצמרת, במקום בו אנו רוצים להיות ובטוחים שהעונה גם התארים יגיעו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי