לב אדום: מנצ'סטר יונייטד מינתה את סולשיאר למאמן זמני עד סוף העונה

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | Gettyimages

הנורבגי, מסמלי השדים האדומים, יחליף את מוריניו ויעמוד על הקווים כבר בשבת בקרדיף: "מאושר לחזור, כאן הלב שלי". פוצ'טינו המועמד המוביל בקיץ, אולם טוטנהאם לא תוותר על שירותיו וגם ריאל מדריד צפויה להיאבק

(גודל טקסט)
מנצ'סטר יונייטד אישרה הבוקר (רביעי) כי מאמנה הזמני, עד תום עונת המשחקים הנוכחית, יהיה אולה גונאר סולשיאר, כוכב הקבוצה בעבר. הנורבגי שייזכר לדורות כאחד "הסופר סאב" הידועים, תמיד היה עולה מהספסל כדי להציל את המצב, יהיה מי שיוביל את המועדון בחצי העונה הקרובה – בדיוק כפי שעשה כשחקן, מגיע באמצע כדי לנסות לתקן ולהציל.


המינוי של סולשיאר דלף עוד הלילה באתר הרשמי של המועדון, כשעלתה כתבה, שנמחקה במהרה, אבל בה הוצהר רשמית: "סולשיאר הפך למאמן הזמני שלנו 20 שנה אחרי שזכה בטרבל בקאמפ נואו", כשהתמונה היא של החלוץ ממשחק גמר ליגת האלופות ב-1999.


לאחר מינויו אמר סולשיאר: "מנצ'סטר יונייטד זה הלב שלי ואני מאושר לחזור בתפקיד כזה. אני מצפה כבר לעבוד עם השחקנים המוכשרים שבסגל, עם הצוות שאיתי ועם כל אנשי המועדון. זו הזדמנות שהייתי צריך לקחת ומצפה להוביל את מנצ'סטר יונייטד עד הקיץ". מייקל קאריק (שהיה בצוות של מוריניו) ומייק פילאן (עבד בעבר במועדון) יסייעו לו באימון הקבוצה. אגב, משחקו הראשון של סולשיאר יהיה בקרדיף, במגרש שהיה לביתו לפני כחמש שנים (שבת, 19:30, ישיר בספורט1). במולדה מיהרו להבהיר כי בסיום חוזהו באנגליה בקיץ, הוא ישוב לנורבגיה וגם סולשיאר אישר כי ימשיך לעקוב אחר הקבוצה ששחררה אותו זמנית.


We can confirm that Ole Gunnar Solskjaer has been appointed as caretaker manager until the end of the 2018/19 season.

He will be joined by Mike Phelan as first-team coach, together with Michael Carrick and Kieran McKenna. #MUFC

— Manchester United (@ManUtd) December 19, 2018


סולשיאר בן ה-45 שימש עד היום כמאמנה של מולדה הנורבגית, בשורותיה האריך לא מזמן את חוזהו, אבל כשאימן בבריטניה לא זכה לחיים קלים – הוא חתם בקרדיף בינואר 2014, אבל הקבוצה נשרה לצ'מפיונשיפ, סיימה את אותה עונה במקום ה-20 עם 30 נקודות ולאחר פתיחת עונה רעה גם בליגת המשנה פוטר סולשיאר בספטמבר. שנה לאחר מכן, באוקטובר 2015 הוא שב למולדה, לקבוצה איתה זכה בשתי אליפויות ב-2011 וב-2012. עוד קודם לכן, את תחילת הדרך כמאמן עשה במנצ'סטר יונייטד כאשר אימן את קבוצת המילואים ואף זכה איתה באליפות המחוז הצפוני ב-2009/10.


עבור מנצ'סטר יונייטד, סולשיאר ייזכר לעד ככובש השער המכריע בגמר ליגת האלופות ב-1999 בו ניצחו השדים האדומים 1:2 את באיירן מינכן, הודות למהפך בתוך תוספת הזמן. שרינגהאם כבש בדקה ה-91, הנורבגי הפך כעבור שתי דקות ויצר את אחד ממשחקי הכדורגל הגדולים שהיו ויהיו. סולשיאר אמר העונה בראיון כי היה בונה את הקבוצה סביב פול פוגבה אילו דברים היו תלויים בו: "הוא בחור פנטסטי". הוא גם אמר כי אלכס פרגוסון לימד אותו איך תמיד להיות מנג'ר על קצות האצבעות ולא להיכנע לבינוניות. "לפני כל משחק פרגי היה אומר לנו תראו את עצמכם במגרש, תצאו ליהנות מכל דקה, אבל גם תיתנו את התחת. כך אני מתנהג היום גם כמאמן".


ועם כל הכבוד לסולשיאר, מאוריסיו פוצ'טינו הוא המטרה העיקרית עבור יונייטד אחרי פיטורי ז'וזה מוריניו אתמול. לפי "דיילי מייל", גם פוצ'טינו רוצה לבוא ליונייטד מאחר שזו הגשמת חלום עבורו להגיע למועדון גדול כזה. סר אלכס פרגוסון רצה אותו ב-2016, לפני שהחתים את מוריניו, ודווח כי גם היה בין היועצים לפטר את "המיוחד". טוטנהאם צפויה להיאבק בצורה חזקה בקיץ נגד יונייטד כדי שפוצ'טינו לא יעזוב, וביונייטד מודעים לכך שדניאל לוי הוא איש קשוח שלא ייתן לו ללכת ועשוי לדרוש 40 מיליון ליש"ט פיצוי. גם ריאל מדריד תילחם כדי להחתים את פוצ'טינו, אלא אם סנטיאגו סולארי יפתיע ויזכה בכמה תארים. 



פוצ'טינו. המועמד המוביל לקיץ מבחינת ראשי מנצ'סטר יונייטד (Gettyimages)


במקביל מדווחת התקשורת כי הנהלת מנצ'סטר יונייטד לא קנתה את התירוץ שהפוסט של פוגבה ברשתות החברתיות, בו הוא נראה מרוצה אחרי פיטורי מוריניו, היה מתוזמן על ידי אדידס ולא קשור לפיטורי מוריניו. אדידס מיהרה להבהיר שמדובר במודעת יח"צ וניתן היה להבין זאת גם מתיוגיו של הצרפתי, אך ההנהלה החליטה לקנוס את הקשר בטענה שזה לא היה מכבד. הקשר הוריד את הפוסט עשר דקות אחרי שהעלה אותו, אבל הוא קיבל כבר לייקים מ-64 אלף אוהדים. לפי "מירור", פוגבה המשיך בחגיגות גם בחדר ההלבשה באימון שנערך אחרי פיטורי המנג'ר. אחד המקורות אמר לעיתון: "פתאום ראינו שחקנים מחייכים בחדר ההלבשה. זה היה מדהים. כמעט כולם שמחו שמוריניו הלך".



 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי