מי מספר אחת: לידס מתקרבת לפרמייר-ליג אחרי 15 שנות היעדרות

שחקני לידס חוגגים
שחקני לידס חוגגים | Gettyimages

הקבוצה של ביילסה רושמת את פתיחת העונה המבטיחה מזה שנים ואחרי שהפכה אתמול פיגור כפול ל-2:3 מטורף אצל אסטון וילה בתוספת הזמן, היא גם נראית כמו המועמדת הבכירה לעלות. אפילו זיו הפסימי מתמוגג

(גודל טקסט)
לידס יונייטד היא אלופת הסיבוב הראשון בצ'מפיונשיפ, מוליכת ליגת המשנה האנגלית בחג המולד ואחרי הניצחון אתמול 2:3 בחוץ על אסטון וילה משער בדקה ה-95 – גם האוהדים הכי פסימיים (ובהם כותב שורות אלה) מתחילים להאמין שהעונה זה יכול לקרות. שיש סיכוי שלידס תחזור לפרמייר-ליג אחרי היעדרות של 15 שנה.


הלבנים רשמו אתמול ניצחון שישי ברציפות, לראשונה מאז 2009 וכבר עתה ברור שהמנג'ר מרסלו ביילסה הוא הדבר הכי מרענן בכדורגל האנגלי השנה, עם כל הכבוד לתותחים של הפרמייר-ליג. הארגנטיני מוכיח בפעם האלף שמאמן גדול יכול להתגבר על בעיות של סגל מצומצם, פציעות והיעדר שחקני מפתח. אתמול למשל עלו שחקני לידס בלי החלוץ הכי יקר שלהם, פטריק במפורד, שנרכש ממידלסברו תמורת שבעה מיליון ליש"ט בתחילת העונה ועדיין לא פתח במשחק אחד.


אחרי שכבש בשבוע שעבר את שער הניצחון על בולטון וקבע 0:1 במשחק החוץ, הוא נפצע שוב בברכו – דווקא אחרי שחזר מפציעה אחרת ארוכה. ועם חלוץ מנוסה אחד קשה עד בלתי אפשרי לזכות בכרטיס העלייה לליגה הבכירה. המגן בארי דוגלאס, שנרכש מוולבס, חלה ונעדר, שלא לדבר על הקשר הכי טוב בעונה וחצי האחרונות, סמו סאיס הספרדי, שהגיע מהואסקה ואשתו נתקלה בבעיות התאקלמות באנגליה. הוא הושאל לפי בקשתו לחטאפה הספרדית בה ישחק החל מינואר.

Congratulations Leeds, everything you want from a good team ,hunger, pace, resilience, never say die.

Villa, everything again what we already know. Talented but one or two hid when the going got tough. Couldn't hold the ball up for virtually a whole half. #UTV

— Stan Collymore (@StanCollymore) December 23, 2018


שחקני לידס חוגגים את המהפך המטורף אצל אסטון וילה (Gettyimages)


אז מה עשה ביילסה עם כל הבלאגן? העניק הזדמנות בכורה למגן השמאלי ליף דיוויס בן ה-18 ובמחצית הכניס את החלוץ ג'ק קלרק – עוד ילד בן 18, שכבש אחר כך שער בסגנון כריסטיאנו רונאלדו עם פריצה מסחררת מאגף שמאל. וזה שחקן שעדיין לא פתח העונה בהרכב. עם שני שחקני אקדמיה ומחליפים ביילסה הוציא מים מהסלע ולידס הפגינה משחק מרשים לכל הדעות. "מי שמוביל בחג המולד זוכה באליפות? אני מקווה שלא נהיה יוצאים מהכלל", אמר המאמן בסיום. בשלב הזה בעונה שעברה היו לוולבס המוליכה 54 נקודות, ללידס יש רק 48 כרגע, אבל האופטימיות בשיאה.


אז ברור שהדרך עוד ארוכה ויש מחצית עונה נוספת והכל יכול להתהפך, אבל בינתיים אנשי המקצוע ושחקני עבר בהתלהבות שיא. סטן קולימור צייץ אחרי המשחק: "ברכותיי לידס. אתם כל מה שרוצים לראות מקבוצה טובה. רעב, קצב, עמידות וגישה של 'אף פעם לא נמות". קשר ליברפול ג'יימס מילנר, שגדל בלידס, צייץ בגאווה את צמרת הפרמייר-ליג והצ'מפיונשיפ. עבורו מדובר בדאבל זמני.


למרות השיגעון צריך לציין שמרסלו ביילסה הוא האיש הכי ריאלי ב"אלנד רואד". הוא מזהיר מתחילת העונה שהכל עדיין יכול לקרות, בעיקר כשהבעלים אנדראה ראדריצני האיטלקי, שמחזיק בזכויות שידור למשחקי ה"לה ליגה" בבריטניה, מפסיד כסף מדי יום בגלל שרשתות "סקיי" ו-"BT" סירבו לרכוש ממנו את הזכויות. אז הזרמת הכסף ללידס בספק, ייתכן שדווקא על כר הדשא דברים יהיו ברורים יותר.



האיש הכי ריאלי ב"אלנד רואד". מרסלו ביילסה


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

What a crowd at Villa Park What a comeback from Leeds ⚪ #doubletopatXmas #mot

A post shared by James Milner (@jamesmilnerofficial) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי