רומן אברמוביץ' בחר בצ'לסי כי אמרו לו שארסנל לא למכירה

רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ' | Gettyimages

ספר חדש שפורסם בארה"ב בשם "המועדון", חושף שהאוליגרך רצה בכלל לקנות את התותחנים, אך הבנק השוויצרי, שייעץ לו איזה מועדון לרכוש הטעה אותו. המיליארדר התעניין גם בטוטנהאם אך נבהל מההזנחה סביב האצטדיון

(גודל טקסט)
אוהדי ארסנל שלא זכו באליפות מאז עונת 2003/4, "זכו" לצערם לראות את היריבה העירונית צ'לסי זוכה בתארים רבים באנגליה ובאירופה מאז שרומן אברמוביץ' רכש את הקבוצה ב-2004, והביא את ז'וזה מוריניו. ספר חדש שיצא לאור על המהלכים של האוליגרך הרוסי-ישראלי מאז הגיע לכדורגל האנגלי, חושף שהוא רצה לרכוש את ארסנל כבר ב-2003, אבל קיבל מידע מוטעה שהקבוצה לא למכירה. עד כה היה ידוע שהוא התעניין תחילה במנצ'סטר יונייטד וסיטי.


בספר ששמו "המועדון" שפורסם בארה"ב, נכתב על איך הפרמיירליג הפכה לליגה העשירה בעולם ומשכה אליה מיליארדרים, ונאמר שאברמוביץ' העריץ את תיירי הנרי ורצה מספר פעמים לרכוש את ארסנל. בספר שנכתב על ידי שני עיתונאים מהעיתון הידוע "וול סטריט ג'ורנל" שחקרו את המהלכים הכלכליים של הליגה האנגלית.


ב-2003 רומן אברמוביץ' שכר את שרותיו של הבנק השוויצרי UBS שהיה אמור לייעץ לו איזה מועדון לרכוש. אחרי תחקיר שערך הבנק נאמר לאוליגרך הרוסי ששאל על ארסנל, כי הקבוצה לא למכירה קטגורית ואין שום אפשרות לרכוש אותה.


Roman Abramovich eyed Arsenal takeover – but it did not happen for one reasonhttps://t.co/XViCyJB9p1pic.twitter.com/LPS6Y4SPIq

— Mirror Football (@MirrorFootball) 6 בינואר 2019


אברמוביץ' שהגיע לאנגליה בתיווך של איש העסקים והסוכן פיני זהבי, החליט להסתפק בצ'לסי היריבה העירונית שעד אז לא היתה קבוצת צמרת בממלכה, אם כי הייתה מפורסמת. הוא רכש אותה ב-140 מיליון ליש"ט ומאז היא הפכו הבלוז לגורם משמעותי בכדורגל העולמי וזכו בחמש אליפויות פרמיירליג ובליגת האלופות ב-2012 כשניצחו את באיירן מינכן בגמר המפורסם באליאנץ ארינה.


האיש החזק בעבר בארסנל דיוויד דין, שהביא את ארסן ונגר לקבוצה, אמר בספר כי אם אברמוביץ' היה מציע לבעלי המניות של המועדון לרכוש את התותחנים אז הם היו מסכימים למרות שהקבוצה מעולם לא היתה בידיים של בעלים אחד בלבד.


סיפור מעניין נוסף שנחשף בספר גילה, שאברמוביץ' התעניין גם ברכישת טוטנהאם ונפגש עם היו"ר שלה. כאשר המרצדס שלו נסעה ב"טוטנהאם היי רואד" והמיליארדר ראה את ההזנחה בשכונה בה ממוקם הוייט הארט ליין הוא אמר: "זה הרבה יותר גרוע כאן מאומסק (מקום ידוע לשימצה בסיביר שם היו לו בתי זיקוק)". לעומת זאת שכונת צ'לסי האלגנטית, עם בתי הקפה היפים שלה ובניינים ששייכים לאנשים מפורסמים קרצה לו והוא החליט לרכוש את הבלוז מקן בייטס.



רומן אברמוביץ'. העדיף לרכוש את ארסנל (Gettyimages)



כידוע, בימים אלה רומן אברמוביץ' לא יכול להיכנס לבריטניה בגלל שהממשלה לא חידשה לו את הדרכון כחלק מהמלחמה הפוליטית עם רוסיה וולדימיר פוטין.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי