ספייגייט: הפרשה שמסעירה את הכדורגל האנגלי

מרסלו ביילסה
מרסלו ביילסה | Gettyimages

מנג'ר לידס חשף אתמול שעקב אחרי כל הקבוצות נגדן שיחק בצ'מפיונשיפ ועורר סערה בממלכה. למפארד דורש: "שיחזירו לי את שלוש הנקודות שהפסדתי לו". הארגנטינאי הודה: ""זו הטיפשות שלי שאני רוצה להיות פרפקציוניסט"

קבוצות: לידס יונייטד
(גודל טקסט)
אנגליה עוסקת רק בדבר אחד הבוקר: מסיבת העתיונאים ההזויה שערך אתמול מנג'ר לידס מרסלו ביילסה הידוע יותר בכינויו "אל לוקו" ("המשוגע" הספרדית) והצדיק לחלוטין את הכינוי שדבק בו אחרי שהעביר הרצאה מרתקת של 66 דקות. כזכור, הארגנטינאי שלח מרגל לעקוב אחרי אימון של דרבי קאונטי אותה מאמן פרנק למפארד והודה במסיבת העיתונאים שריגל אחרי כל אחת מהיריבות של לידס העונה בצ'מפיונשיפ. הדברים עוררו סערה ובמאמר ב"דיילי מייל" כתב הפרשן ושחקן העבר מרטין קיאון: "אם הייתי הבעלים של לידס הייתי נבוך. זו רמאות ואין מילה אחרת".


ביילסה קיים את מסיבת העיתונאים כדי להוכיח שהריגול הוא רק חלק קטן מהטירוף שלו להכין תיק על כל קבוצה לפני המשחק נגדה. בין השאר גילה המנג'ר שראה למשל 300 שעות ממשחקיה דרבי קאונטי השנה ועקב אחרי 50 משחקים של הקבוצה בשנה שעברה בקלטות וידאו. לדבריו, כשאימן את אתלטיק בילבאו ושיחק נגד ברצלונה של פפ גווארדיולה, אמר לו פפ בסיום המשחק: "זה מדהים. אתה יודע על ברצלונה יותר ממה שאני יודע עליה". ביילסה גילה ששלח לו במתנה לאחר מכן את התיק שהכין על ברצלונה.


עוד גילה ביילסה שיש לו 20 עוזרים שעובדים כל שבוע 200 שעות על ניתוח הקבוצה היריבה. לידס מובילה את הצ'מפיונשיפ ולטענת המנג'ר, לקראת המשחק הקרוב מול סטוק הוא ראה את כל המשחקים של המנג'ר החדש שלה, נתן ג'ונס, כשהאחרון אימן את לוטון. אתמול נתן הארגנטינאי הרצאה מלווה במצגת פאואר פוינט שהדהימה את הכתבים.


STAR SPORT: I sent all the spies #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/Xhw2UBq6zM

— Neil Henderson (@hendopolis) 16 בינואר 2019

עם זאת, אחרי שלמפרד ניצח את סאות'המפטון בגביע האנגלי הוא לעג לביילסה ואמר: "הגעתם למצגת שלי, גם לי יש מה להראות. גם אני מרגל אחרי קבוצות. מה שביילסה עשה אני בטוח שאולי עוד מנג'רים עושים, אבל הם לא הולכים ומדברים על זה בפומבי. אני מצפה שיתנו לו איזה עונש, אבל יודע שהקטע הזה הוא לא ברור בחוק. מה אני רוצה? שיחזירו לי את שלוש הנקודות שהפסדתי לו. אני חושב שבהתאחדות חייבים לעשות משהו בקשר לזה. אז עכשיו כל המנג'רים יתחילו לשלוח מרגלים לכל אימון ואולי גם ישתמשו ברחפנים".


ביילסה גילה עד כמה הוא "אל לוקו" כשאמר שיש לו מידע על כל שחקן של 24 הקבוצות בצ'מפיונשיפ לגבי כמה דקות שיחק, באיזה תפקיד ומה הוא עושה על המגרש. קשה להתווכח עם ההצלחה של הארגנטינאי כי לידס מדורגת ראשונה בליגה, מחזיקה הכי הרבה בכדור (64 אחוזים), שנייה בבעיטות למסגרת (140) אחרי נוריץ' (141) ונבעטו לעבר שערה כי פחות בעיטות (82). יחד עם זאת, כל המנג'רים בליגת המשנה יכולים להרגיש נבגדים שביילסה ריגל אחריהם. "זו הטיפשות שלי שאני רוצה להיות עד כדי כך פרפקציוניסט שאני שולח גם אנשים לעקוב אחרי אימוני היריבות למרות שלא תמיד אני צריך את זה", הודה ביילסה.



ביילסה. מצדיק את הכינוי "אל לוקו" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי